Ugrás a fő tartalomra
Vissza a hírekhez

Élménykutatás az Onyx Alkotói Közösségével

2023-03-02 11:30:16

Gazdálkodástani Doktori Iskola kutatója a közös vacsorához kapcsolódó élményeket kutatja.

Mi az étel? Miért nem elég, ha csak jól lakunk? Mi teszi az étkezést emlékezetes élménnyé? 

Merkl Márta, az ONYX Alkotói Közösségének food design kutatója önképző gasztroőrülteket és lelkes gourmet-kat hív vacsorára, ahol ezeket a kérdéseket járják körbe a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástani Doktori Iskolájában végzett doktori kutatásához kapcsolódóan.  

Az élménykutatás során két egymást követő ingyenes vacsorára és az ezzel összekötött csoportos beszélgetésre várják a vendégeket a tizenhat fős asztalhoz. A kiválasztottakat az este alatt a nagyvárosi élet kontrasztosságát bemutató METROPOLISZ menüsor étkezési élményéről faggatják, hogy az egymásra reflektáló beszélgetés során vendégoldalról szemlélve többet tudhassanak meg. 

“Food designnak hívjuk az étel- és italtervezést, az étkezéshez vagy ételhez kapcsolódó eszköz, tér, esemény, szolgáltatás vagy rendszer megtervezését. Filozófiánk a kezdetektől a gasztronómia, a művészet, a tudomány és a fenntarthatóság ötvözésén alapszik, aminek szerves részét képezi a food design is.” Márta az Onyx Műhely megnyitása óta megfigyelések, vendégvisszajelzések és most a fókuszcsoportos interjúk útján vizsgálja, hogy mi a szerepe az étkezési élményeinkben az interaktivitásnak és a történetmesélésnek. “Választott kritikusaink visszajelzései alapján ezeket az értékeléseket később tudatosan szeretnénk beépíteni Metropolisz élményünkbe.” 

Neked mit jelent a nagyvárosi gasztroélmény? A 

A jelezkezés a Facebook-eseményen keresztül lehetséges. 

A jelentkezéseket március 18. éjfélig várják, 3 vagy több fős társaságot nem tudnak fogadni. A kutatás és a vacsora nyelve a magyar. A beszélgetésről hangfelvétel készül. A kutatásban való anonim részvételről nyilatkozat aláírása szükséges. 

A kutatás partnerei: 

  • Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástani Doktori Iskolája, valamint Marketing- és Designkommunikáció Tanszéke 
  • Innovációs és Technológiai Minisztérium által elindított Kooperatív Doktori Program, amelyet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszíroz 
Vágólapra másolva
X
×