A döntés eredményeként a Corvinus összesen 4 doktori iskolája (a Gazdálkodástani Doktori Iskola, a Közgazdasági és Gazdaságinformatikai Doktori Iskola, a Nemzetközi Kapcsolatok és Politikatudományi Doktori Iskola, valamint a Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola) 2027. január 28-ig, azaz a következő eljárás megkezdéséig folytathatja képzési tevékenységét a jogszabályi feltételek és a minőségbiztosítási irányelvek betartása mellett. A következő lépés, hogy a MAB 2024-ben egy írásos beszámolót kér az elvégzett fejlesztések eredményéről tekintettel arra, hogy az Egyetem a megújulási törekvéseivel összhangban az elmúlt években összeolvasztotta az addigi 7 doktori iskoláját 4 szervezetté, valamint a doktori minőségbiztosítási rendszer bevezetése is folyamatban van.
Corvinus Doktori Ösztöndíj és kétutas modell
Az Egyetem doktori képzésének átfogó reformja 2018 áprilisában kezdődött a Corvinus Doktori Iskolák (CDI) elnevezésű ernyőszervezet létrehozásával. Az első fázis 2020. július 1-jén zárult a tudományterületileg egymáshoz közelálló doktori iskolák összeolvadásával. A folyamat az időközben elfogadott „Iskolából műhely – a doktori képzés megújításának koncepciója és megvalósítási terve” nevű dokumentumban megfogalmazottak szerint zajlott. A 2020/21-es tanévben kialakítottuk a kétutas doktori képzést, ami révén a felvételizők választhatnak az akadémiai és szakértői pálya között, valamint bevezettük a Corvinus Doktori Ösztöndíjat, amivel az Egyetem 280 000 forintra egészíti ki a sikeresen pályázó hallgatók állami ösztöndíját, sőt tanulmányaikat egy új laptoppal is segítjük. 2021/2022 őszén kezdődött a doktori minőségbiztosítási szabályzat megvalósítása, amely lehetővé teszi, hogy 2022-ben már digitalizált formában rögzíthetjük a képzéssel kapcsolatos visszajelzéseket.
Több mint kétéves folyamat
A CDI akkreditációs folyamata 2019 őszén kezdődött és jelentős mértékben meggyorsította a doktori képzés reformját, mivel a belső megújulás során a MAB 2019 nyarán elfogadott új típusú akkreditációs irányelvei szolgáltak vezérfonalként. A MAB a képzés minőségének emelését támogató tanácsadói szerepben bonyolította le az akkreditációs eljárást, amely egy rendkívül sokrétű önértékelési riportra és a látogatóbizottságok stakeholderekkel folytatott beszélgetéseire épült. Iskolánként 25-30 szereplő bevonásával zajlottak azok a beszélgetések, amelyeken a látogató bizottságok az irányítástól az adminisztráción át egészen a témavezetésig tájékozódtak a belső folyamatainkról és az azokat segítő környezetről. Az eljárás lezárása a MAB Plénum határozatával és a jövőre vonatkozó javaslatok elküldésével zárult.
Köszönjük minden olyan kollégánknak a részvételt, aki hozzájárult a folyamat sikeréhez!