2022 áprilisában rendezték meg az RSM STAR Case Competition nevű nemzetközi alapszakos üzleti esetversenyt Rotterdamban. A verseny során két vállalati eset megoldásában mérték össze a tudásukat a versenyző csapatok. Az egyetem csapata a rövid esetnél divízió második helyezést ért el, a hosszabb esetet pedig megnyerte. Ezekkel az eredményekkel hallgatóink megszerezték az összesített első helyet is.
Az egyhetes versenyen a világ vezető egyetemei versenyeznek egymással, emellett pedig lehetőségük van megismerni egymást a közös programok alatt. Az idei mezőny kiemelkedően erős volt. „Nagyon színvonalas volt az idei mezőny, ezért az volt az általános hozzáállásunk, hogy “nem félünk senkitől, de nem is becsülünk le senkit” – mondta a csapat.
Az ellenfelek között megtalálható volt többek között a HEC Montréal csapata, a University of Florida, illetve a National University of Singapore, akiket jelenleg a műfaj legjobbjai között tartanak számon. A Corvinus csapata szerint saját erősségük az innovációban rejlett.
„Mertünk új módszereket kipróbálni és nyitottak voltunk a változásra. Sikerült megteremtünk a saját környezetünket, ahol kibontakoztathattuk kreativitásunkat.”
A két eset közül a rövidebb, a Domino’s nevű pizzériáról szólt, ahol az alapvető probléma az volt, hogy megnőtt az igény a pizzafutárokra, ezáltal a cégnek égető probléma lett a munkaerő megtartása. Csapatunk stratégiai javaslata a gamificationre, és egy teljesítményalapú juttatási rendszer kidolgozására fókuszált. A megoldás relevanciáját a szakmai zsűri és a vállalatvezetők pozitív visszajelzései is alátámasztották. Hallgatóink így idézték vissza a zsűri szavait: „A feedbacknél (értékelésnél) még a Domino’s CEO-ja is beült a sorokba, amit egyébként egyedül nálunk tett meg. Kiemelte, hogy sok mindent be tudnak, és be is fognak építeni a mi ötletünkből is a jelenlegi működésükbe.” Az első prezentációnál végül a divízió második helyezést szerezte meg a csapat.
A hosszabb, 24 órás eset szponzora az IKEA volt, ahol a vállalat a jövő vásárlóinak elérését tűzte ki fő feladatként. Hallgatóink megoldása két irányból erősítette az IKEA-élményt: online virtual store élménnyel, offline pedig IKEA Small Blue Boxokkal. A zsűri a prezentációk után kihangsúlyozta a megoldás fő erősségeit, például, hogy a csapat személyes aspektusból is megközelítette a problémát, ezzel hasznos információkat nyújtva a vállalatnak a vásárlók igényeiről.
A Corvinus csapata végül kiérdemelte a döntőbe jutást, ahol a divízió nyertes csapatok nagyközönség előtt prezentálták a megoldásaikat.
„A döntőben kiálltunk egy 200 fős közönség elé, ami elsőre talán sokaknak ijesztőnek tűnhet, de nekem, életem legjobb prezentációs élménye volt” – emlékezett vissza Kovács Réka, a nyertes csapat tagja.
A döntő végén a Corvinus neve hangzott el az IKEA eset nyertesének kihirdetésekor. Ezenkívül kihirdették a verseny összesített nyertesét, a két esetfordulóban elért eredmények alapján, melynek trófeáját szintén hallgatóink emelhették a magasba.
„Az egész verseny felejthetetlen élmény volt számomra, szerintem minden pillanatára emlékezni fogok. De kiemelném az egésznek a sajátos hangulatát, a hihetetlenül nyitott és barátságos embereket, és hát elsősorban talán azt a pillanatot, amikor a győztes kihirdetésénél meghallottam a Corvinus nevét” – mesélte Zombori Péter.
A rengeteg élmény mellett annál is több szakmai tapasztalattal és előnnyel is jár az, ha valaki esetversenyzésre adja a fejét. Ezzel kapcsolatos gondolatait így fogalmazta meg Zareczky András: „Az egyik leghasznosabb tapasztalat az, hogy fel tudtuk ismerni, melyik cégnél hogyan gondolkozhatnak és mire van szükségük. Ez elősegítette azt, hogy megértsük, milyen üzleti gondolkodásmód tehet sikeressé egy vállalkozást.” András kiemelte azt is, hogy mekkora pluszt jelenthet a Corvinus hallgatóinak, ha elvégzik a Vállalatgazdaságtan piramis (case track) kurzusait:
„Az esetoldás van a legközelebb az üzlethez, alapszakos diák Magyarországon ennél többet nem kap, mintha ezen a képzésen részt vesz.”
Itt tudjuk megérteni az alapvető üzleti folyamatokat, mi megvalósítható egy cégnél. A versenyen kívül az idáig vezető út is, külön kiemelve a Cases on International Business Strategy nevű tárgyat, rengeteget segített abban, hogy az esetoldáshoz szükséges kompetenciáimat fejleszteni tudjam.”
Szabó Kíra hozzátette: „merjetek nagyot álmodni, dolgozzatok meg érte, de legfőképpen, élvezzétek az esetoldás minden pillanatát.”
A győztes csapat hallgatói: Kovács Réka, Szabó Kíra, Zareczky András, Zombori Péter
Mentoruk: Pistrui Bence, az Üzleti Gazdaságtan Tanszék tanársegédje
Nagyon büszkék vagyunk hallgatóinkra, szívből gratulálunk a csapatnak a fantasztikus eredményhez!