Doktori iskolások
A doktori képzésben résztvevő hallgatók akadémiai sikerességét az Egyetemi Könyvtár, mint az Egyetem oktatás-, kutatás-, tanulástámogató szervezeti egysége képzési tevékenységével is támogatja. A képzések kurzusok, csoportos tréningek, előadások, valamint egyéni konzultációk keretében történnek jelenléti és online formában, a Teams felületén. A témakínálat az információs írástudás támogatására, a publikációs tevékenységre, publikációs stratégiára fókuszál.
Könyvtári képzések
„LibCafé” – csoportos konzultáció
A LibCafé-t 14 órakor rövid, magyar nyelvű előadásokkal kezdjük, ezek keretében beszámolunk az alábbiakról:
1. Hírcsokor – új források, új szolgáltatások, MI-aktualitások stb.
2. A h-index és ami mögötte van – A korábban rögzített online előadás lényeges pontjai – Demecs Éva
Az előadásokat követően kötetlen, magyar és angol nyelvű konzultációra nyílik lehetőség a Könyvtári szakterületek képviselőivel az alábbi témákban:
– Szakirodalmi források, szakirodalom-beszerzés, könyvtári tréningek (Kőrösi Krisztina, Bavalics István)
– MTMT, kutatói azonosítók, tudománymetria, open access, kutatói azonosítók, a láthatóság biztosítása, h-index (Demecs Éva, Nyitrai Erzsébet, Hoffmann Ádám)
– Tudományos cikkek szövegegyezés vizsgálata (Horváth Alexandra)
– MI a BCE-en: alkalmazások, előfizetések, etikai szempontok (Dabis Attila)
Két területen – egyetemi könyvkiadás, folyóiratok, dokumentum-azonosítók és kutatási adatkezelés – ez alkalommal az érintett kollégák távolléte miatt nem tudunk személyes konzultációt biztosítani.
A fenti témákon túl bármilyen egyéb könyvtári szolgáltatással kapcsolatos kérdésre igyekszünk válaszolni, pl.: kurzusba integrálható képzéseink, tananyag-digitalizálási szolgáltatásunk, közösen megvalósítható projektek stb.
Egyéni konzultációt a felsorolt és egyéb, a kutatókat érdeklő könyvtári szolgáltatásokkal kapcsolatos témákban az év során folyamatosan biztosítunk.
Időpont: 2025. április 28. 14.00-16.00, Könyvtár, Akvárium (Oktatóterem)
Előzetes jelentkezést örömmel veszünk, de regisztráció nélkül is várjuk oktatóinkat.
Előadás
Témák:
- A h-index és ami mögötte van – Demecs Éva
- Hogyan számoljuk ki?
- Hogyan növelhető?
- Mitől növekszik és mitől nem? – Kritériumok az idéző és idézett közleményekkel szemben.
- Miért nem éri utol az MTMT-s h-index a Google Scholar-ban lévő eredményemet?
- Predátor konferenciák: milyen megkeresésre ne válaszoljunk. – Esettanulmány – Dabis Attila
Az előadás felvétele megtekinthető a Lezajlott előadások-gomb alatt.
Lezajlott előadások
Kutatástámogató képzés: h-index, predátor konferenciák – 2025. tavasz
Kutatói láthatóság növelésének eszközei (Tudománymetria alapjai, folyóiratrangsorok, kutatói azonosítók, kutatói hálózatok, repozitóriumok, OA, RePEc)
Tantervbe épített kurzusok
Practical information toolkit for doctoral students
The session is held in the Autumn semester, students from all Doctoral Schools can apply. The course aim is to help doctoral students make the first steps in their careers as researchers. It intends to provide guidance in acquiring the knowledge, behaviour, skills and attributes of successful researchers and develop their full potential through their own professional development framework.
At the end of the course students will be able to carry out an in-depth literature search and review, observe and adopt the principles of open access and open science. They will gain some general knowledge about the practices of research data management. They will have an overview of the different models of research assessment and will know and adhere to the principles of academic and research integrity.
INFORMÁCIÓK HAMAROSAN.
Information skills for academic success
The session is offered primariliy for students of Doctoral School of Business and Management and held in the Spring semester. The course aim is to help doctoral students make the first steps in their careers as researchers. It intends to provide guidance in acquiring the knowledge, behaviour, skills and attributes of successful researchers and develop their full potential through their own professional development framework.
At the end of the course students will be able to carry out an in-depth literature search and review, observe and adopt the principles of open access and open science. They will gain some general knowledge about the practices of research data management. They will have an overview of the different models of research assessment and will know and adhere to the principles of academic and research integrity.
INFORMÁCIÓK HAMAROSAN.
Egyéni/csoportos konzultáció
A könyvtár tudományterületeit és szolgáltatásait lefedő konzultációkat kínálunk a Corvinus oktatói és doktori hallgatói számára az év során folyamatosan. A konzultációkat kérhetik egyénre szabottan, vagy akár egy adott intézet/tanszék oktatói számára.