Ugrás a fő tartalomra
Vissza a hírekhez

Megjelent a Vezetéstudomány legújabb, 2025. januári száma

2025-01-20 09:59:00

A havonta megjelenő Vezetéstudomány szakfolyóirat a gazdálkodástudomány és a vezetéselmélet meghatározó, több, mint 55 éves múltra visszatekintő, MTA “A” kategóriába sorolt tudományos lapja.
Budapesti Corvinus Egyetem

A folyóiratban megjelenő cikkek a szervezetek működésének számos aspektusát vizsgálják: a struktúra, a folyamatok és a teljesítmény vonatkozásai mellett egyforma figyelmet szentelve a kulturális, magatartási és technológiai kérdéseknek. A Vezetéstudomány fontos értéknek tartja multidiszciplináris hátterét, a gazdálkodástudomány nézőpontja mellett épít a szociológia, a pszichológia, a közgazdaságtan, a politikatudomány és a kommunikációelmélet eredményeire is. 

A folyóirat teljes tartalma elérhető online a Vezetéstudomány folyóirat honlapján. Weboldalunkon tájékozódni lehet a kéziratok beküldésével kapcsolatos információkról és a szerzői útmutatóról is. Aki szívesen értesülne havonta a legfrissebb szám tartalmáról és a különszám felhívásokról egy rövid e-mailben, az feliratkozhat hírlevelünkre. Szeretettel várjuk a Vezetéstudomány Facebook oldalának követői között is. 

A legfrissebb, januári szám tartalma (LVI. évfolyam 1. szám): 

Bajkai-Tóth Katinka – Garamvölgyi Judit – Rudnák Ildikó 

A szerzők tanulmányukban a magyar közszféra és a versenyszféra munkaerőpiaci elvárásait, valamint a munkavállalók belépésekor és később megszerzett kompetenciáit vizsgálja.  

Kajos Attila 

Jelen cikk célja, hogy a társas identitás elméleti kereteit felhasználva megértse, hogy miként válnak magyar sportfogyasztók egy kulturálisan be nem ágyazott sporttermék, az amerikai football, az NFL és csapatainak szurkolójává, és mennyiben különböztetik meg magukat más sportok és csapatok szurkolóitól. 

Mészáros Boglárka Ágnes Németh PéterCsapó János 

A kutatás célja feltárni, hogy Vajdahunyadi vár, mint népszerű erdélyi desztináció sötét turisztikai kínálatának mely elemei keltik fel a Z-generáció, mint potenciális fogyasztók figyelmét, milyen érzelmi asszociációkat társítanak ezekhez a sötét kínálati elemekhez, illetve hatással van-e a sötét kínálatban megjelenő emberi jelenlét az érzelmi asszociációk minőségére. 

Szommer Bianka – Bence-Kiss Krisztina – Szente Viktória 

A tanulmány célja, hogy rámutasson azokra a vizuális megoldásokra a közösségi médiában, amelyek hozzájárulhatnak a kávévásárlási szokások befolyásolásához. 

Dén-Nagy Ildikó Király Gábor 

A szerzők tanulmányukban áttekintik, hogy miként jelent és jelenhet meg a tudományos oktatási gyakorlatban a hagyományos, deduktív pedagógiai eljárások alternatívájaként/kiegészítőjeként az akciótanulás, mint induktív, kompetenciamegközelítésű eszköz. 

Vágólapra másolva
X
×