A Corvinus Egyetem kutatásai ugyanakkor azt mutatják, hogy egy átlagos hazai családi vállalkozás működésének és vezetésének szakmai színvonala leginkább az eggyel kisebb vállalatokénak felel meg. A továbblépés kulcsa a professzionalizáció felgyorsítása, amelynek fontos része lehet tapasztalt külső menedzserek alkalmazása is, de a belső beszerzési, értékesítési, logisztikai, HR, kontrolling és IT rendszerek bevezetése, és az elvárt üzleti kultúra megteremtése is hozzátartozik. Valamint ne felejtkezzünk el a vállalkozás és a tulajdonos család kapcsolatának rendezéséről sem, ami gyakran a leggyengébb lába a hazai családi cégek professzionalizálódásának.
Marcus Hardtmann, az idén 145 éves Hardtmann Csoport tulajdonosa arról beszél majd a konferencián, hogyan lehet egy innovatív technológiai nagyvállalat többgenerációs, szerteágazó tulajdoni családját profi módon menedzselni.
Fazekas Bálinttól, a Euronics kereskedelmi ügyvezetőjétől – aki a család második generációs képviselője –, megtudhatjuk majd, hogy milyen módon újították meg a termékkínálatukat, a marketingjüket, az árazási módszertanukat, miközben folyamatosan automatizálnak és fejlesztik munkatársaik tudását is.
Gódi Attila, a Terrán tulajdonos-vezérigazgatója pedig bemutatja, hogyan vált a nagyapa által alapított családi vállalkozásuk 100 év alatt manufaktúrából multinacionális vállalattá, amely olyan átütő innovációkkal jelentkezik a piacon, mint a napelemes tetőcserép.
További információ a 4. Nemzetközi Családi Vállalatok konferenciáról és regisztráció az alábbi linken érhető el.