
![]() |
December - 2019 | ![]() |
||||
H | K | S | C | P | S | V |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | ||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | |||||
Havi események |
Tantárgyi program 2019/2020
Váltás angol nyelvű adatlapraChange to Hungarian |
SzerkesztésEdit |
I. Alapadatok
A tantárgy kódja: | 4MA23NAK36M |
A tantárgy megnevezése (magyarul): | Haladó makroökonómia III. |
A tantárgy neve (angolul): | Intermediate Macroeconomics III. |
A tanóra száma (Előadás + szeminárium /gyakorlat/egyéb): | 2+2 |
Kreditérték: | 6 |
Becsült hallgatói munkaóra: (kpx30) | 180 |
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága: | Az őszi félévben |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Előtanulmányi kötelezettségek: | Haladó makroökonómia II |
A tantárgy típusa: | Nem duálisDuális |
Tantárgyfelelős tanszék: | Makroökonómia Tanszék |
A tantárgyfelelős neve: | Dr. Major Klára |
II. A tantárgy célja (a fenntarthatóság szempontjai)
A tantárgy célja:
A kurzus célja a másodéves közgazdasági elemző mesterszakos hallgatók számára a gyakorlatban alkalmazott közgazdasági empíria egyes területein való jártasság szerzése, az empirikus elemzésekben gyakran alkalmazott szoftverek (Stata, R, Matlab, Dynare) alkalmazásának készség szintre történő fejlesztése. A tárgy keretében minden órán új empirikus módszertannal ismerkednek meg a hallgatók és gyakorolják azokat. A kurzus szerves részét képező házi feladatokon keresztül a hallgatók begyakorolják az órán szerzett ismereteket, tovább gondolják az ott megtárgyalt összefüggéseket. A tárgy kifejezetten gyakorlatorientált, az ismeretek elsajátítását a házi feladatokon túlmenően az önállóan készítendő empirikus kutatási miniprojekt (ld. alább beszámoló) is segíti.
A fenntarthatóság szempontjai:
Nincs.
IV. A tantárgy tervezett tanulási eredményei (fejlesztendő szakmai kompetenciák)
Tudás:
A hallgató a tárgy elvégzése esetén
- ismeri a gazdasági növekedés stilizált tényeit
- ismeri a gazdasági növekedés empirikus vizsgálatához alkalmazott adatbázisokat
- ismeri a GDP különböző megközelítéseit
- ismeri az üzleti ciklusok stilizált tényeit
- ismeri a szakirodalomban szokásos üzleti ciklus megközelítéseket
- ismeri az üzleti ciklusok elemzéséhez alkalmazható adatbázisokat
- ismeri az üzleti ciklusok empirikus vizsgálata során alkalmazott módszertani megoldásokat
- ismeri az RBC modellt
- ismeri a DSGE modelleket (nominális és reál rigiditással bővített dinamikus, sztochasztikus általános egyensúlyi modellek)
- ismeri ezen modellek empirikus megoldásának módjait, a vonatkozó szoftvereket
- ismeri a parciális és általános hatásvizsgálat módszereit,
- ismeri a CGE modellek megközelítéseit, alkalmazási körét,
- ismeri az ARIMAX modellek főbb jellemzőit
- ismeri a reálkovergencia különböző koncepcióit
- ismeri a hibakorrekciós és kointegrációs modellek főbb jellemzőit, célját
- ismeri a monetáris transzmissziós mechanizmus fontosabb csatornáit
Képesség:
A hallgató a tárgy elvégzése esetén
- képes a gazdasági növekedéssel kapcsolatos adatok begyűjtésére, elemzésre történő előkészítésére, elemzésére
- képes gyakorlati gazdasági növekedéssel kapcsolatos kérdések, problémák empirikus elemzésére
- képes az üzleti ciklusok elemzésénél alkalmazott negyedéves, aggregált makroadatok begyűjtésére, elemzésre történő előkészítésére, elemzésére
- képes üzleti ciklusokkal kapcsolatos kérdések, problémák empirikus elemzésére
- képes az empirikus vizsgálatokhoz alkalmazott szoftverek (Matlab, Dynare, Gretl vagy R) alapszintű alkalmazására
- képes a Stata programmal történő adatelemzésre (do file írása, do file értelmezése)
- képes DSGE modelleket programozni Dynare programmal
- képes CGE modell GAMS kódját értelmezni
- képes CGE modellek becslési eredményeit értelmezni
- képes nemlineáris egyenletek megoldani a MATLAB fsolve függvénye segítségével
- képes keresleti függvény, termelési függvény becslésére STATA programban
- képes a becslési eredmények értelmezésére, következtetések levonására
- képes regressziós tesztek és modellek (ARIMAX, hibakorrekciós, fix hatású panel) írására R-ben
- képes értelmezni a fontosabb ökonometiriai modellek eredményeit (regressziós tesztek, koefficiensek, impulzusválasz-függvények) R-ben
Attitűd:
A hallgató
- hozzáállásában alapvetően támaszkodik az empirikus eredményekre
- törekszik az objektivitásra
- törekszik az alapos elemzésre, türelmes
- csoportos feladatvégzés során konstruktív, együttműködő, kezdeményező
Szakspecifikus tanulási eredmények (opcionális)
Szak/képzés megnevezése:
Tudás:
Képesség:
Attitűd:
Tantárgyi program szerkesztők
A "név" mezőbe gépelve válik láthatóvá a szűrés aktuális eredménye, amely egy - legfeljebb tíz elemű - találati lista.
Kereséshez lehet email-címet is beírni
Ha nem jelenik meg lista, akkor az adott szóra nincs találat.
A találati listán a névre kattintva lehet azt kiválasztani. Kiválasztás esetén a kiválasztott név a kereső mező felett jelenik meg. Ezt lehet törölni a név előtti "X" jelre kattintva.
Szerkesztők véglegesítéseEditors done |
Mégsem (vissza az adatlapra módosítás nélkül)Cancel (Return to the datasheet without modifying) |
DATA ERROR!
|
|