A Microsoft jelentős változásokat vezetett be a külső levelezőrendszerek és alkalmazások elérésében. Azok a kollégák és hallgatók, akik az egyetemi levelezőkliensen, vagyis az Outlookon kívül egyéb külső levelezőrendszert is használnak az egyetemi e-mail címükkel, az elmúlt időszakban levélküldési- és fogadási nehézségeket tapasztalhattak.
Ennek oka, hogy a Microsoft eltávolította az alapszintű hitelesítés használatának lehetőségét az Exchange Online for Exchange ActiveSync (EAS), POP, IMAP, Remote PowerShell, Exchange Web Services (EWS), Offline Address Book (OAB), az Outlook Windows és a Mac alkalmazásban. Az alapszintű hitelesítés megszüntetése megakadályozza az alkalmazásjelszavak használatát olyan alkalmazásoknál, amelyek nem támogatják a kétlépcsős azonosítást.
A Microsoft döntése a modern, kétlépcsős hitelesítésre alkalmas rendszerek (pl: Outlook, Mail App Windows 10,11) használata felé mozdítja el a felhasználóit, és mivel az Egyetem O365 platformot használ a levelezésre, így az egyetem polgárait is.
Aki például a Gmail-alkalmazás segítségével olvasta eddig az egyetemi levelezését is, november végétől már nem lesz erre lehetősége, mert az átirányítás a fentebb említett lehetőségek egyikével történt. A felsoroltak csak alapszintű hitelesítést (felhasználónév és jelszó kombinációt) használnak, nem rendelkeznek például további SMS-azonosítási lehetőséggel.
Kérjük a kollégákat és a hallgatókat, hogy egyetemi levelezésük elérése érdekében térjenek át az egyetem által támogatott Outlook használatára! Minden munkatárs és hallgató elérheti a levelezését böngészőn keresztül, megfelelő belépési procedúrával az ismert O365 felületen.
A Microsoft által nem támogatott rendszerek használata 2022. november 25. után megszűnik. Kérjük, eddig a határidőig tegyék meg a szükséges átállásokat a levelezőrendszerek tekintetében.
Corvinus Informatika