Milyen karrierelőzményei voltak annak, hogy elkezdte a képzést?
A HR szolgáltatások területén dolgozom 2006 óta, és több mint tíz évig a business oldalt erősítettem. Toborzási vezetőként a feladataim közé tartozott olyan technológiai eszközök bevezetése és implementálása, amelyek hatékonyan támogatják az üzletet. Először egy új weboldalt készítettünk, majd egy ehhez kapcsolódó jelölt kezelő rendszert (ATS). Nyilván ezeknek már komoly informatikai vetülete volt, és ahogy nőtt a cég, úgy követték sorra egymást a rendszerek, CRM, ERP, elektronikus aláírás vagy éppen Chat Norris, a toborzó, valamit Jackie Chat, a kölcsönzött munkavállalókat támogató chatbot. Ezek mind nálam landoltak, így gyakorlatilag a toborzásból egy technológiai fejlesztési csapat lettünk, ahonnan már egyenes út vezetett a rendszerüzemeltetés felügyeletéhez. A WHC Csoport informatikai vezetőjeként szerettem volna a gyakorlatban megszerzett IT tudást egy képzésen is megerősíteni, és viszonylag gyorsan megtaláltam, hogy a Corvinus a legjobb választás számomra. Olyan érzésem volt, mintha a szak felhívó szövege gyakorlatilag rám lenne kitalálva: valaki alapvetően üzleti tapasztalattal, akinek informatikát kell menedzselnie.
Végül megfelelt a képzés a várakozásainak?
A személyes megélésem az volt, hogy gyakorlatilag minden tantárgy telitalálat volt. Ráadásul abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy több alkalommal is párhuzamosan történtek a dolgok. Például amikor nekünk a cégnél informatikai auditunk volt, akkor tanultunk róla a képzésen is. Délelőtt a gyakorlatban csináltam, amit az egyetemen megtanultam délután. Az esti képzés egyébként első ránézésre ijesztőnek tűnhet, de én úgy is meg tudtam oldani, hogy Győrből jártam fel vonattal.
Miben adhat többet egy egyetemi képzés, mint a mindennapi munkatapasztalat?
Személyes véleményem, hogy tanulás egy életen át tartó folyamat, és ebben az iskolarendszerű képzésnek is fontos szerepe van. Nem kérdés, hogy a Corvinus sok tekintetben mértékadó, és ebbe természetesen beletartozik az informatikai menedzsment/szakközgazdász szak is. A pontos képzési terv már megmutatta, hogy olyan dolgokat fogunk tanulni, mint pl. IT stratégia és vállalati architektúra menedzsment, informatikai biztonság, informatikai projektek menedzsmentje vagy éppen IT kockázatmenedzsment és IT audit, amikkel a mindennapi munkám során is foglalkozom.
Megerősítést kaptam abban, amit addig gondoltam az informatikáról és az üzletről – egy visszaigazolás volt az egész, hogy jó irányba mennek a céges fejlesztések. A másik visszajelzés pedig az órák és a szünetekben folytatott beszélgetések során érkezett. Kiderült ugyanis, hogy sokszor hasonló – ha nem épp ugyanolyan – kihívásokkal küzdünk, így nem csak tapasztalatot cseréltünk, hanem tanácsokkal és megoldási javaslatokkal is tudtuk egymást támogatni.
Az informatikában a lexikális tudás hamar erodálódik. Mennyire volt up-to-date a képzés?
A posztgraduális képzés jellegéből fakadóan, résztvevők már rendelkeztek gyakorlati tapasztalattal az IT valamelyik területéről, valamint projekt jellegű feladatok voltak túlsúlyban, így gyakran párbeszéd alakult ki az órákon. Ennek köszönhetően az elméleti tudás elsajátítása mellett belekóstolhattunk a gyakorlati részekbe is. Az informatikában a lexikális tudás könnyen erodálódhat, így kifejezetten nagy hangsúly volt azon is, hogy a hallgatók „világnézete”, üzleti szemlélete is formálódjon. Az informatikai napjainkban talán az egyik legdinamikusabban fejlődő és változó terület, de az elmúlt pár évben különösen megváltozott mind a jelentősége, mind a funkciója. Most már azt mondjuk, hogy az IT és az üzlet egy és elválaszthatatlan egész, elég, ha csak az ESM -re (Enterprise Service Management) gondolunk. Nincs már olyan aktivitás az üzletben, aminek ne lenne informatikai vetülete. A képzés során elsajátítottuk, hogyan kell rendszerben gondolkodni, vagy egyszerre több olyan tényezőt is figyelembe venni, amelyek látszólag egymás ellen hatnak. Egy szoftver vagy üzleti alkalmazás bevezetésekor már nem csak informatikai megoldásokról vagy rendszerszemléletről beszélük, hanem folyamatmenedzsmentről, működésbiztonságról, technológiai architektúra kialakításról és nem utolsó sorban gazdaságoságról. Az informatikai menedzsernek ma már kicsit polihisztornak is kell lennie.
Ezek szerint a képzésre járók a karrierjük eltérő szakaszaiban jártak?
Igen, főleg mivel a gazdaságinformatikus mesterszakos hallgatókkal sok közös óránk volt. Szerintem ez is jól megmutatja a képzés magas minőségét, és hogy mennyire komoly szakmai tudást ad. A hallgatók különböző szakterületekről érkeztek, mindenki más vetületében foglalkozott az informatikával, ami jó lehetőséget teremtett a széles körű szakmai kapcsolatok építésére is. A képzés befejezése után, mind a csoporttársakkal és az oktatókkal egyaránt megmaradtak szakmai kapcsolataim, ami számos értékes lehetőséget tud kínálni a jövőre nézve is.