A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és a gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A felhasznált adatok gyakran primer megkérdezéses kutatásokból származnak.
A Mecenatura program támogatásával létrejött könyv célja a megkérdezéses kutatások adatainak elemzésére leggyakrabban használt kvantitatív vizsgálati módszerek bemutatása, a statisztikai módszerek lépéseinek gyakorlatorientált ismertetése, valamint az egyik legtöbbet használt statisztikai elemző szoftver, az SPSS használatának részletes, videóanyaggal segített leírása.
A könyv a megkérdezéses vizsgálatok előkészítésével, a kérdőívszerkesztés módszertani aspektusaival, az egy- és kétváltozós elemzési módszerekkel, az összefüggésvizsgálattal, a többváltozós struktúrafeltáró módszerekkel és a preferenciavizsgálatok módszerével, vagyis a conjoint-elemzéssel foglalkozik. A módszerek tárgyalását és a szoftver alkalmazásának lépéseit egy, didaktikai és elemzési célú adatbázis segítségével mutatja be, gyakorlati példákon keresztül.
A könyvnek a hozzáférhető szakkönyvek mellett az alábbi megkülönböztető jellemzői vannak:
A könyv szerzői a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek a marketingkutatás oktatásában a különböző szintű (alap- mester és doktori) programokban. Az oktatás mellett mindnyájan foglalkoznak tudományos kutatással és publikációs tevékenységgel, valamint számottevő tapasztalatokkal rendelkeznek a gyakorlati piackutatásban is. Mindezen tevékenységünkben jelentős tapasztalatokra tettek szert a kvantitatív elemzési módszerek használatában, amelyben túlnyomórészt az SPSS programcsomag különböző verzióit használták. A könyv megírásában az egyik legfontosabb motivációjuk éppen annak a felhalmozódott oktatási és gyakorlati tapasztalatnak az összefoglalása volt, amivel, mint corvinusos szerzőcsapat rendelkeznek.
Az e-könyv a Corvinus repozitóriumban elérhető minden érdeklődő számára (korlátozás nélkül).
A Mecenatura támogatás segítségével nyomtatott könyvek is rendelkezésre állnak a Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetben, érdeklődés esetén az igényt a projekt vezetőjéhez kérjük eljuttatni: judit.simon@uni-corvinus.hu.
A szerzők a könyv bemutatóját a téli Kutatási héten tervezik!