Automatizált ügyintézés magyar nyelven – Az MI Koalíció ügyfélszolgálati automatizációs projektjének workshopja
A Mesterséges Intelligencia Koalíció ügyfélszolgálati automatizációs projektje április 1-n tartotta workshopját a Budapesti Corvinus Egyetemen. A projektben a Budapesti Corvinus Egyetem Informatikai Intézetének módszertani vezetésével a DJP, az Avaya Magyarország, a Stratis, a T-Systems és a Clementine vesz részt.
A magyar kormány által elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégia egyik transzformatív programja az „Automatizált ügyintézés magyar nyelven”. A program célul tűzi ki, hogy 2025-re az ügyfélszolgálati ügyek 60%-át automatizáltan intézzék.
A program részeként fontos felmérni, majd éves szinten követni, hogy hogyan áll és fejlődik az automatizált ügyintézés az egyes szervezetekben és milyen igényei vannak az ügyfélszolgálattal rendelkező szervezeteknek. A felmérés és a követés során folyamatosan pontosíthatjuk, hogy mely eszközökre, projektekre van szükség ahhoz, hogy nőjön az ügyfélszolgálati automatizáció mértéke és monitorozni is tudjuk, hogy időarányosan teljesül-e a 2025-ös célkitűzés.
2021 tavaszától közös munka indult a Budapesti Corvinus Egyetem Informatikai Intézetének módszertani vezetésével a DJP, az Avaya Magyarország, a Stratis, a T-Systems és a Clementine együttműködésében, egy olyan értékelési eljárás kidolgozására, amellyel keresztmetszeti képet lehet kapni az ügyfélszolgálati automatizáció jelenlegi állapotáról és a szolgáltató szervezetek igényeiről. A projekt célja a hazai ügyfélszolgálati automatizáció jelenlegi helyzetének és fejlesztési igényeinek felmérése.
A workshopon bemutattuk kutatásunk eddig elért eredményeit az ügyfélszolgálati automatizáció helyzetéről és ötleteket, javaslatokat fogalmazunk meg a folytatásra. Az eredményeket egy tanulmányban is közzétesszük.