Az 1989-ben beindult rendszerváltás nem hagyta érintetlenül a hazai egyetemi és akadémiai rendszert sem.
Az új PhD programok az elmúlt 30 évben sok változáson mentek keresztül, részben a törvényalkotás változása következtében, részben az intézményi tanulás eredményeként. Ma már az első évfolyamon végzettek foglalják el az akadémiai pozíciók jelentős részét, illetve többen közülük a gazdasági élet különböző területein dolgoznak. Itt volt az ideje számvetést készíteni és történelmi perspektívába illesztve elemezni, hogy milyen folyamaton mentünk át, hová jutottunk, illetve jutottak a marketing programban résztvevők, illetve merrefelé is tart a marketing tudomány és gyakorlat idehaza és a nagyvilágban.
E gazdag kötet is meggyőzően mutatja: a marketing nagy számú kiváló hazai és külföldi művelője került ki az alma materből. A program sikere nagy jelentőséggel bír a gazdálkodási tudományok hazai előrehaladásában.
Csak remélni lehet, hogy az eddigi eredmények a következő években tovább gyarapodhatnak, szolgálva ezzel a gyakorlat igényein túl a hazai és a nemzetközi tudományos közösséget is.
A marketing doktori képzésről készült borító itt tekinthető meg.