Ugrás a fő tartalomra

Egyetemistáknak

Egyetemistáknak ajánlott témák, kérdések közösségi partnerektől

Közösségi partnerek Kérdések – ezek kiinduló javaslatok, több irányba is vihetők, kutatási kérdéssé formálhatók, akár közösségi partnerrel, konzulenssel, Science Shoppal közösen is 
Aura Egyesület Milyen akadályozó és támogató tényezői vannak a megváltozott munkaképességű emberek, azon belül autizmussal élő személyek alkalmazásának a vállalatoknál?  Hogy történik az autizmussal élő munkavállalók integrálása a vállalati gyakorlatban? 
Bagázs Közhasznú Egyesület Milyen inspiráló példák és jó stratégiák vannak a döntéshozókkal/hatalommal való egyeztetésre külföldön a gyermekvédelem területén? Mi a jogalapja, hogy “watchdogként” léphessen fel egy szervezet az állammal szemben? Hogyan tágíthatja a lehetőségeket a szervezet a gyermekvédelemben? Milyen gyakorlatok vannak Észak-Európában, Angliában, Németországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában?  
Bagázs Közhasznú Egyesület Milyen közép-európai példák vannak roma szegregátumban élők jogvédelmi/jogérvényesítési projektjeire? Hogyan tesznek pl. Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában szervezetek szegregátumban élők jogvédelméért? És milyen projekteket indítottak a területen? Milyen finanszírozással és milyen partnerségekben értek el eredményeket?  
Beeco Milyen üzleti modellel rendelkeznek a csomagolásmentes boltok és milyen fejlesztési irányok rajzolódnak ki ma Magyarországon? Hogyan érdemes egy minősítési rendszer jellemzőit kialakítani, megalapozni? Milyen vásárlói szándék, mekkora vásárlóerő működik ma Magyarországon a fenntarthatóságot képviselő cégek termékei esetében? 
Beeco Beecoin – gamifikált motiváló eszköz – bevezetéséhez milyen értéket, árat adjunk, mitől lesz motiváló az öko-iránytű felhasználói számára? Milyen zöld küldetéseket jutalmazzon a leginkább? 
Cargonomia Milyenek a Cargobike, azaz a teherbringa kölcsönzés tapasztalatai és piaci, fejlődési lehetőségei Magyarországon? 
Cargonomia-Zsámboki Biokert Merre tart a biogazdálkodás és bioélelmiszerek megítélése, és milyen üzleti, piaci következményekkel jár hitelességük pozitív/negatív alakulása? Hogyan újítsa meg egy ökogazdaság az üzleti modelljét gyorsan változó piaci környezetben? 
Corvinus Science Shop Adományozási körkép 
Corvinus Science Shop Hogyan mérjük egyetemi kurzusprojektek hatásait? Közösségbe ágyazott oktatás és kutatás egyetemi körképe, összehasonlító elemzése, hatásvizsgálata 
Dorkász Alapítvány Hogyan lehet az ESG valós társadalmi hatások katalizátora és nem csak egy kipipálható megfelelés? 
Dorkász Alapítvány Hogyan lépjen partnerségre egy alapítvány és egy vállalat? Számít-e a partnerségben a vállalatméret? Milyen értékajánlata lehet egy nonprofitnak egy kis- és középvállalat számára?  
FabLab Budapest  
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza Hogyan hozható létre fenntartható közösségi élelmiszertermelési modell és hogyan vonhatók be a termelők, fogyasztók és a szolgáltatók a működésébe?  
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza Milyen gazdasági feltételek és csatornák szükségesek kistermelők fenntartható ellátási láncokba való bevonásához? 
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza Hogyan köthetik össze nyílt digitális platformok a rövid ellátási láncok szereplőit? Hogyan ültethető gyakorlatba termékútlevél kistermelők esetében? 
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza Milyen jogi feltételek között teremthető meg a kistermelők fenntartható ellátási láncokba való bevonása? Hogyan illeszkedhet a szövetkezeti modell a fenntartható termeléshez? Milyen szerepet tölt be a közösség a fenntartható ellátási láncokban? 
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza Hogyan árazzák be a fogyasztók – egyéni és szervezeti szinten – a fenntartható élelmiszert? Milyen gátjai lehetnek a vásárló közösségek elterjedésének? 
Fazékba! (Hazatalálás Szociális Szövetkezet) és Mamza Menza Mi alapján tekint a fogyasztó fenntarthatónak élelmiszert, valamint élelmiszer termelőt? Milyen feltételek támogatják a tudatos élelmiszerfogyasztást Hogyan tehető vonzóvá az előre tervezett fogyasztás? 
Felelős Gasztrohős Alapítvány Hogyan talál célba a kommunikáció? Hogyan értékelhető az alapítványi kommunikáció eredményessége? A Gasztrohős kommunikációnk jó-e azoknak, akiknek szánják? 
HoldOn projekt Milyen szervezetek és projektek foglalkoznak menstruációs szegénységgel Magyarországon és/vagy Közép-Kelet Európában, és ezek alapján milyen jó gyakorlatok, javaslatok rajzolódnak ki? 
HoldOn projekt Hogyan tudná a HoldOn hosszú távon fenntarthatóvá tenni a működését vállalati partnerségek révén és ezeket partnerkapcsolatokat hogyan tudnánk felhasználni arra, hogy növelje a láthatóságunkat (pl.: közös kampányok, marketing megjelenés), ezáltal jobban beemelve a köztudatba a menstruációs szegénység problémáját. 
Itt és Most Társulat Hogyan válhatnak improvizációs színházi produkciók, alkalmazott improvizációs tréningek vállalatok ESG stratégiájának és tevékenységének részévé? 
Itt és Most Társulat Művészeti Alapítvány Hogyan kapcsolódjon nonprofit szervezet profitorientált vállalathoz? Milyen értékalapú együttműködések hogyan építhetők fel? 
JóPont Alapítvány Hogyan alakítsa ki egy adománybolt és webáruház törzsvásárlói és törzsadományozói programját?  
Komposztfutár Szeged  Hogyan működhet a szegedi Komposztfutár gyakorlata egy nagyobb és tagoltabb városban?    
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) Hogyan támogatják egy szomszédsági lakóközösség felépítését közösségformáló eszközök? 
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) Hogyan revitalizálhatják vidéki kistelepülések kulturális központjait művészeti alkotótáborok? 
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) Hogyan alakíthatók ki és működtethetők energiaközösségek egy városnegyedben? 
Kortárs Építészeti Központ (KÉK) Hogyan kommunikálhatóak lokalizált helyteremtő projektek a nemzetközi sajtóban? Milyen legyen a helyi, kisléptékű projektek nemzetközi szakmai kommunikációja? 
Kortárs Építészeti Központ (KÉK)  Hogyan elemezhető egy városkommunikációs felmérés? Újbudai lakosok véleményének elemző begyűjtött adatott alapján három téma mentén: identitásfelmérés Újbudához kapcsolódóan, kerületi kommunikáció információáramlás és hírközlés, valamint önkormányzati szolgáltatások 
Lakni kell! Milyen gazdasági/üzleti modellel lehet önkormányzati szociális lakásfejlesztést kialakítani a regeneratív épitészet eszközeinek felhasználásával? 
Levegő Munkacsoport Hogyan vonható be a fiatalok a városi levegő minőségének javításába? 
Maacraft Melyek a diverz és virtuális csoportok munkavégzésének, fejlesztésének, működtetésének jellemzői? Hogyan érdemes diverz és virtuális csoportokat építeni, azokban dolgozni, hogy az a csoport előnyére váljon? 
MTVSZ-KESZ Milyen akadályai és ösztönzői vannak a társasházi naperőmű beruházásoknak Magyarországon? 
Nestingplay Mekkora a gazdasági, pénzbeli veszteségünk azáltal, hogy a 6-12 éves korosztályban nem inklúzív a foci? 
OncoVR Milyen üzleti lehetőségei vannak a virtuális valóságot gyerekek orvosi kezelésénél alkalmazó szervezet termék és szolgáltatási ötleteinek? Milyen piacokon, milyen vevői igényekre adhatnak ezek választ? Mi jellemzi a versenytársaikat és a versenyhelyzetet? Mi jellemzi az árazási gyakorlatot? 
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT) Milyen módszertan alkalmas a természet alapú megoldások hasznainak forintosítására (külföldi példák és kalkulátorok alapján)? 
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT)  Milyen veszteségeink keletkezhetnek, (és ezek hogyan forintosíthatóak) a nem cselekvésből származóan, ha  degradálódott talajú területtel rendelkezünk és gazdálkodók vagyunk?  hagyjuk elfolyni az esővizet családi ház és kiskert tulajdonosként? 
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT) Mekkora az ökológiai lábnyoma az ökologikusan kialakított 500/1500/10.000 m2 nagyságú haszonkert létrehozásának, fenntartásának? 
Regeneratív Élőhely Tervezés (RÉT) Hogyan érdemes mérni az ökoszisztéma szolgáltatások életminőségre, egészségre gyakorolt hatásait?  
Skilly (Inkluzív Jövő Alapítvány) Milyen adományozási stratégiát érdemes a szervezetnek követnie, hogyan dolgozza ki azt 
Skilly (Inkluzív Jövő Alapítvány)  Hogyan bővítse ügyfélkörét a szervezet, ennek milyen megközelítéseit és toborzási módszereket alkalmazza? 
Skilly (Inkluzív Jövő Alapítvány)  Hogyan vizsgálja a szervezet egy szolgáltatási csomag hatékonyságát és hatásosságát, és milyen fejlesztéséket hajtson végre? 
Szuno Meddig bővíthető, skálázható egy társadalmi vállalkozás-vállalati együttműködés, azaz a Szuno Decathlonnal közös együttműködési modellje? Mi adaptálható ebből más társadalmi vállalkozások számára? 
Társadalmi Vállalkozások Magyarországi Koalíciója (TVMK) Milyen minősítési rendszer szolgálná a társadalmi vállalkozásokat? Milyen tapasztalatai vannak a vállalati (termék-)minősítési rendszereknek és a jó gyakorlatok hogyan adaptálhatóak társadalmi vállalkozásokra? Milyen előnyöket adhat egy tanúsítvány a társadalmi vállalkozásoknak?  
Tordasi Műhely (Jövőt Nekik Is Alapítvány) Hogyan optimalizálható a szervezeti struktúra? 
Tűzcsiholó Egyesület Milyen jellemzőkkel bírnak és hogyan értékelhetők az egyesület vállalati együttműködései? Hogyan térképezhetők fel új vállalati kapcsolódási lehetőségek? Miképp célszerű kialakítani a vállalati partnerek nyilvántartásának rendszerét? 
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány Milyen kommunikációs üzenetekkel hogyan fogalmazható meg a Világszép nehezen érthető és átadható értékajánlata? Hogyan érdemes megfogalmazni és kommunikálni egy komplex munkát könnyen érthető és segítségnyújtásra motiváló módon? 
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány Milyen vállalati kört, milyen együttműködési formával érdemes partnerségre invitálni?  
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány Hogyan szervezzünk követes kampányt? Milyen kampány támogató folyamatok-, illetve anyagok szolgálják leginkább az eredményességet? Tipikuskövetes kampány példák a futóversenyeken történő gyűjtés vagy a születésnapok felajánlása.  
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány Hogyan fejlesszen terméket az alapítvány? Milyen termékportfólió illeszkedik a Világszép márkaértékeihez? Hogyan adhatók el a termékek vállalati együttműködés keretében? 
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány Hogyan növelhető az alapítvány közösségi média elérése? Milyen felületeket és hogyan érdemes fejleszteni a követők bővítése, a kommunikációs üzenetek hatékonyabb átvitele céljával? 
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány Hogyan tárhatók fel az alapítvány közösségi média követői és támogatói motivációi, igényei, „pain point”-ja a tipikus persona-k megértése céljából? 
Világszép Gyermekvédelmi Alapítvány Mely németországi magánalapítványok lehetnek relevánsak az alapítvány számára? Hogyan kapcsolódhat, milyen pályázati módokon keresztül igényelhet forrást tőlük? 
VIlágszép Gyermekvédelmi Alapítvány Hogyan versenyeznek a nonprofit szervezetek által nyújtott szolgáltatások a hasonló, profitorientált szervezetek által nyújtott szolgáltatásokkal? Nonprofit és profitorientált szereplők nyújtotta szolgáltatások összehasonlítása: versenyelőnyök, hátrányok, árazási politika, marketing stratégia stb. 
Watchdog Info Hub Örökbefogadás vagy vásárlás? Milyen tényezők, jellemzők mentén döntünk háziállatunk kiválasztásának módja mellett? Milyen viselkedéstudományi eszközökkel támogatható a felelős állattartóvá válás? 
Zsámboki Biokert Milyen Budapest környéki rendezvény alkalmasak arra, hogy személyes részvétellel növelje a biokert a dobozos rendeléseinek/biozöldségdoboz rendszerének eladási számait. 
Zsámboki Biokert Hogyan növelhető a biokert hírlevelének olvasottsága? Mitől merülnének el többen a biokert munkájáról szóló híradásokba? Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a kommunikációt a biokert, valamint a vásárlói és a munkája iránt érdeklődők között? 

Szakdolgozat

Civil szervezetek problémái épp oly relevánsak az üzleti oktatásban, mint vállalkozásoké. A marketing, HR, szervezetfejlesztés, logisztika, pénzügy, kommunikáció stb. kérdései itt is hasonlóan merülnek fel, így remek szakdolgozati kérdéseket adnak, miközben néhány markáns előnnyel jár a civilekkel való közös munka. 
A Corvinus Science Shop ebben segít: összegyűjti a közösségi partnerek témáit és támogatja a szakdolgozó, a témavezető és a szervezet közötti együttműködést, a közös munka kereteinek kialakítását és a szakdolgozati kérdés megfogalmazását.

Míg egy szakdolgozóként gyakran szembesülhetnek a hallgatók belső céges adatokhoz való korlátozott hozzáféréssel, titoktartási kötelezettséggel, a nonprofit szektor szereplői örömmel osztják meg felhalmozott tudásukat, ismereteiket és adataikat. 

Sőt, abban is biztos lehetnek a hallgatók, hogy ha dolgozatuk következtetései gyakorlatba ültethetők, a szervezet hasznosítani fogja azokat. Ily módon munkájuk nem a fióknak készül, hanem egy jó cél érdekében felhasználásra kerül. 

Keress fel minket, hogy megkereshessük azt a közösségi partnerünket és azt a kutatási témát, ami Téged valóban érdekel!    

TDK kutatás társadalmi hatással – Science Shop szekció

Ha a kutatásoddal azonnali társadalmi, ökológiai hatást szeretnél elérni…

Ha kutatási terepet keresel…

Ha szívesen kutatnál olyan témát, amely előre mozdítja egy társadalmi vállalkozás vagy nonprofit szervezet céljait, működését…

A Corvinus Science Shop TDK-szekciójában témaötletekkel és kutatási partnerekkel várunk változatos szervezeteknél, eltérő iparágakban, sokféle életterületen, számtalan lehetséges gazdasági-társadalmi szempontból vizsgálódva. A science shop összeköt partnerrel és akár konzulenssel is. A szekció lényege, hogy a TDK-kutatás egyúttal civilt, nonprofit szervezet, társadalmi vállalkozást – azaz a közösséget, társadalmi, ökológiai ügyet – is szolgáljon. Olyan témában, ami a szervezetet és az egyetemistát egyaránt érdekli. Ehhez a közösségbe ágyazott (community engaged) kutatást kínáljuk, mely sokféle módszertan lehetőségét hordozza úgy, hogy közben az egyetemista és a szervezet partnerré váljon, kölcsönös tanulás legyen az eredménye. A science shoppal dolgozó szervezetek többnyire társadalmi innovációt valósítanak meg, maguk is küzdenek szokásos szervezeti kérdésekkel, sokszor szeretnének mélyebben megérteni valamilyen társadalmi-gazdasági folyamatot, hasonló ügyért dolgozó hazai és nemzetközi szervezetek gyakorlatát. Így a javasolt kutatási kérdéseik is gyakran kötődnek ezekhez. Lásd a mellékelt példákat, melyek kiindulópontok, más szervezettel, témában is szervezünk kapcsolatot. A szekcióba saját ötlettel is várunk, legyen az téma vagy szervezet (társadalmi vállalkozás, civil, nonprofit), netán mindkettő.

SZEKCIÓ TITKÁR: Matolay Réka, Science Shop manager, reka.matolay@uni-corvinus.hu

Vágólapra másolva
×