“Nem az az igazi piaci növekedés, ha a versenytársaktól veszel el piacot, hanem ha új piacot teremtesz.”
Ez volt a kettő közül az egyik kulcsmondat, ami mélyen beleivódott Szántó Gábor emlékezetébe a Corvinus-MSM-Seed Executive MBA programján tanultakból. Megfogadta a tanácsot. Három éve egy startupból indult nemzetközi vállalkozása, az Eron Systems idén már 20-25 millió eurós árbevételt ért el, júliustól pedig csatlakoztak a lipcsei energia tőzsdéhez, amivel hivatalosan is a nemzetközi piacra léptek. A Gábor által megálmodott magyar vállalkozás az energiaszektor szereplőit köti össze a piaci szereplőkkel különböző energiahatékonysági projektekhez.
Mindezt az Eron Systems a know-how és saját erőforrásai mellett partnerei erőforrásainak optimalizálásával érte el.
Szántó Gábor akkor döntött a programra való jelentkezés mellett, amikor bezárták korábbi családi vállalkozásukat és valami teljesen újba akart fogni:
„új volt a szektor, amibe be akartam lépni, nemzetközi vállalkozást akartam építeni, de a koronavírus-járvány miatt a kapcsolatépítés is döcögősebben ment akkoriban. Ekkor döntöttem úgy, hogy egy nemzetközileg is piacképes, átfogó képzést fogok elvégezni.”
A képzés erősen formálta Gábor személyiségét és vezetői látásmódját, megtanulta értékelni a csapatmunka szerepét és a közös ötletelésből született döntéseket.
„Azért az első hónapokban nagyon kellett kapaszkodni a székünkbe, és szerintem mindenkiben megfogalmazódott néhányszor, hogy Úristen, mit vállaltunk magunkra?”
– emlékszik vissza Gábor, de azt is hozzáteszi, hogy a nagy terhelés nagyon gyorsan csapattá kovácsolta őket a csoporttársakkal. Hamar rájöttek a csoportmunka értelmére, hogy együtt nem csak könnyebb, gyorsabb, hanem kreatívabb ötletek is születnek. Ez volt az egyik fontos útravaló, amit Gábor magával vitt a Corvinus-MSM-Seed EMBA képzéséről. A másik kulcsmondatot Anthony Radev mondta neki az első órák egyikén: ’az Executive MBA leginkább a kapcsolatépítésről szól, ezért abban a régióban kell elvégezni, ahol aztán üzletelni akarsz’. Ez azóta is gyakran eszébe jut Gábornak, ha egy üzleti problémával felhívja valamelyik volt csoporttársát vagy egyszerűen csak egy sör mellett összejönnek a különböző szektorokban felsővezetőként dolgozó egykori csoporttársakkal.
„Lexikális tudásban is sokat adott ez a képzés, megtanított, hogy ha megoldást keresek egy üzleti problémára, akkor hol tudok utána nézni vagy kit tudok felhívni segítségért. De a legeslegtöbbet szerintem mégis egymástól tanultunk a csoporttársakkal. Én például nagyon jó prezentációs technikákat és hatékony problémamegoldó készségeket lestem el a többiektől”
– magyarázza Gábor.
A képzés személyiségformáló hatásáról pedig azt mondja, hogy vezetőként neki komoly tapasztalás volt megélni a program során, hogy nem mindig az a legjobb megoldás, amit ő javasol. Ellenben csapatban gondolkodva, az egyéni ötletekből a legjobb komponenseket kiszedve nagyon jó kombinációk jöhetnek ki Gábor szerint egy-egy üzleti probléma megoldására.
Jelentkezz szeptember 6-ig Corvinus-MSM-SEED Executive MBA képzésünkre!