Projekt címe: Komplex és integrált Biztosításközvetítő és -nyilvántartó Rendszer
Projekt időtartama: 2020.10.01– 2024.09.30
A támogatás összege: 798 650 000 Ft
Összköltség: 1 177 000 000 Ft
A CORVINUS támogatási összege: 135 000 000 Ft (támogatás mértéke 100%)
Kedvezményezettek neve:
A projekt tartalmának bemutatása:
Mivel a lakossági felhasználók többnyire nem rendelkeznek elegendő biztosítási szaktudással, így a biztosítási szerződéseik kapcsán folyamatos, elektronikus és személyes formában is elérhető szakértői segítségre van szükségük. Mind a felhasználók, mind pedig az őket kiszolgáló tanácsadók részéről folyamatosan nő az igény az egyszerűbb, gyorsabb, a felhasználókat és a tanácsadókat a biztosításkötésben/kezelésben minél jobban támogató – elektronikus és személyes tanácsadást is biztosító – rendszerek iránt, amelyek minőségükben egyre jobb eredménnyel járó megoldásokat biztosítanak a szektorban.
Projektünk célja egy komplex biztosítási ügyfél kapcsolat építő és kiszolgáló rendszer fejlesztése, amely ötvözi az online biztosításközvetítésnek, az azonnali személyes, üzletkötői segítségnyújtással történő szerződéskötésnek és alkuszi kiszolgálásának lehetőségét, a lakossági felhasználók – és őket informatikai eszközök támogatásával – szakmailag segítő tanácsadók számára.
Projektünk eredménye a biztosítási igényfelméréstől a szerződéskötésen és a szerződések megújításán keresztül – a jelenleg elérhető megoldásokhoz képest többletszolgáltatásokkal kiegészítve – teljes körű biztosítási szerződés kezelést és tanácsadást biztosít – akár online akár személyes tanácsadói közreműködéssel. Integráljuk ezáltal a különböző csatornákat, a jelenleginél hatékonyabban kiszolgálva a fogyasztói és üzletkötői igényeket, igazodva a digitális fejlődési irányokhoz. A Rendszer egyesíti majd az online biztosítás kötés gyorsaságát és a biztosítási alkuszi kötés szakértelmét jelentősen segítve nem csak a felhasználók, de az üzletkötők hatékonyságát is.
A Rendszer legfontosabb tervezett funkciói, előnyei:
A felhasználók az őket terhelő díjfizetési kötelezettségek teljesítésében is hatékony segítséget kapnak Rendszerünktől, (át)láthatják szerződéseik díjrendezettségét, a számukra előírt és általuk befizetett díjakat is követhetik. Kár esetén mind a bejelentésben, mind a kár rendezéséhez is szakértői támogatást kaphatnak. A biztosítási kérdésekben segítségre szorulók – az online kötési folyamaton túlmenően – személyes segítséget is igényelhetnek melyet telefonon vagy őket akár személyesen felkereső tanácsadókon keresztül is megkaphatnak. Mindezek az egyes biztosítások teljes tartama alatt elérhetőek.
Projektkonzorciumunk jelentős tapasztalatokkal rendelkezik a lakossági biztosítási piac fejlesztésében, ismerik és tevékeny résztvevői voltak a biztosítási piacok alakításának.
A Rendszer pénzügyi szempontból rentábilis üzemeltetése a nemzetközi és hazai konkurensek eredményeinek elemzése alapján garantált. Az eredményes működés finanszírozása a tapasztalatok és kutatások alapján megoldható, ugyanis a szükséges költségek alacsonyabbak, mint a megtakarítható alvállalkozói (és igénybe vett szolgáltatások) költségeinek összege.