Már biztosan te is hallottál a MyView-ról, az Egyetem hallgatói visszajelző felületéről, ahol kérdőíveken keresztül oszthatod meg gondolataidat, tapasztalataidat a féléves tárgyaidról és óráidról. Az ilyen módon gyűjtött adatokat elsősorban fejlesztési folyamatainkban használjuk fel: a visszajelzéseknek köszönhetően tudjuk a hallgatók igényeire szabni képzéseinket, kurzusainkat, és az oktatóink által használt módszereket. Ezeket az adatokat az oktatóid csupán anonim módon, összegezve kapják meg. Kattints ide, és tudj meg többet a MyView-ról, valamint a visszajelzés fontosságáról!
Kitöltési határidő: december 18. 23:59
Előfordulhat, hogy véleményedet egy-egy tárgy kapcsán nehezen öntöd szavakba. Azonban ilyenkor is érdemes gondolataidnak teret adni, és azokat megosztani velünk! Ugyanis ahhoz, hogy ténylegesen megértsük a hallgatóink élményeit, és a kérdőívekből nyert adatok reprezentatívak legyenek, mindenkitől visszajelzésre van szükségünk – csak így győződhetünk meg afelől, hogy tárgyainkról és oktatásunkról valós képet szereztünk.
A válaszaid alapján az oktatók megérthetik, hogy milyen módszerek voltak a leghasznosabbak az órákon, és hogy mivel támogathatnák hatékonyabban a tanulásodat. Bátorítunk arra, hogy gondold át és találj egy-két olyan elemet, amik úgy érzed segítettek az anyag elsajátításában, vagy amiken még javítani lehetne. Az, hogy reflektálsz nem csak az Egyetem számára hasznos, hanem a saját fejlődésedet is szolgálja. Ezáltal jobban megismerheted a saját tanulási preferenciáidat, megértheted, hogy milyen stratégiák, módszerek működnek a számodra. Ezeket azonban oktatóidnak ismerniük kell ahhoz, hogy figyelembe tudják venni a tanításuk tervezésekor!
A MyView-ban gyűjtött adatokat a tárgyak és tananyagok fejlesztése során használjuk fel – de ez hogyan is valósul meg a gyakorlatban? A következőkben megosztunk 2-2 olyan példát, ami jól bemutatja, hogy az Egyetem számára miért fontos a MyView kitöltése, az általa szerzett eredmények hogyan járultak már hozzá a jobb hallgatói élményhez.
Kirs Eszter egyetemi docens, a Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék kollégája osztotta meg a MyView-val kapcsolatos tapasztalatait. A visszajelzések nagyban segítették őt abban, hogy az órán alkalmazott diasorokkal hogyan tudja még inkább támogatni a hallgatóit a tanulásukban. A korábbi diákat kibővítette, így azok már tananyagként az otthoni tanulás során is jól használhatók.
Olvasva a hallgatói észrevételeket, a gyakorlati órák értékelésén is módosított, hiszen korábban az órai munkát hangsúlyosabban számította bele az félév végi jegybe. Viszont a visszajelzések rávilágitottak arra, hogy az introvertáltabb hallgatók nehezebben nyilvánulnak meg az órákon, így az órai aktivitás nem teljesen tükrözi a tényleges készségeiket. Azóta az egyéni munka és az írásbeli feladatok nagyobb részét képezik a féléves jegynek éppen azért, hogy a tanulók teljesítménye minél igazságosabban legyen értékelve.
Mikáczó Éva, a Számvitel Tanszék egyetemi adjunktusa szintén beszámolt arról, hogyan hasznosítja a hallgatói visszajelzéseket a tanítása során. A Számvitel alapjai tárgyban megrendezett Kahoot bajnokságban mindig szívesen vettek részt a hallgatók, ami az órákon játékos és hatékony ismétlési eszközként szolgált. Ezen siker után a “bajnokságokat” az előzetes ismeretek felelevenítése céljából elkezdték más tárgyakban is megszervezni, ezzel elősegítve a tananyag memorizálását.
Másik példa, hogy a Pénzügyi számvitel 1. tárgyban a számonkérések sok különböző elemből épültek fel, ez a hallgatóknak néha zavaró, nehezen navigálható volt. Az anyag átláthatóságának érdekében bevezettek egy heti összefoglalót, amiben összegyűjtik a hallgatók részére, hogy mire kell figyelni az adott héten. Az erre érkezett pozitív visszajelzések hatására az összefoglalókat azóta más tárgyakban is alkalmazzák.
Az oktatók a bevált jógyakorlataikat szívesen osztják meg egymással, örömmel tanulnak kollégáiktól, és alkalmaznak bevált vagy éppen innovatív módszereket, így visszajelzésed szélesebb körben is hathat annál, mint azt hinnéd. Te milyen változást látnál szívesen?