A Corvinus megújult stratégiájával összhangban két új vezetői pozíció jött létre a fenntarthatóság, illetve a mesterséges intelligencia (AI) stratégiai fontosságú témáinak transzverzális képviseletére az egyetemen.
Bruno van Pottelsberghe szerint az üzleti oktatás jövőjének legkritikusabb és elkerülhetetlen eleme a fenntartható gondolkodásra való összpontosítás, emellett a Corvinusnak élen kell járnia az AI előnyeinek és hátrányainak kezelésében és az új technológiák kínálta lehetőségek kihasználásában, beleértve az oktatásban történő eredményes alkalmazást is.
A két pozíció betöltésére nemzetközi pályázatot ír ki az egyetem, a pályázat eredményes lebonyolításáig két corvinusos szakembert, a két témakör elismert képviselőit kérte fel a rektor a szakmai területek felállítására, működési keretrendszerük kidolgozására.
Ásványi Katalin fenntarthatóságért felelős dékán, a Fenntarthatósági Menedzsment és Környezetgazdaságtan Tanszék tanszékvezető egyetemi docense az elmúlt években vezéralakja volt a fenntarthatósági szemlélet terjesztésének az egyetemen. Az ERS Hub Irányító Testületének elnökeként kulcsszerepet vállalt az egyetem megújított fenntarthatósági stratégiájának kialakításában. 2024-től az ENSZ által támogatott fenntarthatósági kezdeményezés, a PRME kelet-közép-európai tagozatának elnöki funkcióját tölti be, és idén több nemzetközi oktatási elismerést is kapott fenntarthatósági kurzusaival.
Csáki Csaba mesterséges intelligenciáért felelős dékán az Adatelemzés és Informatika Intézet egyetemi docense, a Corvinus Mesterséges Intelligencia Integrációs Központ (MIIK) vezetője. Hosszú pályafutása során – melynek részeként első programját még lyukkártyára írta — dolgozott mind az iparban, mind akadémiai közegben. Fő érdeklődési területe az üzleti információs rendszerek, beleértve a döntéstámogató rendszereket, az üzleti intelligenciát és természetesen a mesterséges intelligencia megoldások különböző alkalmazásait. 2023-ban az oktatási rektorhelyettes felkérte egy mesterséges intelligencia bizottság létrehozására, melynek feladata a generatív MI oktatásra gyakorolt hatásának vizsgálata volt és számos ajánlást készített mind a vezetés mind az egyetemi közösség számára. 2024 januárja óta vezeti az AI Integrációs Központot: a MIIK csapata többek között rendszeresen szervez AI-képzéseket a hallgatók és a dolgozók számára is.