Ugrás a fő tartalomra
Vissza a hírekhez

A Corvinus is részt vett a Global Climate Change Weeken

2022-10-24 11:43:24

A Corvinus szervezőként és résztvevőként egyaránt szerepet vállalt a nemzetközi fenntarthatósági programsorozat 2022-es lebonyolításában.

Hidrogénüzemanyaggal repülnek majd a jövő repülőgépei? Repülhetnek-e egyáltalán annyit, mint korábban, vagy a repülőjegyárak megduplázódnak a klímaváltozás lassítása érdekében? Miből készül a SAV, vagyis a fenntartható repülőgépüzemanyag (Sustainable Aviation Fuel)? Milyen forgatókönyvekkel számolnak a nemzetközi légitársaságok? Ilyen és hasonló izgalmas kérdésekre kaphattunk választ 2022. október 12-18. között a Global Climate Change Weeken, melyen egyetemünk első ízben vett részt szervezőként és résztvevőként egyaránt.

A Global Climate Change Week-en a világ legkülönbözőbb egyetemei szerveznek online és offline programokat, előadásokat, kiállításokat, rendezvényeket. A programon való részvételt Csutora Mária, a Fenntartható Fejlődés Intézet oktatója ajánlotta az egyetemen működő ERS Hub figyelmébe, amely ötletet a Hub örömmel felkarolt.

A rendezvénysorozat lehetőséget nyújt tudásmegosztásra, más egyetemek szemléletének, alkalmazott módszereinek megismerésére, de arra is, hogy olyan előadásokat és előadókat hozzunk be online formában az egyetemre, akiket máskülönben nem lenne módunk meghívni.

A Corvinus által szervezett program mellett az egyetem diákjai többek között az ausztrál Griffith Business School repülés jövőjéről szóló webinarján vettek részt. A Griffith a világ egyik vezető Business School-ja. Az előadáson a világ légitársaságának stratégiai és fenntarthatósági vezetői vettek részt és a stratégiai elképzeléseik mellett a repülés jövőjéről és a nettó zéró kibocsátás megvalósíthatóságáról beszéltek.

Az előadásokból kiderült, hogy a biodízel és bioetanol után itt a SAV, a megújulókra épülő repülési üzemanyag, és hogy már közepes időtávon fejlesztik a hidrogénes és üzemanyagcellákkal működő repülőgépeket, melyek a rövidebb és közepes repülési távon felválthatják a hagyományos repülőgépeket. Az, hogy ez a jó vagy rossz hír, izgalmas vita tárgyát képezi. Szabad-e a biomasszát bioüzemanyag gyártására használni, vagy inkább a szegényebb régiók fűtési szükségleteit kellene ezzel fedezni? Indokolt-e annyit repülnünk, mint ma, vagy szükséges lenne a repülés korlátozása egy olyan időszakban, amikor a repülés alapigénnyé és örömforrássá vált a világ szerencsésebb országaiban? Az előadás e kérdések megvitatására is lehetőséget adott.

A Global Climate Change Week programjainak korlátot szabott az országok közötti jelentős időeltolódás, és az, hogy elsősorban ausztrál, amerikai és afrikai egyetemek vettek részt legaktívabbak az eseményen, az európai résztvevők száma viszont nagyon korlátozott volt.

A problémát érzékelve a Corvinus oktatói felajánlották, hogy szívesen segítenek jövőre a rendezésben is, próbálnak minél több európai egyetemet mobilizálni a GCCW-re.

Vágólapra másolva
X
×