Jump to main content
Back to news

“Nem csak a turizmus egy arcát mutatta meg a képzés”

2024-11-26 14:09:00

Hidegkuti Dorottya, a Szentendrei Skanzen kommunikációs osztályvezetője 360 fokos kitekintés kapott a turizmus területére a Corvinus Egyetem Kulturális turisztikai menedzser/szakközgazdász képzésén.
Budapesti Corvinus Egyetem

Gyerekkori álmom volt, hogy a Corvinuson tanulhassak, és aztán beülhettem azokba a padokba, ahová mindig is vágytam. Ehhez már csak plusz töltet volt, hogy olyan szakembereket, barátokat ismerhettem meg itt, akik teljesen más területekről jöttek, de egy közös szenvedély vitt minket előre: a hazai kulturális értékek megmutatása.  

Hidegkuti Dorottya a turizmus iránti szenvedélyt már régóta érzi, pedig véletlenek folytán került a szakmába. Eredetileg grafikus és kiadványszerkesztőként végzett, majd marketing területen dolgozott, aztán amikor az első gyermeke (a négyből) megszületett, Szentendrére költöztek, és elkezdett helyi vendéglátóipari és turisztikai vállalkozásoknak segíteni: weboldalak létrehozásával és szórólapok elkészítésével.

Gyakorlatilag pár hónap alatt magába szívott a helyi turizmus, és Szentendre a szenvedélyemmé vált.  

Városmarketing munkájából és és TDM vezetői pozíciójából a pandémia rántotta ki. Ekkor a gyerekei miatt pár hónapig otthon maradt, majd a turizmus leállása folytán az egészségügybe ment vissza dolgozni.

Nagyon érdekes volt több, mint egy évtized után egy teljesen új területet megismerni, de hiába a jó csapat és fizetés, az a terület mégsem azt nyújtotta nekem, mint amit egy hivatás. A gyerekeimnek szoktam mondani, hogy a munka és a hivatás között az a különbség, hogy az előbbi nemcsak elvesz, hanem képes feltölteni is.

Ekkor fogalmazódott meg Dorottyában, hogy szeretné tovább fejleszteni a tudását a turizmus területén, és összevetni az addig megszerzett szakmai tapasztalatát az elmélettel. Ezért először elvégezte a Corvinus Turisztikai fejlesztési menedzser, majd a Kulturális turisztikai menedzser/szakközgazdász szakirányú továbbképzését is.

Az embernek néha tükröt kell tartania maga elé, hogy felismerje az erősségeit és a gyengeségeit, és új motivációkat kapjon a fejlődéshez. Ezért nagyon értékeltem, hogy a képzésen sokféle szakmai nézőpontot megismerhettem.

Dorottya hangsúlyozta, hogy az órákon gyakorlati és elméleti tudást is kapott.

Hatalmas pozitívumként éltem meg, hogy nemcsak a turizmus egy arcát mutatta meg a képzés, hanem gyakorlatilag egy teljes, 360 fokos kitekintést nyújtott számunkra. Tizenhat ember tizenhat teljesen különböző példát tudott mindig megosztani egymással egy-egy téma kapcsán, ami a kapcsolatépítés és a szakmán belüli összefogás fontosságában is megerősített.

A képzés hatására azóta több rendezvény is megvalósult már a volt csoporttársak közreműködésében, és Dorottya és társai egy innovatív ötletversenyen is sikeresen szerepeltek.

Szakmailag bármikor a mai napig tudok tanácsért fordulni a volt oktatóimhoz és csoporttársaimhoz

– mesélte Dorottya, aki és azt is hangsúlyozta, hogy az egyetem által szervezett alumni találkozókon, illetve egy Facebook-csoportban a mai napig aktívan tartják egymással a kapcsolatot.  

A képzések sikeres elvégzését követően először a Petőfi Kulturális Ügynökségnél helyezkedett el majd a Szentendrei Skanzen kommunikációs osztályvezetője lett.

Ekkor végre újra a helyemen találtam magam. Napról-napra hatalmas motiváció számomra, hogy bemutassuk azt a sok értéket, amely körbevesz bennünket. És igazi kihívás, hogy a különböző célcsoportokhoz megfelelő formában juttassuk el az üzeneteinket és a kultúrát.

Ugyancsak aktuális kérdés a fenntarthatóság beépítése a Skanzen működésébe. Amikor Dorottyát arról kérdeztem, hogy melyik témakör volt számára új és meglepő a Corvinus képzésén, ezt választotta. Az öko múzeum témakör időközben bekerült a múzeum stratégiai tervezési folyamataiba, és a Skanzen következő két évének tematikája is ez lesz.  

A képzésben hihetetlenül jó volt, hogy nemcsak a sablonos megoldások kerültek elő, hanem óráról-órára rengeteg kitekintést kaptunk hazai és külföldi példákra is, amelyek elindították aztán bennünk a saját ötleteket.

A Skanzenben például már nemcsak a szórólaphoz használt papír típusáról gondolkodunk most, hanem a papír útjáról is.

Azzal kísérletezünk, hogy miképp lehetne a hagyományos papír alapú szóróanyagokra hajtogatási mintát rakni, hogy a rendezvényt követően ne kerüljön automatikusan a kukába, illetve milyen eszközökkel tudjuk a legsikeresebben online platformokra terelni a látogatókat.

A képzésnek köszönhetően sokkal struktúráltabban tervezi meg a munkáját, és már szinte mindig középtávon gondolkodik, ha egy projektbe belefog. A látogatói kutatásokban szerzett módszertani jártasság ugyancsak a képzés óta segíti őt abban, hogy jobban megismerje és megértse a látogatói közönséget. Hamarosan egy nagyszabású kutatást is útnak indít majd a kollégáival amely a kultúrafogyasztási tendenciákat, szokásokat kívánja feltérképezni, és amelynek a gyakorlati kivitelezése során számít a jelenlegi Corvinusos hallgatók és egykori tanárai segítségére is.

Számomra jelenleg az a legfontosabb kérdés, hogy miképp lehet a tradíciót és az innovációt egy közös platformra hozni. Ebben a Corvinus igazán jó példát mutatott.

Jelentkezz a képzésre early bird kedvezménnyel a képzésre 2024. november 28-ig!

Copied to clipboard
X
×