Belső képzés
Tanárképző és Digitális Tanulási Központ ajánlata az Intézetek támogatására
Módszertani képzések az alábbi témákban
Korszerű pedagógiai pszichológiai ismeretek
- A digitális generáció jellemzői. generációelméletek, Y, Z és alfa-generáció, generációk tanításának különbségei, lehetséges utak, módszerek
- egyéni különbségek diagnosztizálásának módjai: tanulási stílus, kognitív stílus, tanulási stratégiák, tanítási stílus, percepció és figyelem, emlékezés
- motiváció: szükségletek, motívumok és a személyiség,alapvető motivációk és hátterük, motiváció az iskolában – különös tekintettel a digitális generáció motiválására
- a tanárszerep változása: pedagógusszerep átrendeződése,szerepkrízis, a társadalom és a pedagógus viszonyrendszere, a tanár-diákviszony, a tanár mint facilitátor, tutor
- Kooperatív pedagógiai módszerek alkalmazása az oktatásban
- Tevékenység alapú módszerek: projektmódszer, raw case módszer, kutatásalapú tanulás,problémaalapú tanulás, a hibrid oktatás típusai, játékalapú tanulás, storyline módszer
- Konfliktuskezelés az oktatási intézményekben: konfliktusok háttere, okai, lehetséges megoldási módok
- Stresszkezelés,kiégés, tanulói szorongáskezelés: a stressz, a stresszt kiváltó faktorok,stressz tünetek, stresszérzékenységet befolyásoló tényezők, az iskolai szervezeti klíma hatása a lelki egészségre, kiégés, a pszichoterror, a munkamánia, a prevenció lehetőségei, stresszmegelőzés, megküzdés és a pszichológiai immunrendszer
- Vizualitás szerepe az oktatásban
- Blended learning
- Web2-es eszközök integrálása a tanulási folyamatba
- Oktatás a kamerák mögött
- Grafikai eszközök használata online felületek segítségével
- Animáció készítése – anim class
- Tükrözött osztályterem
- Gamification az oktatásban: a gamification főbb lépései és elemei, ezek alkalmazása a tanítási-tanulási folyamata
- Mérés és értékelés digitális eszközökkel
- Oktatási keretrendszer használata
Képzés- és tananyagfejlesztés, e-portfólió készítése
Tanulási eredményalapú (LeO) képzés- és tananyagfejlesztés
- a bemenet-, kimenet- és folyamat orientált pedagógiai tervezés különbségei
- a tanulási eredmények fogalma, kapcsolata a kompetenciákkal
- a tanulási eredményekhez rendelt releváns tanulási tevékenységek
- a tanulási tevékenységekhez szükséges források, tartalmak és eszközök azonosításai
- a tervezett tanulási eredményekhez és tanulási tevékenységekhez szorosan kapcsolódóértékelési rendszer tervezése
E – portfólió
- szerepe, típusai és tartalmi elemei
- készítésének előnyei
- hallgatói oktatási portfólió
- oktatói portfólió készítés
Duális képzések támogatása
- e-tananyagfejlesztés
- gazdasági szereplők módszertani felkészítése, érzékenyítése
- értékelési elemek kidolgozása
- mentorálás, tutorálás tanári szerepekre felkészítés
Óralátogatások
- óramegfigyelés,óralátogatás a HALVEL eredmények javítása, oktatás minőség javítása érdekében, képzési támogatás, egyéni fejlesztési terv készítése oktatók számára
- videós megfigyelés elemzés
Digitális tananyagfejlesztés támogatása
- digitális tananyag készítéshez forgatókönyvek készítése, módszertani támogatása
- digitális tananyag fejlesztéséhez videó felvétel készítés, szerkesztés, vágás,animációkészítés támogatása
- e-learning fejlesztések támogatása