Ugrás a fő tartalomra

Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ

Az Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ feladata, hogy az oktatás magas színvonalának biztosításában és megőrzésében támogassa az oktatási rektorhelyettest, az egyetem intézeteit és oktatóit. A Központ aktívan hozzájárul az egyetem minőségbiztosítási folyamataihoz, a tantervek és digitális tananyagok fejlesztéséhez, valamint a modern felsőoktatás pedagógiai módszerek és jógyakorlatok terjesztéséhez.

Jövőképünk 

Mi, az Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ (OMMK) kollégái a tanulásközpontú oktatási kultúra célkitűzésével összhangban olyan befogadó és folyamatosan fejlődő tanulási környezetet képzelünk el, amelyet az egyetemi polgárok és a társadalmi szereplők együttes, partneri munkája hoz létre és amelyben minden tanuló (háttértől függetlenül) tehetségét és kompetenciáit tekintve kibontakozhat, és az egyetemet felelős, felkészült, reziliens emberként hagyja el. 

Küldetésünk 

Küldetésünk az oktatási kultúra és a tanulási-tanítási ökoszisztéma gondozása, illetve fejlesztése. Az oktatási innováció kiemelt feladatunk, ekképpen az új ötletek kifejlesztésére és megvalósítására teret, forrásokat és módszertani támogatást is biztosítunk. Figyelemmel kísérjük a legújabb oktatási trendeket és kutatási eredményeket, azokat oktatási stratégiánkhoz illeszkedően adaptáljuk. Továbbá az oktatásban érdekelt feleket összekapcsoljuk és elősegítjük a tanítási jógyakorlatok terjedését az intézményen belül.  

Értékeink 

Az OMMK elkötelezett az eredményes tanítás-tanulás, az oktatók és a tanulók holisztikus támogatása mellett. Elhivatottak vagyunk a kutatási eredményekre alapozott oktatásfejlesztés, valamint az innováció iránt, miközben adaptívan és proaktívan reagálunk az új kihívásokra. Munkánk minőségét és átláthatóságát illetően magas mércét állítunk magunk elé, szem előtt tartva, hogy a szakértelem és a fejlődési szemlélet együttes feltétele céljaink elérésének. Hiszünk abban, hogy valódi, tanulásközpontú oktatás csak befogadó és támogató tanulási környezetben valósulhat meg. Oktatási minőségfejlesztési munkánkat megbízhatóan végezzük, azt szakmai kíváncsisággal, nyitottsággal és alázattal közelítjük meg. 

Tevékenységeink

Oktatástámogató feladataink megvalósítását három szervezeti csoportban végezzük.

Csoportok

Az Oktatási Minőségfejlesztési Csoport

  • áttekinti és koordinálja az oktatási minőségfejlesztési tevékenységeket;
  • rövid- és hosszútávú szakmai célkitűzéseket és minőségpolitikát fogalmaz meg az oktatási rektorhelyettes számára;
  • támogató segítséget nyújt az oktatási rektorhelyettes számára az oktatási stratégia kialakításában;
  • támogatja az oktatási rektorhelyettest a minőségirányítási rendszer működtetésében;
  • adatokat gyűjt, kezel és elemez az oktatás és tanulás minőségével, a hallgatók előmenetelével és elégedettségével kapcsolatban;
  • összefogja az akkreditációs folyamatokat és támogatja az akkreditációkban érintett szervezeti egységek felkészülését;
  • működteti és folyamatosan fejleszti az egyetem tanulási eredmény alapú mérési rendszerét;
  • háttéradatok biztosításával segíti a szakfelelősi jelentések összeállítását;
  • valamint rendszerezi a minőségügyi dokumentumokat és időszakosan felülvizsgálja a Minőségügyi Kézikönyvet.

Az Oktatásmódszertani Csoport

  • tanuló- és tanulásközpontú szemléletet képviselve biztosítja a minőségi tanulás-tanítás pedagógiai hátterét;
  • módszertani oldalról vezeti a szakfejlesztési folyamatokat, biztosítja a tanulási eredményalapú szemlélet adaptív implementálását;
  • követi a felsőoktatáspedagógiai kutatások legújabb irányzatait, eredményeit és beemeli a releváns módszertani innovációkat az oktatók gyakorlatát fejlesztő belső képzési rendszerbe;
  • pedagógiai, oktatásmódszertani kutatásokat végez és biztosítja az egyetemen folyó oktatásmódszertani kutatások neveléstudományi hátterét;
  • segíti a jógyakorlatok beépítését a tanítási-tanulási folyamatba;
  • támogatja az oktatóközösségeket, az oktatói karrierjük különböző szakaszaiban lévő kollégákat folyamatos szakmai fejlődésükben és tanulásukban;
  • elősegíti és ösztönzi az oktatói szakmai tanulóközösségek kialakulását és működését;
  • megismerteti az újonnan belépő oktatókat, kutatókat, valamint a PhD hallgatókat a Corvinus pedagógiai elveivel, értékeivel, a tanítási-tanulási folyamat sajátosságaival, segítve onboarding folyamatukat;
  • kurzusokkal, mentorálással segíti a hallgatókat az egyetemi tanulási folyamatba való sikeres integrációban;
  • részt vesz a hallgatók egyetemi életútjának megtervezését, személyes fejlődésük nyomon követését segítő Navigátor életút- és karriertervező szolgáltatás feladataiban;
  • biztosítja a NOLDUS Viselkedéskutató Labor szakmai felügyeletét, kutatásmódszertani támogatást nyújt a NOLDUS szoftverek használatával kapcsolatos kutatásokhoz;
  • hazai és nemzetközi akkreditációs folyamatokat támogat, a minőségbiztosítási folyamatok működtetését segíti;
  • valamint szakmai segítséget nyújt a Corvinus Teaching Excellence program fejlesztéséhez és adatok intézményi értelmezéséhez.

Az E-learning Fejlesztési és Támogatási Csoport

  • a Moodle helpdesk révén technikai és módszertani támogatást nyújt az oktatók és hallgatók számára;
  • segíti az oktatókat a webalkalmazások és felhőmegoldások technikai és módszertani használatával kapcsolatban;
  • támogatja az oktatókat a digitális tananyagok és oktatási megoldások fejlesztésében, valamint azok e-learning rendszerbe és oktatási folyamatokba történő beépítésében;
  • e-learning és videós tananyagokat fejleszt;
  • az oktatók számára képzéseket tart a Moodle és az e-learning technológiák (multimédiás eszközök és interaktív tartalomkészítő és-megosztó megoldások – például H5P, Mentimeter) használatáról és hatékony alkalmazásáról;
  • rendszeresen frissíti és fejleszti az e-learning rendszert a visszajelzések, a biztonsági fejlesztések és a nemzetközi jógyakorlatok alapján;
  • gondoskodik arról, hogy az e-learning rendszerhez és az egyetem által előfizetett felhőszoftverekhez az oktatók hozzáférjének és a Moodle felületet minden hallgató elérje;
  • segíti az oktatókat a diákok közötti együttműködést és interakciót elősegítő online megoldások (például Mentimeter, Kahoot stb.) alkalmazásában;
  • részt vesz az oktatástechnológiai innovációkat és jógyakorlatokat bemutató konferenciákon és ezeket kutató projektekben;
  • kapcsolatot tart a nemzetközi és hazai e-learninges közösséggel, Moodle üzemeltetőkkel;
  • együttműködik számos más egyetemi szervezeti egységgel (például intézetek, tanszékek Hallgatói Szolgáltatások, könyvtár, Doktori Iskola, Neptun iroda stb.) – kiemelten pedig az Informatikai Szolgáltató Központtal, ami a csoport munkájához biztosítja az informatikai hátteret;
  • visszajelzéseket gyűjt mind az oktatók, mind a hallgatók e-learning tapasztalatairól, és ezeket az információkat felhasználva fejleszti a szolgáltatásokat.
Vágólapra másolva
X
×