Egyetemistáknak
Egyetemistáknak ajánlott témák, kérdések közösségi partnerektől
Közösségi partnerek | Kérdések – ezek kiinduló javaslatok, több irányba is vihetők, kutatási kérdéssé formálhatók, akár közösségi partnerrel, konzulenssel, Science Shoppal közösen is |
Aura Egyesület | Milyen akadályozó és támogató tényezői vannak a megváltozott munkaképességű emberek, azon belül autizmussal élő személyek alkalmazásának a vállalatoknál? Hogy történik az autizmussal élő munkavállalók integrálása a vállalati gyakorlatban? |
Bagázs Közhasznú Egyesület | Milyen inspiráló példák és jó stratégiák vannak a döntéshozókkal/hatalommal való egyeztetésre külföldön a gyermekvédelem területén? Mi a jogalapja, hogy “watchdogként” léphessen fel egy szervezet az állammal szemben? Hogyan tágíthatja a lehetőségeket a szervezet a gyermekvédelemben? Milyen gyakorlatok vannak Észak-Európában, Angliában, Németországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában? |
Bagázs Közhasznú Egyesület | Milyen közép-európai példák vannak roma szegregátumban élők jogvédelmi/jogérvényesítési projektjeire? Hogyan tesznek pl. Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában szervezetek szegregátumban élők jogvédelméért? És milyen projekteket indítottak a területen? Milyen finanszírozással és milyen partnerségekben értek el eredményeket? |
Beeco | Milyen üzleti modellel rendelkeznek a csomagolásmentes boltok és milyen fejlesztési irányok rajzolódnak ki ma Magyarországon? Hogyan érdemes egy minősítési rendszer jellemzőit kialakítani, megalapozni? Milyen vásárlói szándék, mekkora vásárlóerő működik ma Magyarországon a fenntarthatóságot képviselő cégek termékei esetében? |
Beeco | Beecoin – gamifikált motiváló eszköz – bevezetéséhez milyen értéket, árat adjunk, mitől lesz motiváló az öko-iránytű felhasználói számára? Milyen zöld küldetéseket jutalmazzon a leginkább? |
Cargonomia | Milyenek a Cargobike, azaz a teherbringa kölcsönzés tapasztalatai és piaci, fejlődési lehetőségei Magyarországon? |
Cargonomia-Zsámboki Biokert | Merre tart a biogazdálkodás és bioélelmiszerek megítélése, és milyen üzleti, piaci következményekkel jár hitelességük pozitív/negatív alakulása? Hogyan újítsa meg egy ökogazdaság az üzleti modelljét gyorsan változó piaci környezetben? |
Corvinus Science Shop | Adományozási körkép |
Corvinus Science Shop | Hogyan mérjük egyetemi kurzusprojektek hatásait? Közösségbe ágyazott oktatás és kutatás egyetemi körképe, összehasonlító elemzése, hatásvizsgálata |
Dorkász Alapítvány | Hogyan lehet az ESG valós társadalmi hatások katalizátora és nem csak egy kipipálható megfelelés? |
Dorkász Alapítvány | Hogyan lépjen partnerségre egy alapítvány és egy vállalat? Számít-e a partnerségben a vállalatméret? Milyen értékajánlata lehet egy nonprofitnak egy kis- és középvállalat számára? |
FabLab Budapest | |
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza | Hogyan hozható létre fenntartható közösségi élelmiszertermelési modell és hogyan vonhatók be a termelők, fogyasztók és a szolgáltatók a működésébe? |
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza | Milyen gazdasági feltételek és csatornák szükségesek kistermelők fenntartható ellátási láncokba való bevonásához? |
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza | Hogyan köthetik össze nyílt digitális platformok a rövid ellátási láncok szereplőit? Hogyan ültethető gyakorlatba termékútlevél kistermelők esetében? |
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza | Milyen jogi feltételek között teremthető meg a kistermelők fenntartható ellátási láncokba való bevonása? Hogyan illeszkedhet a szövetkezeti modell a fenntartható termeléshez? Milyen szerepet tölt be a közösség a fenntartható ellátási láncokban? |
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza | Hogyan árazzák be a fogyasztók – egyéni és szervezeti szinten – a fenntartható élelmiszert? Milyen gátjai lehetnek a vásárló közösségek elterjedésének? |
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza | Mi alapján tekint a fogyasztó fenntarthatónak élelmiszert, valamint élelmiszer termelőt? Milyen feltételek támogatják a tudatos élelmiszerfogyasztást Hogyan tehető vonzóvá az előre tervezett fogyasztás? |
Felelős Gasztrohős Alapítvány | Hogyan talál célba a kommunikáció? Hogyan értékelhető az alapítványi kommunikáció eredményessége? A Gasztrohős kommunikációnk jó-e azoknak, akiknek szánják? |
HoldOn projekt | Milyen szervezetek és projektek foglalkoznak menstruációs szegénységgel Magyarországon és/vagy Közép-Kelet Európában, és ezek alapján milyen jó gyakorlatok, javaslatok rajzolódnak ki? |
HoldOn projekt | Hogyan tudná a HoldOn hosszú távon fenntarthatóvá tenni a működését vállalati partnerségek révén és ezeket partnerkapcsolatokat hogyan tudnánk felhasználni arra, hogy növelje a láthatóságunkat (pl.: közös kampányok, marketing megjelenés), ezáltal jobban beemelve a köztudatba a menstruációs szegénység problémáját. |
Itt és Most Társulat | Hogyan válhatnak improvizációs színházi produkciók, alkalmazott improvizációs tréningek vállalatok ESG stratégiájának és tevékenységének részévé? |
Itt és Most Társulat Művészeti Alapítvány | Hogyan kapcsolódjon nonprofit szervezet profitorientált vállalathoz? Milyen értékalapú együttműködések hogyan építhetők fel? |
JóPont Alapítvány | Hogyan alakítsa ki egy adománybolt és webáruház törzsvásárlói és törzsadományozói programját? |
Komposztfutár Szeged | Hogyan működhet a szegedi Komposztfutár gyakorlata egy nagyobb és tagoltabb városban? |
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) | Hogyan támogatják egy szomszédsági lakóközösség felépítését közösségformáló eszközök? |
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) | Hogyan revitalizálhatják vidéki kistelepülések kulturális központjait művészeti alkotótáborok? |
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) | Hogyan alakíthatók ki és működtethetők energiaközösségek egy városnegyedben? |
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) | Hogyan kommunikálhatóak lokalizált helyteremtő projektek a nemzetközi sajtóban? Milyen legyen a helyi, kisléptékű projektek nemzetközi szakmai kommunikációja? |
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) | Hogyan elemezhető egy városkommunikációs felmérés? Újbudai lakosok véleményének elemző begyűjtött adatott alapján három téma mentén: identitásfelmérés Újbudához kapcsolódóan, kerületi kommunikáció információáramlás és hírközlés, valamint önkormányzati szolgáltatások |
Lakni kell! | Milyen gazdasági/üzleti modellel lehet önkormányzati szociális lakásfejlesztést kialakítani a regeneratív épitészet eszközeinek felhasználásával? |
Levegő Munkacsoport | Hogyan vonható be a fiatalok a városi levegő minőségének javításába? |
Maacraft | Melyek a diverz és virtuális csoportok munkavégzésének, fejlesztésének, működtetésének jellemzői? Hogyan érdemes diverz és virtuális csoportokat építeni, azokban dolgozni, hogy az a csoport előnyére váljon? |
MTVSZ-KESZ | Milyen akadályai és ösztönzői vannak a társasházi naperőmű beruházásoknak Magyarországon? |
Nestingplay | Mekkora a gazdasági, pénzbeli veszteségünk azáltal, hogy a 6-12 éves korosztályban nem inklúzív a foci? |
OncoVR | Milyen üzleti lehetőségei vannak a virtuális valóságot gyerekek orvosi kezelésénél alkalmazó szervezet termék és szolgáltatási ötleteinek? Milyen piacokon, milyen vevői igényekre adhatnak ezek választ? Mi jellemzi a versenytársaikat és a versenyhelyzetet? Mi jellemzi az árazási gyakorlatot? |
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT) | Milyen módszertan alkalmas a természet alapú megoldások hasznainak forintosítására (külföldi példák és kalkulátorok alapján)? |
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT) | Milyen veszteségeink keletkezhetnek, (és ezek hogyan forintosíthatóak) a nem cselekvésből származóan, ha degradálódott talajú területtel rendelkezünk és gazdálkodók vagyunk? hagyjuk elfolyni az esővizet családi ház és kiskert tulajdonosként? |
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT) | Mekkora az ökológiai lábnyoma az ökologikusan kialakított 500/1500/10.000 m2 nagyságú haszonkert létrehozásának, fenntartásának? |
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT) | Hogyan érdemes mérni az ökoszisztéma szolgáltatások életminőségre, egészségre gyakorolt hatásait? |
Skilly (Inkluzív Jövő Alapítvány) | Milyen adományozási stratégiát érdemes a szervezetnek követnie, hogyan dolgozza ki azt |
Skilly (Inkluzív Jövő Alapítvány) | Hogyan bővítse ügyfélkörét a szervezet, ennek milyen megközelítéseit és toborzási módszereket alkalmazza? |
Skilly (Inkluzív Jövő Alapítvány) | Hogyan vizsgálja a szervezet egy szolgáltatási csomag hatékonyságát és hatásosságát, és milyen fejlesztéséket hajtson végre? |
Szuno | Meddig bővíthető, skálázható egy társadalmi vállalkozás-vállalati együttműködés, azaz a Szuno Decathlonnal közös együttműködési modellje? Mi adaptálható ebből más társadalmi vállalkozások számára? |
Társadalmi Vállalkozások Magyarországi Koalíciója (TVMK) | Milyen minősítési rendszer szolgálná a társadalmi vállalkozásokat? Milyen tapasztalatai vannak a vállalati (termék-)minősítési rendszereknek és a jó gyakorlatok hogyan adaptálhatóak társadalmi vállalkozásokra? Milyen előnyöket adhat egy tanúsítvány a társadalmi vállalkozásoknak? |
Tordasi Műhely (Jövőt Nekik Is Alapítvány) | Hogyan optimalizálható a szervezeti struktúra? |
Tűzcsiholó Egyesület | Milyen jellemzőkkel bírnak és hogyan értékelhetők az egyesület vállalati együttműködései? Hogyan térképezhetők fel új vállalati kapcsolódási lehetőségek? Miképp célszerű kialakítani a vállalati partnerek nyilvántartásának rendszerét? |
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Milyen kommunikációs üzenetekkel hogyan fogalmazható meg a Világszép nehezen érthető és átadható értékajánlata? Hogyan érdemes megfogalmazni és kommunikálni egy komplex munkát könnyen érthető és segítségnyújtásra motiváló módon? |
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Milyen vállalati kört, milyen együttműködési formával érdemes partnerségre invitálni? |
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Hogyan szervezzünk követes kampányt? Milyen kampány támogató folyamatok-, illetve anyagok szolgálják leginkább az eredményességet? Tipikuskövetes kampány példák a futóversenyeken történő gyűjtés vagy a születésnapok felajánlása. |
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Hogyan fejlesszen terméket az alapítvány? Milyen termékportfólió illeszkedik a Világszép márkaértékeihez? Hogyan adhatók el a termékek vállalati együttműködés keretében? |
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Hogyan növelhető az alapítvány közösségi média elérése? Milyen felületeket és hogyan érdemes fejleszteni a követők bővítése, a kommunikációs üzenetek hatékonyabb átvitele céljával? |
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Hogyan tárhatók fel az alapítvány közösségi média követői és támogatói motivációi, igényei, „pain point”-ja a tipikus persona-k megértése céljából? |
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Mely németországi magánalapítványok lehetnek relevánsak az alapítvány számára? Hogyan kapcsolódhat, milyen pályázati módokon keresztül igényelhet forrást tőlük? |
VIlágszép Gyermekvédelmi Alapítvány | Hogyan versenyeznek a nonprofit szervezetek által nyújtott szolgáltatások a hasonló, profitorientált szervezetek által nyújtott szolgáltatásokkal? Nonprofit és profitorientált szereplők nyújtotta szolgáltatások összehasonlítása: versenyelőnyök, hátrányok, árazási politika, marketing stratégia stb. |
Watchdog Info Hub | Örökbefogadás vagy vásárlás? Milyen tényezők, jellemzők mentén döntünk háziállatunk kiválasztásának módja mellett? Milyen viselkedéstudományi eszközökkel támogatható a felelős állattartóvá válás? |
Zsámboki Biokert | Milyen Budapest környéki rendezvény alkalmasak arra, hogy személyes részvétellel növelje a biokert a dobozos rendeléseinek/biozöldségdoboz rendszerének eladási számait. |
Zsámboki Biokert | Hogyan növelhető a biokert hírlevelének olvasottsága? Mitől merülnének el többen a biokert munkájáról szóló híradásokba? Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a kommunikációt a biokert, valamint a vásárlói és a munkája iránt érdeklődők között? |
Szakdolgozat
Civil szervezetek problémái épp oly relevánsak az üzleti oktatásban, mint vállalkozásoké. A marketing, HR, szervezetfejlesztés, logisztika, pénzügy, kommunikáció stb. kérdései itt is hasonlóan merülnek fel, így remek szakdolgozati kérdéseket adnak, miközben néhány markáns előnnyel jár a civilekkel való közös munka.
A Corvinus Science Shop ebben segít: összegyűjti a közösségi partnerek témáit és támogatja a szakdolgozó, a témavezető és a szervezet közötti együttműködést, a közös munka kereteinek kialakítását és a szakdolgozati kérdés megfogalmazását.
Míg egy szakdolgozóként gyakran szembesülhetnek a hallgatók belső céges adatokhoz való korlátozott hozzáféréssel, titoktartási kötelezettséggel, a nonprofit szektor szereplői örömmel osztják meg felhalmozott tudásukat, ismereteiket és adataikat.
Sőt, abban is biztos lehetnek a hallgatók, hogy ha dolgozatuk következtetései gyakorlatba ültethetők, a szervezet hasznosítani fogja azokat. Ily módon munkájuk nem a fióknak készül, hanem egy jó cél érdekében felhasználásra kerül.
Keress fel minket, hogy megkereshessük azt a közösségi partnerünket és azt a kutatási témát, ami Téged valóban érdekel!
TDK kutatás társadalmi hatással – Science Shop szekció
Ha a kutatásoddal azonnali társadalmi, ökológiai hatást szeretnél elérni…
Ha kutatási terepet keresel…
Ha szívesen kutatnál olyan témát, amely előre mozdítja egy társadalmi vállalkozás vagy nonprofit szervezet céljait, működését…
A Corvinus Science Shop TDK-szekciójában témaötletekkel és kutatási partnerekkel várunk változatos szervezeteknél, eltérő iparágakban, sokféle életterületen, számtalan lehetséges gazdasági-társadalmi szempontból vizsgálódva. A science shop összeköt partnerrel és akár konzulenssel is. A szekció lényege, hogy a TDK-kutatás egyúttal civilt, nonprofit szervezet, társadalmi vállalkozást – azaz a közösséget, társadalmi, ökológiai ügyet – is szolgáljon. Olyan témában, ami a szervezetet és az egyetemistát egyaránt érdekli. Ehhez a közösségbe ágyazott (community engaged) kutatást kínáljuk, mely sokféle módszertan lehetőségét hordozza úgy, hogy közben az egyetemista és a szervezet partnerré váljon, kölcsönös tanulás legyen az eredménye. A science shoppal dolgozó szervezetek többnyire társadalmi innovációt valósítanak meg, maguk is küzdenek szokásos szervezeti kérdésekkel, sokszor szeretnének mélyebben megérteni valamilyen társadalmi-gazdasági folyamatot, hasonló ügyért dolgozó hazai és nemzetközi szervezetek gyakorlatát. Így a javasolt kutatási kérdéseik is gyakran kötődnek ezekhez. Lásd a mellékelt példákat, melyek kiindulópontok, más szervezettel, témában is szervezünk kapcsolatot. A szekcióba saját ötlettel is várunk, legyen az téma vagy szervezet (társadalmi vállalkozás, civil, nonprofit), netán mindkettő.
SZEKCIÓ TITKÁR: Matolay Réka, Science Shop manager, reka.matolay@uni-corvinus.hu