Ugrás a fő tartalomra
Vissza a hírekhez

„Hitvallásom, hogy meg kell találni a belső motivációt az eredmények eléréséhez”

2025-01-29 09:04:00

Hogyan érjünk el kivételes teljesítményt több fronton úgy, hogy közben élvezzük is a munkát? Zsombók László, a Kärcher Magyarország értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója számára a Corvinus MBA képzése jól használható válaszokat adott.
Budapesti Corvinus Egyetem

A tisztítóiparban dolgozó szakember 2021-ben szerezte meg a Corvinus Executive MBA oklevelét, és interjúnkban elmondta: úgy érzi, ennek eredményeként sokkal több eszközzel rendelkezik a sikeres döntéshozatalban, több új készséget sajátított el, és ezeket nem csak az üzleti életben, de mint szülő is hasznosítani tudja. 

Zsombók László a Corvinus Egyetem Executive MBA képzésére saját elhatározásból jelentkezett, miután a Heller Farkas Főiskolán (ma Metropolitan Egyetem) szerzett marketing és menedzsment diplomát:

Teljes mértékben az én döntésem volt, mindig is vágytam arra, hogy egy nemzetközileg elismert akkreditációjú, széles látókört biztosító angol nyelvű képzésben vegyek részt. Korábban az FMCG (Fast Moving Consumer Goods, vagyis napi fogyasztási cikkek) szektorban dolgoztam, az is cél volt számomra, hogy szélesebb rálátást kapjak több más üzletágra is

– mondta. Hozzátette: belső motiváció nélkül, külső kényszer hatására nem is érdemes semmilyen képzésre jelentkezni, belekezdeni. 

Engem a belső motiváció sarkall a mindig jobb teljesítményre, a képzés arra is megtanított, hogyan lehet úgy elérni kivételes teljesítményt, hogy közben azt még élvezni is tudom. 

Úgy véli, a kétéves képzés rendkívül intenzív volt, egyébként ők voltak az utolsók, akik még nem a Maastrichti Egyetemmel partnerségben oktatott duális képzésben végeztek. Zsombók László a képzés részeként Portugáliában a Católica Porto Business Schoolon is eltöltött egy ún. nemzetközi tanulmányi hetet, amely rengeteg új tapasztalattal gazdagította, inspirációt merített az ott látott üzleti gyakorlatból. De választhatta volna New Yorkot vagy éppen Münchent is. 

Tetszett neki a képzésben az is, hogy olyan vezetőket ismerhetett meg, akikkel akkor (és most, évek múltával is) érdemes megvitatni az üzleti dilemmákat. Meglepetésre a Kärcher vezetője arról is beszélt, hogy a képzésen tanultakat a magánéletében, szülőként is hasznosítani tudta.  

Amikor erre a képzésre jártam, az ikerlányaim, Anna és Eszter 6.-7. osztályosok voltak. Valamilyen szinten őket is bevontam a tanultakba, megosztottam velük sok módszertant. A lányaim akkor kezdtek versenyszerűen sportolni és röplabdázni – korábban magam is profi röplabdázó voltam –, ma már a korosztályukban nemzetközileg is kiemelkedő, tehetséges sportolók. Arra próbáltuk őket szülőként nevelni, tanítani, ami az én hitvallásom is: legyen saját belső motivációjuk, saját céljaik, semmiképp sem külső kényszer hatására küzdjenek bármilyen eredményért

 – hangsúlyozta Zsombók.  

A sport mellett a tanulást, képzést, folyamatos fejlődést is fontosnak tartja, ennek eredményeként ikerlányai egyébként már háromszor kaptak „Magyarország jó sportoló, jó tanuló” kitüntetést, amire apaként nagyon büszke, de legfőképpen arra, hogy szorongás nélkül, élvezettel érnek el kiemelkedő eredményeket. 

Vezetőként a munkámban is ezt képviselem, a megfelelő környezet megteremtését nagyon fontosnak tartom, ami biztosítja a fejlődést és a kiemelkedő eredmények elérését

– fűzte hozzá. 

A Corvinuson tanultakból nagyon sokat tudott hasznosítani a karrierjében a Kärchernél:

2022-ben a Kärcher Magyarország azért keresett meg, hogy egy teljesen új értékesítési üzletágat építsünk fel a cégnél – a lakossági üzletágat –, és tegyük azt közösen sikeressé. Ez nagyon izgalmas kihívás volt, hiszen nem egy jól működő üzleti modellt kellett finomhangolni, hanem szinte az alapoktól fel- és újraépíteni az egészet. Ez szerencsére sikerült, nagyon jelentős növekedést tudtunk elérni az elmúlt években a kihívásokkal teli gazdasági környezetben és ebben természetesen része van az MBA-n tanultaknak is

– jelentette ki.  

Mint hangsúlyozta, 

stratégiaalkotás, szervezetfejlesztés, folyamat-optimalizálás, management controlling és vezetési feladatokban tudtam kamatoztatni a képzés során szerzett tudást.

Hozzátette: 2 év távlatából állíthatja, hogy a Kärchernél az új üzletág eredményesen működik. Sikerült elkötelezett, motivált csapatot kialakítania, amely képes arra, hogy eredményesen dolgozva folyamatosan alkalmazkodjon a változásokhoz. Zsombók azt is nagyon lényegesnek tartja vezetőként, hogy a csapattagok szinergiában dolgozzanak, közösen legyenek eredményesebbek, mint egyénileg. 

Merjenek bármiről őszintén véleményt mondani, lehessen nyugodtan tévedni is, nem a hibázás a probléma, hanem az, ha nem tanulunk a hibáinkból

– állítja. 

A képzés egyik eredményeként munkája mellett egyébként Zsombók ma már üzleti tanácsadással, vezetőképzéssel és mentorálással is foglalkozik. Tagja a 3rdGEN Management Tanácsadói közösségnek, akikkel sok sikeres üzletfejlesztési projektet, vezetőképzést–mentoringot valósítottak meg a magyarországi kkv-knál és nemzetközi vállalatoknál. 

Vajon jó tapasztalatai mellett a szakember változtatna-e valamit az MBA képzésen? Zsombók szerint a tanultak globális szemléletmódot adtak, de talán lehetne még az eddiginél is több lehetőség a különböző országok, régiók közötti tapasztalatcserére. Hozzátette: amikor ő a képzést végezte, 22-en voltak a csoportban, sokukkal a mai napig tartják a kapcsolatot, a különböző platformokon figyelemmel kísérik egymás életútját. 

Talán lehetne még több alumnitalálkozó az egyetemen, hiszen a képzés egyik nagy értéke volt, hogy megismertük egymás gondolatait, tapasztalatait és tanulhattunk egymástól

 – tette hozzá a Kärcher értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója. 

Török Katalin 

Vágólapra másolva
X
×