
![]() |
December - 2019 | ![]() |
||||
H | K | S | C | P | S | V |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | ||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | |||||
Havi események |
Tantárgyi program 2019/2020
Váltás angol nyelvű adatlapraChange to Hungarian |
SzerkesztésEdit |
I. Alapadatok
A tantárgy kódja: | 7SO30NFVP2B |
A tantárgy megnevezése (magyarul): | Magyar banktörténet |
A tantárgy neve (angolul): | Hungarian Banking History |
A tanóra száma (Előadás + szeminárium /gyakorlat/egyéb): | 2+0 |
Kreditérték: | 3 |
Becsült hallgatói munkaóra: (kpx30) | 90 |
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága: | őszi félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Előtanulmányi kötelezettségek: | - |
A tantárgy típusa: | Nem duálisDuális |
Tantárgyfelelős tanszék: | Szociológia és Társadalompolitika Intézet |
A tantárgyfelelős neve: | Dr. Pogány Ágnes |
II. A tantárgy célja (a fenntarthatóság szempontjai)
A tantárgy célja:
A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat a 18 - 20. század magyar bank- és pénztörténetének legfontosabb kérdéseivel. Az előadások egy történeti bevezető után áttekintik az iparosodás előtti korszak hitelrendszerét, a modern pénzügyi rendszer kialakulását, a pénzintézetek fontosabb típusainak kialakulását és sajátosságait, a jegybank történetét. Az előadások bemutatják az elmúlt százötven év pénzügyi válságainak történetét, azok okait és következményeit, a két világháború által előidézett pénzügyi változásokat. Az előadások megismertetnek az államszocializmus időszakának pénzügyi rendszerével és annak válságával. Az előadások a magyar bank- és pénztörténetet nemzetközi összefüggésben mutatják be.
A hallgatók megismerkednek az elmúlt kétszáz év azon fontosabb történeti folyamataival, amelyek meghatározóak voltak a pénzintézetek formálódására, a pénzügyi stabilitásra, és az ezekkel kapcsolatos fontosabb szakmai vitákkal. A pénzügyi rendszerek, pénzügyi válságok történetének a bemutatása során a hallgatók olyan ismereteket és összefüggéseket sajátítanak el, amelyek nem szerezhetőek meg a csupán napjaink eseményeire fókuszáló kutatásokból. A múltból levonható tanulságok megismerése, a hosszú-távú folyamatok végiggondolása nélkülözhetetlen felismeréseket ad a jelen pénzügyi problémáinak megértéséhez.
A fenntarthatóság szempontjai:
A kurzus során nagy hangsúlyt kap a modern pénzügyi rendszer, a korszerű infrastruktúra kiépítésének, az iparosodásnak a jelentősége a tartós, átfogó és fenntartható fejlődésben, az országok közötti fejlettségi különbségek csökkentésében.
Az oktatás során nagy figyelmet fordítunk a nemek közötti egyenlőség, a befogadó, igazságos és minőségi oktatás garantálására.
IV. A tantárgy tervezett tanulási eredményei (fejlesztendő szakmai kompetenciák)
Tudás:
Ismeri Magyarország 18-20. századi banktörténetének alapvető összefüggéseit és alapfogalmait.
Képesség:
Megfogalmazza a banktörténeti jelenségek fő tényezőit, elemzi egyszerűbb pénzügyi folyamatok történeti hátterét
Attitűd:
Felelősen gondolkodik arról, hogy a múlt pénzügyi folyamatai és döntései milyen alternatívákat kínálnak a jelen számára.
Tudás:
Megismeri a legfontosabb pénzügyi folyamatok történeti hátterét.
Képesség:
Képes arra, hogy hosszú távú folyamatokban gondolkodjon.
Attitűd:
Fogékony az új információk befogadására és az új szakmai ismeretekre.
Tudás:
Átlátja a nemzetközi és a hazai pénzügyi folyamatok szoros kapcsolatát.
Képesség:
Képes a banktörténet jelenségek, események nemzetközi összefüggéseinek bemutatására, értelmezésére.
Attitűd:
Önállóan képes összefüggéseket megállapítani, új ismeretekre vonatkozó kérdéseket feltenni, és azokra válaszokat keresni.
Tudás:
Képes arra, hogy egyes banktörténeti kérdésekről önállóan, érvényes megállapításokat tegyen írásban és szóban.
Képesség:
Önállóan össze tudja gyűjteni a szükséges szakirodalmi forrásokat, és ennek felhasználásával, a szakmai feltételeknek megfelelő formában tudományos esszét tud írni.
Attitűd:
Alkotó módon, kreatívan, az új módszerekre és feladatokra nyitottan vesz részt a feladatokban.
Szakspecifikus tanulási eredmények (opcionális)
Szak/képzés megnevezése:
Tudás:
Képesség:
Attitűd:
Tantárgyi program szerkesztők
A "név" mezőbe gépelve válik láthatóvá a szűrés aktuális eredménye, amely egy - legfeljebb tíz elemű - találati lista.
Kereséshez lehet email-címet is beírni
Ha nem jelenik meg lista, akkor az adott szóra nincs találat.
A találati listán a névre kattintva lehet azt kiválasztani. Kiválasztás esetén a kiválasztott név a kereső mező felett jelenik meg. Ezt lehet törölni a név előtti "X" jelre kattintva.
Szerkesztők véglegesítéseEditors done |
Mégsem (vissza az adatlapra módosítás nélkül)Cancel (Return to the datasheet without modifying) |
DATA ERROR!
|
|