Egyedülálló lehetőséget kínál a menedzsment képzésekben oktató fiatal szakemberek számára az IMTA és a CEEMAN nemzetközi hírű képzése: az oktatásmódszertani gyakorlati kurzus fókuszában a menedzsment képzéseken gyakori “teaching by cases” az esettanulmány-alapú, diskurzusra épülő oktatás, az esettanulmány-írás, valamint a hallgatók teljesítményértékelése és a visszajelzés módszertana állt.
A 2023 júniusában lezajlott továbbképzésen több mint 10 ország 28 oktatója között heten képviselték a Corvinust: Blaskovics Bálint egyetemi docens (Vezetéstudományi Intézet), Gáti Mirkó egyetemi docens (Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet), Kiss Csaba adjunktus (Vezetéstudományi Intézet), Krátki Noémi tanársegéd (Operáció és Döntés Intézet), Marciniak Róbert egyetemi docens (Vezetéstudományi Intézet), Pistrui Bence tanársegéd (Vállalkozás és Innováció Intézet) és Tarpataki Nóra Mesteroktató II (Számvitel és Jogi Intézet).
A kurzus nyújtotta tapasztalatok jelentőségére Stocker Miklós, a Vezetéstudományi Intézet intézetvezetője hívta fel az egyetemi döntéshozók figyelmét. „Én még 2011-ben vettem részt az IMTÁ-n, és az ott szerzett tapasztalataim, valamint a nemzetközi kollégákkal való közös tanulás érdemben formálta az oktatói profilomat. Intézetvezetőként első kezdeményezéseim egyike volt, hogy az egyetemi kollégáink is megélhessék ezt a tanulási élményt, hiszen nemzetközi szintű oktatás, nemzetközi szintű oktatófejlesztés nélkül nehezen valósítható meg. Köszönjük a HR kollégáinak, hogy ezt a lehetőséget beemelték az oktatófejlesztési portfolióba és a pénzügyi hátterét is megteremtették! Jövőre újabb kollégákat küldünk és reméljük folytatódhat a program hosszú éveken keresztül – mondta Stocker Miklós.
„A képzés elsődleges célja – a látókörbővítésen és networkingen túl – olyan technikai és szakmai ismeretek átadása, amely révén a résztvevők oktatási gyakorlata új szintre léphet” – foglalta össze a kurzus tapasztalatait Blaskovics Bálint. Ennek érdekében a tréning két részre volt osztva, az első héten a professzorok olyan általános tapasztalatok és jó gyakorlatok átadására és elsajátítására helyezték a hangsúlyt elsősorban esettanulmányra épülő szituációs bemutatókon keresztül, amelyet minden oktató használni tud, függetlenül annak tématerületétől. A második héten pedig a megszerzett ismereteket alkalmazták, ez pedig intenzív gyakorlati részvételt kívánt az oktatóktól: oktatási, módszertani, esettanulmányírási, prezentációs gyakorlatokat végeztek csoportosan és egyénileg, valamint óratartási szimulációkat tartottak. „Ezek a helyzetek hasznos ismereteket adtak számukra korosztálytól és korábbi tapasztalattól függetlenül” – mondta Marciniak Róbert.
A képzés gyakorlati felében a stratégia, a marketing és a pénzügyi terület mentén csoportokra bontva próbálták ki magukat a résztvevők az esettanulmányokkal való oktatásban. A Corvinus mindhárom területen képviseltette magát, szereplésükkel kivívva a professzorok és a többi kolléga általános elismerését. „Csapatunk támogató visszajelzéseiből, illetve saját megélésünkből szerzett tapasztalatokkal gazdagodva jöttünk haza” – osztotta meg élményeit Tarpataki Nóra.
Gáti Mirkó azt emelte ki a kurzus számos gyakorlati haszna közül, hogy az összetett nemzetközi, például Harvardos esettanulmányok oktatási módszertana segítségével elsajátíthatták, miként kell szakmailag magas szinten és mégis élményszerűen oktatni a sokszor 10-20-30 oldal hosszú eseteket. „Emellett sok, oktatói szinten érdekes téma előkerült, mint például a problémás diákok kezelése, a diákértékelések módszertana, az AI az oktatásban vagy éppen az időgazdálkodás kérdése az oktatás során” – tette hozzá a Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet docense.
Krátki Noémi számára a legemlékezetesebb, komfortzónájából is kizökkentő kurzusetap az volt, amikor egy konkrét esetet kellett letanítania a többi résztvevőnek. „Az IMTA képzés segítségével a nyáron megírom életem első esettanulmányát, amit már az őszi félévben ki fogok próbálni az oktatásban, továbbá az Emerald Case Study Competititon-ra be is fogom adni” – tette hozzá az Operáció és Döntés Intézet tanársegédje.
Az oktatók külön kiemelték, hogy kurzusrészvétel nagyszerű alkalmat kínált a kapcsolatépítésre is. A résztvevő intézményekből több meghívást is kaptak vendégelőadás tartására, illetve számos nemzetközi intézménnyel (SGH Warsaw School of Economics, Kozminski University, Tallinn University of Technology, University of New York, Prague [UNYP]) van kilátásban kölcsönös mobilitási terv, látogatás, óratartás és adott esetben kutatási együttműködés. De ugyanígy nagy értéknek tartották azt is, hogy a Corvinus különböző szakmai területeiről érkező – egymást korábban személyesen nem is feltétlenül ismerő – kollégákkal tölthették együtt ezt az intenzív tudásmegosztó, inspiráló, szakmai tapasztalatokban gazdag 10 napot.