Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
1978 - 1984
Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE), Bölcsészettudományi Kar (BTK), Neveléstudományi Tanszék, Tudományos segédmunkatárs
1985 - 1989
ELTE BTK, Neveléstudományi Tanszék, Tudományos munkatárs
1990 - 1992
ELTE BTK, Neveléstudományi Tanszék, Egyetemi adjunktus,
1992 - 2001
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Neveléstudományi Intézet, Egyetemi docens
2001 - 2004
ELTE Természettudományi Kar (TTK), Természettudományi Kommunikáció és UNESCO Multimédiapedagógiai Központ , Egyetemi docens, UNESCO -UNITWIN kutatóhely vezető
2004 - 2019
ELTE TTK, Természettudományi Kommunikáció és UNESCO Multimédiapedagógiai Központ , Egyetemi tanár
2019 -
Budapesti Corvinus Egyetem, Kommunikáció és Szociológia Intézet, Egyetemi tanár
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
2019 -
a Társadalmi Kommunikáció Doktori iskola törzstagja
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
2010, 7 hónap
Fulbright Professzori Ösztöndíj, Northern Illinois University (USA)
2004, 2008-ig, évente 4 hét
Vendég professzor, Kölni Egyetem (kompakt szeminárium)
2000, 2003-ig, évente 2 hét
Vendég professzor, Akademie der Künste (Művészeti Akadémia), Berlin (kompakt szeminárium)
Díjak, címek, kitüntetések
2012, Szent-Györgyi Albert Díj
Magyarország oktatási minisztere
2012, Fellow of the European Distance Education Network, EDEN (Európai Távoktatási Hálózat)
EDEN – European Distance Education Network (EDEN - Európai Távoktatási Hálózat)
2005, A Magyar Köztársaság Lovagkeresztje
Magyarország Kormánya
2002, Edmund Ziegfeld International Research Award (Edmund Ziegfeld Nemzetközi Kutatói Díj)
Nemzeti Művészetpedagógiai Szövetség, USA
2001, Életműdíj
Magyar Rajzpedagógusok Országos Egyesülete
1998, Kis Árpád Díj
Magyarország oktatási minisztere
Az európai kultúra története, Haladó kutatásmódszertan, Vizuális kreativitás, Kommunikáció, életmód, művészet
Média- és kommunikációs tudományok
Vizuális kommunikáció, ifjúsági szubkultúrák képi nyelve, vizuális képességek fejlődése, szociális hátránnyal élő gyermekek és fiatalok segítése a művészet eszközeivel
Vizuális nevelés, számítógéppel segített tantás és tanulás, összehasonlító neveléstudomány
Fontosabb kutatások
2016 - 2019, Moholy-Nagy Vizuális Modulok - a 21. század képi nyelvének tanítása
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Magyar Tudományos Akadémia
További információk a kutatásról: Munkacsoport: MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport , tagjai 5 felsőoktatási intézmény és 17 oktatási intézmény oktatói.
2017 - 2018, BKKB - Bildungkompetenz in der kulturellen Bildung – Assessment (Képzési kompetenciák a kulturális nevelésben - értékelés
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Oktatási és Kutatási Minisztérium, Németország
További információk a kutatásról: Kutatás alapprogram: "Richtlinien zur Förderung von Forschungsvorhaben zur kulturellen Bildung" (A kultúrális nevelés kutatásánal támogatási programja)
2008 - 2010, SciComPed – Science Comunication and Education (Tudománykommunikáció az oktatásban)
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Európai Unió, "ILLP (Integrated Life Long Learning Project" kutatási program
További információk a kutatásról: Öt európai ország tudománykommunikációs egyetemi tanszékeinek és kutatóhelyeinek együttműködésével.
2006 - 2011, KP-Lab – Knowledge Practice Laboratory in Higher Education (KP-Lab - Tudomány és gyakorlat laboratórium a felsőoktatásban)
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Európai Unió, IST eContent 4 pályázati forrás.
További információk a kutatásról: 19 ország neveléstudományi kutatóintézetei és egyetemi tanszékei közreműködésével.
2005 - 2007, CALIBRATE – International Repository of Digital learning Resources (Nemzetközi digitális oktatási adatbázis)
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Európai Unió, IST eContent 4 pályázati forrás.
További információk a kutatásról: Cél: az első nemzetközi tananyag repozitórium látrehozása és értékelése, valamennyi uniós ország közreműködésével.
2005 - 2007, NEMED – ICT in Multigrade Schools (Oktatási informatika osztatlan tanulócsoportos iskolákban)
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: EU SOCRATES / MINERVA Alapprogram
További információk a kutatásról: Cél: számítógéppel segített, integrált művészeti és tudományos pedagógiai programok tervezése osztatlan iskoláknak.
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
1978 - 1984
Eötvös Loránd University, Faculty of Humanities, , Research Assistant
1985 - 1989
Eötvös Loránd University, Faculty of Humanities, Department of Education, Researcher
1990 - 1992
Eötvös Loránd University, Faculty of Humanities, Department of Education, Assistant Professor
1992 - 2001
Eötvös Loránd University, Faculty of Education and Psychology, Institute of Education, Associate Professor
2001 - 2004
Eötvös Loránd University, Faculty of Science, Centre for Science Communication and UNESCO Chair for Multimedia in Education, Associate Professor and UNESCO Chairholder
2004 - 2019
Eötvös Loránd University, Faculty of Science, Centre for Science Communication and UNESCO Chair for Multimedia in Education, Professor
2019 -
Budapest Corvinus University, Department of Communication and Sociology, Professor
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
2019 -
Core Member of the Doctoral School for Social Communication
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
2010,
Fulbright Research Scholar, Northern Illinois University (USA)
2004, till 2008, four weeks yearli
Visiting professor, University of Cologne (compact seminars)
2000,
Visiting professor, Akademie der Künste (Academy of the Arts), Berlin (compact seminars)
Díjak, címek, kitüntetések
2012, Albert Szent-Györgyi Prize
Minister of Education, Hungary
2012, Fellow of the European Distance Education Network, EDEN
EDEN - European Distance Education Network
2005, Knight's Cross of the Hungarian Republic
the Government of Hungary
2002, Edmund Ziegfeld International Research Award
National Arts Education Association, USA
2001, HATA - Hungarian Association of Teachers of Art
Life Achievement Award
History of European Cuture, Advanced Research Methodology, Visual Creativity, Communication - Living - Art
Média- és kommunikációs tudományok
Visual communication, visual language of youth subcultures, development of visual skills, supporting children and youth through the arts
Visual arts education, computer-supported teaching and learning, cpmparative educational research
Fontosabb kutatások
2016 - 2019, Moholy-Nagy Visual Modules: Teaching the visual language of the 21. century
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Hungarian Academy of Sciences
További információk a kutatásról: Participants: Visual Culture Research group of the Hungarian Academy of Science and ELTE University: staff members of 5 higher education institutions and 17 public education institutions.
2017 - 2018, BKKB - Bildungkompetenz in der kulturellen Bildung – Assessment (Education of cultural competencies - Assessment)
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Ministry of Education and Research, Germany
További információk a kutatásról: Grant program: Richtlinien zur Förderung von Forschungsvorhaben zur kulturellen Bildung" (Supporting Grant Programme for Cultural Education)
2008 - 2010, SciComPed – Science Comunication and Education
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: European Union - ILLP, Integrated Life Long Learning Project
További információk a kutatásról: With the participation of five European teachning and research institutions in science communication.
2006 - 2011, KP-Lab – Knowledge Practice Laboratory in Higher Education
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: IST eContent 4 of the European Union.
További információk a kutatásról: With the participation of 19 European educational research and training institutions.
2005 - 2007, CALIBRATE – International Repository of Digital learning Resources
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: IST eContent 4 of the European Union.
További információk a kutatásról: Objective: creation of the first international digital learning content repository, with the participation of all EU countries.
2005 - 2007, NEMED – ICT (Information and Communication Technologies) in Multigrade Schools
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: EU SOCRATES / MINERVA Grant Program
További információk a kutatásról: Objective: the development of computer-supported integrative arts and science program for Multigrade schools
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
2001 - 2008, Vice Chair for Education (1996-2002), Executive Board member (2002-2008), vezető (elnök, igazgató stb) Hungarian National Commission for UNESCO, nemzetközi
A legjobb élmények biztosítása érdekében technológiákat, mint például sütiket használunk az eszközinformációk tárolására és/vagy elérésére. Ezekhez a technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra az olyan adatok feldolgozását, mint a böngészési magatartás vagy egyedi azonosítók ezen az oldalon. A hozzájárulás megtagadása vagy visszavonása negatívan befolyásolhat bizonyos funkciókat és jellemzőket.
Funkcionális
Always active
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges a felhasználó vagy előfizető által kifejezetten kért szolgáltatás használatának lehetővé tétele, vagy kizárólag az elektronikus hírközlő hálózaton keresztüli kommunikáció lebonyolítása céljából.
Beállítások
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szükséges a felhasználó vagy előfizető által nem kért beállítások tárolásához.
Statisztikák
A műszaki tárolás vagy hozzáférés, amely kizárólag statisztikai célokat szolgál.A műszaki tárolás vagy hozzáférés, amely kizárólag névtelen statisztikai célokból történik. A felhatalmazás hiányában, az internetszolgáltató önkéntes együttműködése nélkül vagy harmadik fél további adatai nélkül, az ezen célból tárolt vagy lekért információk általában nem használhatók fel azonosításra.
Marketing
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szükséges a felhasználói profilok létrehozásához, hirdetések küldéséhez, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy vagy több weboldalon hasonló marketingcélokra.