Az Akadémiai Ifjúsági Díjat a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) főtitkára alapította 1972-ben az akadémiai tudományos kutatóhelyen dolgozó 30 év alatti fiatal kutatók szakmai munkájának ösztönzésére (1983-ban a korhatárt 35 évre emelték – a szerk.) és a kiemelkedő tudományos eredmények elismerésére, melyet évente összesen 20-25 kutató kaphat meg a tudományterületekről összesen.
A benyújtott pályamunkákról szakértői véleményezés után a Tudományértékelési Elnöki Bizottság döntött. Az idei évben a Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet Marketingmenedzsment Tanszékének adjunktusa, Berezvai Zombor is a díjazottak közé került, díját február 23-án vehette át az MTA székházában.
A díj elnyerésére egyéni munkával elért tudományos és műszaki eredménnyel lehetett pályázni. A díjat alapító főtitkári utasítás a benyújtható pályázati témák típusainak széles körét határozta meg, nevezetesen: könyv, cikk, cikksorozat, szabadalom, találmány, doktori értekezés, berendezéstervezés, -építés, amely elismerő hazai vagy külföldi szakmai visszhangot váltott ki.
A díj átadásáról készült tudósítás az MTA honlapján olvasható.