Október - 2019
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Tantárgyi program 2019/2020


I. Alapadatok

A tantárgy kódja:2ME43NAV07M
A tantárgy megnevezése (magyarul):Identitás tervezés és kreatív menedzsment
A tantárgy neve (angolul):Identity design and creative management
A tanóra száma
(Előadás + szeminárium /gyakorlat/egyéb):
2+2
Kreditérték:5
Becsült hallgatói munkaóra: (kpx30)150
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága:félévente
Az oktatás nyelve:magyar
Előtanulmányi kötelezettségek:-
A tantárgy típusa:
Tantárgyfelelős tanszék:Marketing-, Média- és Designkommunikáció Tanszék
A tantárgyfelelős neve:Dr. Cosovan Attila Róbert

II. A tantárgy célja (a fenntarthatóság szempontjai)

A tantárgy célja:
Az oktatás célja

A szeminárium egyik célja, hogy a hallgatók megismerjék a párhuzamot, és egyben a különbséget a designkommunikáció-kommunikáció design között. A KOMMUNIKÁCIÓ DESIGN már nem egy mai jelenség, a DESIGNKOMMUNIKÁCIÓ viszont egy új, előremutató designcentrikus szemlélet kialakulásának értelemszerű hozadéka lesz. Ugyanakkor még ma is, a design és a kommunikáció tervezési szempontból két különböző fázisként működik, holott az integrált kommunikációnak éppen erről kellene szólnia, a ma már vezető ügynökségeknél sem használt ATL és BTL marketingkommunikációs szekciók helyett. Egy mondatban: A designkommunikáció nem más, mint a fejlesztésbe integrált kommunikáció. (Cosovan Attila szerint )

A fenntarthatóság szempontjai:
„A tervezés, az alkotás, valamint az önálló identitás az emberi faj egyik legfontosabb adottsága, lehetősége és egyben kötelessége figyelembe véve a társadalmi állandók és változók kölcsönhatását. Az alkotói/tervezői képességünk, fajunk létezése óta determinálja a Túlélés – Fennmaradás – Fejlődés hármasát.” (Cosovan Attila, 2009 Disco / http://issuu.com/cosovan/docs/ca_disco_web )


IV. A tantárgy tervezett tanulási eredményei (fejlesztendő szakmai kompetenciák)

Tudás:
A kurzus résztvevői a következő összefüggéseket sajátítják el:
design - innováció - kommunikáció
design - módszer - kommunikáció
design - identitás - kommunikáció
design - media - kommunikáció
design - stratégia - kommunikáció
design - márka - kommunikáció
design - termék - kommunikáció
design - rendszer - kommunikáció
design - művészet - kommunikáció
design - tervezés - kommunikáció
design - marketing - kommunikáció
design - tér - kommunikáció
design - tárgy - kommunikáció
design - kép - kommunikáció
design - tudás - kommunikáció
design - megismerés - kommunikáció


Képesség:
A kurzus résztvevői képessé válnak saját identitásukat is vizuálisan megjeleníteni


Attitűd:
A kurzus résztvevői nyitottak és fogékonyak és fontosnak tartják a személyes identitás-tervezés olyamatában való részvételt, ennek a kreatív életvitelbe való implementálását.


Szakspecifikus tanulási eredmények (opcionális)

Szak/képzés megnevezése:


Tudás:


Képesség:


Attitűd: