2010 - 2013, A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005
További információk a kutatásról: TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005 azonosítójú projektje, A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége címet viselő alprojektjének tagja.Téma: elektronikus szolgáltatásminőség és versenyképesség kapcsolatának elemzése
2013 - 2017, A fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modelljének hatása a gazdasági teljesítményre
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: OTKA-K 109792
További információk a kutatásról: Az elmúlt években számos nemzetközi kutatás foglalkozott már az e-szolgáltatásminőség, elégedettség, lojalitás kérdésével (Yoo – Donthu 2001; Wolfinbarger – Gilly 2003; Parasuraman et al. 2005; Bauer et al. 2005; Bressolles 2005; Francis 2009), azonban ezek többsége a piacot homogénként kezelte. Francis és White (2004, 2009) javaslata alapján a termék jellege és a vállalati teljesítés módja alapján érdemes a piacot négy részre osztani: (1) offline termékek, (2) online termékek, (3) offline szolgáltatások, és (4) online szolgáltatások kereskedelmére, és ezeket külön vizsgálni. Ilyen jellegű kutatásra a szakirodalomban még nem került sor. Célunk, hogy mind a négy szegmens esetében megvizsgáljuk a fentebb említett dimenziók közti kapcsolatokat, hatásukat a teljesítményre, valamint a különböző vásárlói jellemzők moderáló hatását a modellben, továbbá egy új ügyfélérték alapú szegmentációs módszertant határozzunk meg. Alapfeltevésünk, hogy mind a négy piac esetében a minőség, elégedettség és lojalitás hatással vannak egymásra és az ügyfélértékre, illetve mindezek befolyásolják az újravásárlási és továbbajánlási szándékot, melyek a vállalati teljesítményre pozitívan hatnak. Továbbá feltételezzük, hogy a fentebb megnevezett hatások mértéke a négy szegmens esetében eltérően alakulhat, illetve bizonyos fogyasztói jellemzők által befolyásolt. A felmérésre kerülő összetevők kombinálása révén egy „nem monetáris” alapú új ügyfélérték kalkulációs eljárást kívánunk meghatározni, amely egyben a vásárlók jövőbeni szegmentációját is segíti, szoros kapcsolatot vonva a szegmentációs ismérv és a vállalati teljesítmény szempontjából kiemelten fontos tényezők között.
Subjects: The Base of marketing (BA) seminar, The base of market research (BA) seminar, Market research with SPSS (MA) seminar, Consumer behavior and measurement of satisfaction in e-commerce (BA) seminar, Learning and research methodology (BA).Researches: pricing strategy in telecommunication (2010), service quality, satisfaction and loyalty in e-commerce (2010-2013)
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
Omnichannel shopping behaviour, acceptance of e-health, PLS-SEM
2010 - 2013, A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005
További információk a kutatásról:
2013 - 2017, THE IMPACT OF THE INTEGRATED MODEL OF CONSUMER SATISFACTION, LOYALTY AND VALUE ON THE ECONOMIC OUTCOME
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: OTKA-K 109792
További információk a kutatásról: According to the marketing literature it is necessary to develop a scale that is valid in all of the aspects and categories of e-commerce. Francis in 2009 has already developed a scale, called RECIPE, which has four modified versions for all of the earlier mentioned product-fulfillment categories. Our previous results shows, that international scales have some limitations in Hungary, that is why we would like to develop an own e-service quality scale, that includes all of the specialties of the Hungarian online consumers and e-commerce. After we have developed the scale we would like to analyze the relationships between e-service quality, satisfaction and loyalty in all product-fulfillment categories. Based on these results we plan as well to define a new, non-monetary customer valuation method, resulting in an index, which enables online stores to segment their customer base according to the value generated by their customers. Our main questions are:1. What are the key dimensions of electronic service quality in Hungary?2. What kind of relationship exists between the e-sq and satisfaction? Is this relationship different in the four product-fulfillment categories? If yes, how?3. What kind of relationship exists between the e-satisfaction and e-loyalty? Is this relationship different in the four product-fulfillment categories? If yes, how?4. Which personal characteristics are moderating the effect between the satisfaction and loyalty?5. How can e-quality, online satisfaction and loyalty be measured in a way to combine these categories into a “non-monetary” customer valuation index?
Épület: E
Szobaszám: 321
Mellék: 5208
Fővonal:
Fax:
Belső fax:
ildiko.kemeny@uni-corvinus.hu
2020/21 autumn semester - Tuesday 13.50-15.10 - Teams - https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a524650b8a51b4223b6cda2845acfaec4%40thread.tacv2/General?groupId=b9dbcdc7-ea2b-4b4a-9c9f-6a2dda871ecc&tenantId=f8dd01b8-7276-4ace-aa9d-5767f0f4a5af
Vágólapra másolva
Süti és adatkezelés
A legjobb élmények biztosítása érdekében technológiákat, mint például sütiket használunk az eszközinformációk tárolására és/vagy elérésére. Ezekhez a technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra az olyan adatok feldolgozását, mint a böngészési magatartás vagy egyedi azonosítók ezen az oldalon. A hozzájárulás megtagadása vagy visszavonása negatívan befolyásolhat bizonyos funkciókat és jellemzőket.
Funkcionális
Always active
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges a felhasználó vagy előfizető által kifejezetten kért szolgáltatás használatának lehetővé tétele, vagy kizárólag az elektronikus hírközlő hálózaton keresztüli kommunikáció lebonyolítása céljából.
Beállítások
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szükséges a felhasználó vagy előfizető által nem kért beállítások tárolásához.
Statisztikák
A műszaki tárolás vagy hozzáférés, amely kizárólag statisztikai célokat szolgál.A műszaki tárolás vagy hozzáférés, amely kizárólag névtelen statisztikai célokból történik. A felhatalmazás hiányában, az internetszolgáltató önkéntes együttműködése nélkül vagy harmadik fél további adatai nélkül, az ezen célból tárolt vagy lekért információk általában nem használhatók fel azonosításra.
Marketing
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szükséges a felhasználói profilok létrehozásához, hirdetések küldéséhez, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy vagy több weboldalon hasonló marketingcélokra.