Az Új Pedagógiai Szemlében jelent meg Dabis Attila, az Egyetemi Könyvtár tudományos írás tanácsadójának tanulmánya, mely a Corvinusos oktatók MI használati preferenciáit vizsgáló kérdőíves kutatás eredményeit foglalja össze. A tanulmány az Új Pedagógiai Szemle 74. évfolyamának (2024) 05-06. számában olvasható. A kutatás többek közt rámutat, hogy az oktatók kutatásaikhoz gyakrabban használnak MI platformokat, mint oktatói tevékenységükhöz. Érzékelik az MI nyújtotta lehetőségeket, tisztában vannak az általa okozott új kihívásokkal, ezért fontosnak tartanák, hogy a Corvinuson is mielőbb legyen MI-vel kapcsolatos nyilvánosan elérhető iránymutatás.
Dabis Attila Csáki Csabával, a Corvinus Mesterséges Intelligencia Integrációs Központja vezetőjével közös cikke a Q1-es Springer folyóiratban, a Humanities and Social Sciences Communications-ben jelent meg. Az “AI and ethics: Investigating the first policy responses of higher education institutions to the challenge of generative AI” című átfogó elemzés a generatív mesterséges intelligencia eszközök által a felsőoktatásban támasztott etikai kihívásokkal foglalkozik, és megvizsgálja az egyetemek első válaszait ezekre a kihívásokra világszerte. A publikáció itt elérhető.