Ugrás a fő tartalomra

Fenntarthatósági kommunikációs stratégiák

Formáld a jövőt hatékony kommunikációval, légy készen a változásokra!

A fenntarthatóság jelentőségének növekedésével a vállalati kommunikációs szakemberek szerepe is felértékelődik: a vállalaton belül a fenntarthatósági célok kitűzése, elfogadtatása és megvalósítása nagyrészt az ő vállukon nyugszik, a vállalaton kívülre pedig el kell juttatniuk a fenntarthatóságról szóló kommunikációs üzeneteket, ezzel növelve a szervezet elismertségét.

A közeljövőben azok a vállalatok tudnak profitábilisan működni, amelyek odafigyelnek működésük káros környezeti (environmental), társadalmi (social) és irányítási (governance) hatásainak csökkentésére, és az ESG keretrendszer jegyében fenntarthatósági célokat fogalmaznak meg. A befektetők már most minden harmadik dollár befektetésénél e szempontok szerint döntenek. 

A fenntarthatósági követelményekkel, jogi szabályozással, kerülendő és követendő fenntarthatósági gyakorlatokkal tisztában lévő szakember a vállalat üzleti eredményességének kulcsa.

A képzésünk tökéletes azoknak, akik…

Programunk olyan szakembereknek szól, akik kiegészítő feladatként vagy épp fő munkakörként foglalkoznak fenntarthatósági stratégiai kérdésekkel. Képzésünket olyan cégvezetőknek is ajánljuk, akik fontosnak tartják a fenntarthatóság gyakorlati alkalmazását saját vállalkozásukban. 

A képzés során elsajátítható...

Olyan szakembereket képzünk, akik képesek megtervezni és megvalósítani a szervezetekre vonatkozó fenntarthatósági célokat. Ezen célokat releváns szakmai tanácsokkal, kommunikációs eszközökkel segítik a cégen belül, valamint hozzájárulnak a szervezet reputációjának növeléséhez.

Kérdés esetén írj a felnottkepzes@uni-corvinus.hu e-mail címre.

Képzés információk

A képzés vezetője: Dr. Bokor Tamás

A képzés oktatói: 

A képzés hossza: 35 óra +1 óra online konzultáció

A képzés nyelve: magyar

A képzés időpontjai:

  • November 6, 13, 20, 27 (Mindegyik nap 16.30-20.30)
  • December 4, 11, 18 (Mindegyik nap 16.30-20.30)

A képzést a megfelelő számú jelentkező esetén indítjuk el.

Early bird jelentkezés
esetén

br. 360 000 Ft  

Határidő: 2024. 09. 29.

Normál jelentkezés
esetén

br. 423 000 Ft  

Határidő: 2024. 10. 28.

A képzés tanterve, főbb témakörök

  • Sustainability, ESG és a CSR összefüggései és különbségei (előadás)
  • A UN 17 SDG célja (előadás)
  • A PR szerepe a szervezetek fenntarthatósági stratégiájának tervezésében és működtetésében; belső és külső kommunikációs eszközök (előadás)
  • A kommunikációs szakember felelőssége; a greenwashing fogalma; magyar és uniós jogszabályi környezet (előadás)
  • A stakeholder analízis szerepe a fenntarthatósági célok kitűzésében (gyakorlat)
  • Hogyan vonjuk be a közönségünket és és feleljünk meg a fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásaiknak? A PR eszköztár fenntarthatóságra szabva (gyakorlat) 
  • A fenntarthatósági stratégia kritikai elemzése kommunikációs szempontból (workshop)
  • A kiegyensúlyozott, céljainkkal összhangban lévő fenntarthatósági üzenet megalkotása a stakeholderek és társadalmi összefüggések ismeretében (gyakorlat)
  • A CEO növekvő szerepe a vállalati fenntarthatósági program működésében és kommunikációjában (workshop)
  • A szervezet érzékenyítése a fenntarthatóság iránt (gyakorlat)
  • A fenntarthatóság és a reputáció, az issue menedzsment és a kríziskommunikáció kapcsolata (workshop)
  • Konzultáció

Szakfelelősi köszöntő​

Üdvözöllek a Fenntarthatósági kommunikációs stratégiák képzésünkön!

Képzésünk során olyan ismeretekre és eszközökre tehetnek szert hallgatóink, amelyekkel átfogó kommunikációs stratégiákat dolgozhatnak ki, ezáltal erősítve a cégük elkötelezettségét egy zöldebb és felelősségteljesebb jövő iránt. Kollégáink naprakész tudással, gyakorlati példákkal vezetik végig hallgatóinkat a cselekvésre ösztönző és tartós hatást kiváltó üzenetek megalkotásának útján.  

Budapesti Corvinus Egyetem

Szőke Ágnes
A képzés oktatója

Tudj meg mindent a jelentkezésről! Iratkozz fel hírlevelünkre!

Oktatóinkról

Szőke Ágnes
Szőke ÁgnesTulajdonos és vezérigazgató, vezető PR és PA tanácsadó Üzleti kommunikációs szakértő és a kommunikáció egyetemi oktatója
Tovább olvasom
Ágnes az Open Communications alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője. A PA és a stratégiai PR szakértője, jelenleg is aktívan részt vesz ügynöksége munkájában. Több mint 25 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a stratégiai kommunikáció, a reputációépítés és üzenettervezés területén. Öt évvel ezelőtt a Smartfluencer.hu, mint első magyar speakers bureau ötlet elindításával egyidőben kezdett mélyebben foglalkozni a purpose alapú kommunikációval, majd a fenntarthatóság, CSR és a szervezeti működés, a reputációépítés összefüggéseivel. Több iparág elismert magyar és nemzetközi vállalatának kommunikációs stratégiája alakításában vett részt az elmúlt évtizedekben. Tagja a Magyar Public Relations Szövetség Impact Tagozatának, ezen fenntarthatósági kommunikációs képzés elindításának kezdeményezője, szellemi ötletgazdája. Angol nyelv és irodalom szakos bölcsészdiplomával (M.A.), valamint kommunikációs diplomával rendelkezik. A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi oktatója, vállalati kommunikációt tanít.
Szűcs Réka
Szűcs RékaTanszékvezető, Egyetemi docens - Marketing Intézet
Tovább olvasom
Szücs Réka a Deloitte Magyarország Fenntarthatósági és Klímaváltozási tanácsadó csapatának vezetője. Környezetmérnöki diplomája mellett nemzetközi jog és fenntartható fejlődés területén LLM, jogi mesterfokozattal rendelkezik. A környezetvédelem és fenntarthatósági tanácsadás széles területein szerzett számos iparágon átívelő tapasztalatot, a környezeti hatásvizsgálatoktól kezdve a fenntarthatóság finanszírozásán át. Szakterülete a vállalati ESG transzformáció, aminek nélkülözhetetlen eleme az edukáció és a kommunikáció.
Hankó Gergely
Hankó GergelyTermészetvédelmi mérnök, közgazdász; a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének ügyvezető igazgatója; a PET Kupa projektvezetője, Smartfluencer.
Tovább olvasom
Hankó Gergely 17 éve dolgozik a környezetvédelem és a fenntarthatóság területén, Országos szemléletformáló projektek megálmodója és megvalósítója, mindemellett az ISWA Nemzetközi Hulladékgazdálkodási Szövetség nemzeti tagozatának alelnöke, különböző nemzetközi projektekben (pl. Interreg TidyUp) környezetvédelmi szakértő, legfontosabb szakterülete a tiszai hulladékszennyezés felszámolása. Hankó Gergely a Tiszai Kerekasztalok alapítója, a PET Kupa projektvezetője. Fenntarthatósági önkéntes projektjéért, a Gömörszőlősi Paraszt-wellnessért 2015-ben a Vidékfejlesztési Minisztérium Herman Ottó Innovátor Díjjal tüntette ki, a Smartfluencer Speakers Bureau előadója.
Czippán Katalin
Czippán KatalinKörnyezeti, fenntarthatósági szakértő; szemléletformálás és szervezeti tanulás stratégiai tanácsadó; az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság tagja, Smartfluencer.
Tovább olvasom
Czippán Katalin évtizedek óta vezető stratégiai tanácsadóként tevékenykedik a kommunikáció, oktatás, képzés-fejlesztés, szervezeti tanulás, környezetvédelem, fenntartható fejlődés szakterületén. Nemzetközi szintű elméleti ismereteit kiegészítik a szemléletformálási, oktatási projektek tervezésében és megvalósításában szerzett tapasztalatai, a Smartfluencer Speakers Bureau tudomány edukációs és motivációs előadója.
Bokor Tamás
Bokor TamásKommunikációkutató, tréner
Tovább olvasom
A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetének docense. Kutatási területe a kommunikációs- és médiakompetenciák, valamint azok szervezetekre gyakorolt hatásai és fejlesztési lehetőségei. Az egyetemi tevékenység mellett a közigazgatás illetve a banki, biztosítási és pénzügyi szektor cégeinél szerzett tréneri és tanácsadói tapasztalatot. Az oktatás- és képzésfejlesztés keretében gyakorlatot szerzett a service design módszertan alkalmazásában; e szemléletmód mobilizálásával igyekszik segíteni a szervezeti tanulás folyamatait. A Corvinuson az Open Communications Kft.-vel karöltve működött közre a Fenntarthatósági Kommunikációs Stratégiák képzés beindításában.
Előző
Következő

A képzés elvégzése után hallgatóink

  • releváns ismereteket szereznek a fenntarthatósághoz kapcsolódó szaknyelvi szókészlet jelentéseiről
  • megismerik az ENSZ 17 fenntarthatósági célját, átlátják azok összefüggéseit és felismerik ezek jelentőségét
  • képesek lesznek használni belső és külső kommunikációs eszközöket a fenntarthatósági célok kommunikációjához
  • tisztában lesznek a greenwashing jelenséghez kapcsolódó hazai és nemzetközi jogszabályi előírásokkal
  • elsajátítják a szervezeti fenntarthatósági stakeholder analízis módszertanát
  • megfelelő PR eszközöket tudnak majd használni a fenntarthatósági célokhoz
  • meg tudják különböztetni a CSR, az ESG és a fenntarthatóság fogalmait
  • ki tudják választani a megfelelő kríziskommunikációs eszközöket a szervezeti kommunikációhoz
  • kritikusan viszonyulnak a szervezeti fenntarthatósági stratégiákhoz, és a kritikai megközelítés alapján felelősséget vállalnak a szükséges újratervező lépésekért
  • fontosnak tartják a vezetői szerepkört a fenntarthatósági célok gyakorlati érvényesítésében
vár a corvinus
Vágólapra másolva
X
×