Ugrás a fő tartalomra
Vissza a hírekhez

Megjelent a Vezetéstudomány legújabb, 2024 novemberi száma

2024-11-18 13:29:00

Témák többek között: IT beruházások hatása a cégek versenyképességére, a vállalati kultúra hatása a működési teljesítményére, KKV-k digitális átalakulása, (K+F) modellek a felsőoktatásban.
Budapesti Corvinus Egyetem

A havonta megjelenő Vezetéstudomány szakfolyóirat a gazdálkodástudomány és a vezetéselmélet meghatározó, 55 éves múltra visszatekintő, MTA “A” kategóriába sorolt tudományos lapja. A folyóiratban megjelenő cikkek a szervezetek működésének számos aspektusát vizsgálják: a struktúra, a folyamatok és a teljesítmény vonatkozásai mellett egyforma figyelmet szentelve a kulturális, magatartási és technológiai kérdéseknek. A Vezetéstudomány fontos értéknek tartja multidiszciplináris hátterét, a gazdálkodástudomány nézőpontja mellett épít a szociológia, a pszichológia, a közgazdaságtan, a politikatudomány és a kommunikációelmélet eredményeire is. 

A folyóirat teljes tartalma elérhető online a Vezetéstudomány folyóirat honlapján. Weboldalunkon tájékozódni lehet a kéziratok beküldésével kapcsolatos információkról és a szerzői útmutatóról is. Aki szívesen értesülne havonta a legfrissebb szám tartalmáról és a különszám felhívásokról egy rövid e-mailben, az feliratkozhat hírlevelünkre is. 

 

A legfrissebb, novemberi, angol nyelvű szám tartalma (LV. évfolyam 11. szám): 

– Fejes Balázs – Stocker Miklós 

Impact of additional IT investments on firm-level competitiveness 

 

A szerzők tanulmánya az információtechnológiai (IT) beruházások cégek versenyképességére gyakorolt hatását vizsgálja a dinamikus képességek elméletén keresztül, annak érdekében, hogy meg lehessen érteni, hogy az IT-befektetések hogyan teszik lehetővé a cégek számára a digitális átalakuláshoz való alkalmazkodást és az értékteremtést. 

 

– Lavender Okore – Stella Kasobya Nyongesa – Patrick Mbullo Owuor – Molnár Edina 

Optimizing corporate culture dimensions and operational performance in the context of multinational companies in Kenya 

 

A szerzők kutatási célja az volt, hogy meghatározzák a vállalati kultúra hatását a kenyai multinacionális vállalatok működési teljesítményére, amelyben strukturált kérdőíveket adtak ki Kenyában 150 külföldi multinacionális cégnek. 

 

Marjeta Marolt Andreja Pucihar – Mirjana Kljajić Borštnar – Gregor Lenart – Doroteja Vidmar – Szabó Ildikó – Fehér Péter – Kovács Tibor – Kő Andrea – Szabó Zoltán – Őri Dóra 

Impact of COVID-19 pandemic on SMEs digital transformation journey – Slovenian and Hungarian experiences 

 

A cikk áttekintést ad arról, hogy a KKV-k milyen utat jártak be a COVID-19 járvány alatt a digitális átalakulás terén, valamint, hogy a tanulságokat hogyan használták fel a jövőbeli, digitális átalakítási célkitűzéseik meghatározásra. 

-Virágh Enikő Anna – Tímár Gigi 
What is success? – Concepts and perspectives in the Hungarian startup context 

A tanulmány a magyarországi startup-siker feltáró vizsgálatára vállalkozik az alapítók szemszögének és a siker médiareprezentációjának összehasonlító elemzésével. 

 

Xin Huang – Gábor András 
Developing effective R&D models in higher education – Criteria and structured approaches 

 

A tanulmány célja, hogy átfogó keretrendszert nyújtson a kutatás-fejlesztési (K+F) modellek elemzéséhez és fejlesztéséhez a felsőoktatásban. A tanulmány olyan kulcsfontosságú dimenziókra összpontosít, mint a misszióval való összhang, a kutatási stratégia, az innovációs stratégia és a szellemi tőke menedzsmentje. 

 

Az MTA IX. osztály Gazdálkodástudományi Bizottságának beszámolója a publikációs nívódíjak odaítéléséről, a díjazott művekről – 2023. 

Vágólapra másolva
X
×