Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

Fontos szervezeti átalakításokról és még több kampányról szól a 2021-es év

Stukovszky Tamás, Bíró Barbara és Apáti-Tóth Kata projektbemutatói

Az őszi félévhez hasonlóan tavasszal is online tájékoztatókat tart az intézmény megújulásával kapcsolatban a Budapesti Corvinus Egyetem. Ezúttal Stukovszky Tamás, a Vállalati és Intézményi Kapcsolatok vezetője, Bíró Barbara, a Jog, Igazgatás, Szabályozás terület jogi vezetője és Apáti-Tóth Kata kommunikációs vezető tartott beszámolót és válaszolt a munkatársak kérdéseire.

Corvinus

 
A Vállalati és Intézményi Kapcsolatok (rövidítve: VIK) fiatal szervezetnek számít a Budapesti Corvinus Egyetemen belül, elsődleges feladatuk olyan kapcsolatok ápolása a vállalkozói és állami szektorral, amelyek együttműködéseket, lehetőségeket hozhatnak az egyetem, így a hallgatók számára. Stukovszky Tamás elmondta, hogy a kapcsolatépítésen túl a Non-Degree oktatási programok kialakításában is segítséget nyújtanak, valamint a technológiai transzfer megteremtésén is dolgoznak: szeretnék eljuttatni és értékesíteni az egyetemen létrejövő tudást és kutatásokat a vállalkozói szféra felé.

Több pályázat, újabb konferencia

Tavalyi évtől az Alumni közösségszervezői feladata is hozzájuk tartozik, a 2021-es tervek szerint olyan szoftvert szereznek be, amely megkönnyíti a kapcsolattartást, az Alumni-hálózatból származó kapcsolataikat pedig egy vállalati CRM-be integrálják annak érdekében, hogy a VIK a korábbiaknál hatékonyabban tudja ápolni ezeket a kapcsolatokat.

Folyamatosan figyelik a pályázati lehetőségeket: Stukovszky Tamás szerint a Corvinusnak biztosan lesz lehetősége konzorciumi tagként, esetleg konzorciumvezetőként részt venni K+F+I pályázatokban. Tevékenységük alapja az Egyetemi Innovációs Ökoszisztéma projektben történő részvétel is, amire a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól kiváló minősítést kaptak.

Számos fundraising projekttel készülnek 2021-ben, de a lehetőségeiket jelentősen befolyásolja a járványhelyzet alakulása. A tavaly bemutatkozott Nagyvállalati Konferenciát szeretnék folytatni, mellette pedig a felső piaci szegmenst célzó Kis- és középvállalkozások Konferenciát is rendeznének. Hisznek abban, hogy hosszú távon ugyanúgy szükség lesz személyes állásbörzékre, mint korábban, ezért őszre karriernapot terveznek. Ezzel összefügg a projektjük, amelynek keretében online felületet hoznának létre állást kereső Corvinusos hallgatók számára.

A prezentációt követően kérdésként felmerült, hogy van-e a VIK előtt nemzetközi példa, amelyet követnek. Stukovszky Tamás elmondta, hogy alapos piackutatást végeztek, mielőtt elkezdték a munkát, így számos egyetemen láttak követendő példákat, ahol az egyetem szorosan és hatékonyan együttműködik vállalati szereplőkkel.

Zárásként a VIK vezetője hangsúlyozta, hogy folyamatosan várják az egyetem munkatársainak ötleteit, javaslatait a vállalati szférával történő kapcsolatépítésre, a vik@uni-corvinus.hu e-mail-címen keresztül lehet a csapattal a legegyszerűbben felvenni a kapcsolatot.

Budapesti Corvinus Egyetem

 
Egységes hatáskörök és működés és kuratóriumi ülések

Bíró Barbara, a Jog, Igazgatás, Szabályozás terület vezetője az elmúlt év és a következő időszak kihívásai közül a szakfejlesztésekkel, többek között az egyéves mesterképzések bevezetésével kapcsolatos jogi tanácsadási feladatokat emelte ki, hangsúlyozta továbbá a hallgatói szolgáltatások fejlesztése során megoldandó jogi kérdéseket.

Tavaly elkezdődött, de a 2021-es évben is folytatódik az egyes vezetői szintek, valamint adott esetben az egyes szervezeti egységek közötti hatáskörök áttekintéséről, vezetés által meghatározott elvek mentén történő újragondolásáról szóló projekt. Példaként említette, hogy a kuratórium, a szenátus, az elnöki testület és a vezetők közötti hatáskörmegosztás vonatkozásában már elkészültek és SZMR-ben már meg is jelentek ezek a hatásköri változások.

A hatásköri projekt kiemelt területe az oktatási és a pénzügyi terület, ahol már megtörtént a legfontosabb alapelvek megfogalmazása, amelyet a projekt második szakaszában ültetnek át az egyetem belső szabályozási rendszerébe. Egy példát kiemelt Bíró Barbara az oktatási területről: a dékánok a korábbinál többet foglalkozhatnak a szakfejlesztésekkel, kevesebb hallgatói adminisztratív feladataik lesznek.

Szintén 2021-es projekt a fenntartó kuratóriuma, valamint az egyetemi testületek üléseinek összehangolása, működési keretrendszerének optimalizálása, illetve az előbbiek és a döntéseket előkészítő bizottságok munkájának harmonizálása a hatékonyabb folyamat érdekében. A cél, hogy témában és időben összehangoltan működjenek ezek a testületek, kialakuljon egységes elektronikus dokumentációs rend, valamint szeretnének a korábbinál kevesebb ülést tartani.

Nagy változást hoz majd a szintén 2021-ben elkezdődő egyetemi szintű dokumentumkezelés megreformálása, ez vonatkozik a postai küldemények átvételére, az iktatási rendre, az elektronikus iratok kezelésére és archiválására.

Dolgozói intranet és még több kampány

Apáti-Tóth Kata, az egyetem kommunikációs vezetője a belső kommunikációval való elégedettek arányának növelését tűzte ki célként. Ehhez az idei évben elkészül egy intranet felület a munkavállalók részére, az egyetemi honlapot is szeretnék továbbfejleszteni és – járványhelyzettől függően – a belső rendezvényekre is nagyobb hangsúlyt helyeznének idén.

Az Open doors day keretein belül lehetőséget adnának a kollégák számára, hogy időpontot foglaljanak az intézmény vezetőihez, és beszélgetni tudjanak a tapasztalataikról, javaslataikról. A hallgatói- és munkavállalói onboarding anyagokat megújítják, a dolgozói felmérések pedig továbbra is folyamatosak lesznek, hogy pontos képet és adatokat kapjanak a vezetők arról, mennyire elégedettek a hallgatók, illetve oktatók az egyetem működésével.

Számos toborzó kampánnyal készülnek a 2021-es évben is, a szokásos központi felvételi kampány mellett doktori kampányra, sorrendválasztó kampányra és Erasmus pótjelentkezési kampányra is készülnek, de a Double Degree képzésekhez is szeretnék jobban meghozni a hallgatók kedvét.

Szeptemberben létrejött egy toborzó csapat, akik annak a 125 magyar középiskolának a tanulóit szeretnék elérni, ahonnan a legtöbb hallgató érkezik évente a Corvinusra. A feladatuk, hogy akár 10. osztálytól kezdve kapcsolatot építsenek a diákokkal.

A tájékoztatót követően a tavaly bemutatott új Corvinus logó és arculat fogadtatásával kapcsolatban érkezett kérdés, Apáti-Tóth Kata elmondta, hogy pozitív reakció és kritika is egyaránt érkezett a kommunikációs stábhoz, az idei év során mérni fogják az új arculat elfogadottságát és beágyazottságát.

A Közgazdász Online blog és ez egyetem közötti kapcsolatra reagálva a kommunikációs vezető elmondta, hogy a szerkesztőség önállóan és függetlenül működik, továbbra is diákok írják és szerkesztik a tartalmakat.
Felmerült kérdésként az is, hova küldjék a kollégák, ha az egyetemi hírlevélben szeretnének megjelentetni valamit? Erre az alábbi linken keresztül van lehetőség, a kommunikációs csapat minden héten péntek 8-ig várja a kedden megjelenő hírlevélbe kerülő tartalmakat.

Az egyetem angol nyelvű belső kommunikációjával kapcsolatban is érkezett kérdés, hiszen amennyiben a jövőben több nemzetközi hallgatót szeretne az egyetem, ehhez a kommunikációs csapatnak is többnyelvű tájékoztatással kell alkalmazkodnia. Apáti-Tóth Kata elmondta, hogy már jelenleg is számos területen aktív angol nyelvű kommunikációt folytatnak: van heti rendszerességgel megjelenő angol nyelvű hallgatói hírlevelük, a mobil applikáció angolul is elérhető, nemzetközi blogot írnak, a közösségi médiában többnyelvű posztokkal jelentkeznek, a külföldi munkatársak pedig havi rendszerességgel kapnak tájékoztatást a megelőző hetek legfontosabb híreiről. A magyar kollégák számára ezek az aktivitások azért nem látszódnak napi szinten, mert célcsoport-specifikusan juttatják el tartalmaikat a megfelelő közönség felé.

A március 11-i projektbemutató felvétele itt tekinthető meg.

Vágólapra másolva
X
×