Az eseményen a Norwegian School of Economics, a Stockholm School of Economics, az SGH Warsaw School of Economics, az ESADE Barcelona, a Budapesti Corvinus Egyetem, a St. Galleni Egyetem, a Kölni Egyetem, a Rotterdam School of Managment és a University College Dublin CEMS hallgatói vesznek részt. A rangos eseményt Dr. Botos Barbara, az Energiaügyi Minisztérium klímaügyekért felelős utazó nagykövete nyitja meg.
A diákok vállalják a különböző országok és nonprofit szervezetek képviselőinek szerepét, hogy konszenzusra jussanak az éghajlatváltozás mérséklésére és hatásaihoz való alkalmazkodásra irányuló ambiciózus stratégiákról. A megbeszélés olyan kérdésekre összpontosít, mint a kibocsátások csökkentése, a globális felmelegedéshez való alkalmazkodás a megfelelő erőforrások felhasználásával, valamint a nemzetközi éghajlat-változási szabályozással kapcsolatos egyéb fontos intézkedések.
Interjút készítettünk Széchy Annával, az UNFCCC modell – CEMS stratégiai szerepjáték kurzus egyik professzorával, az idei konferencia főszervezőjével.
Anna elmagyarázta, hogy az UNFCCC – CEMS stratégiai szerepjáték, a mesterképzésben részt vevő hallgatók választható kurzusa a félév végén egy háromnapos konferenciaszimulációval zárul. A kurzus felkészíti a hallgatókat erre az eseményre az éghajlatváltozás okainak és hatásainak, a technológiai megoldásoknak, a szakpolitikai eszközöknek és az üzleti válaszoknak a megvitatásával, valamint az UNFCCC folyamatának és aktuális kérdéseinek megértésével.
A félév elején a hallgatók általános ismereteket szereznek a fenti kérdésekről, majd folytatják a felkészülést azáltal, hogy megismerik annak az országnak a helyzetét és helyzetét, amelyet a konferencián képviselnek. Az országok elosztásakor fontos, hogy senki ne képviselje a saját országát. A tárgyalások során sok ellentétes álláspont van, és a hallgatóknak meg kell tanulniuk hatékonyan képviselni érdekeiket és kompromisszumokat kötni, hiszen a konferencián – akárcsak a valós klímatárgyalásokon – csak konszenzussal lehet döntéseket hozni.
A kurzuson részt vevő hallgatókat számos kritérium alapján értékelik. Az osztályzat a félév során végzett munkájukon, a szimulációban való aktív részvételükön és a kurzus végén készült reflexiós jelentésükön alapul.
Anna tapasztalatai szerint a hallgatók általában kivételesen jól teljesítenek a konferenciákon, a téma összetettsége, a kezdeti zavarodottság és az idő szorítása ellenére. Az esemény végére az álláspontok közelednek egymáshoz, és egy rendkívül realisztikus klímaegyezményt fogadnak el.
Ez a kurzus nemcsak a nemzetközi tanulmányokat folytató hallgatók, hanem minden Corvinus-hallgató számára hasznos, hiszen a környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás fontos szerepet játszik mind a köz-, mind az üzleti szférában, és közgazdászként nem engedhetjük meg magunknak, hogy ezeket figyelmen kívül hagyjuk. Ezenkívül ez a kurzus egyedülálló lehetőséget kínál nemzetközi tapasztalatok és hálózatépítési lehetőségek megszerzésére, nem is beszélve az egész életen át tartó tapasztalatokról.