A Kommunikációtudomány Doktori Program célja, hogy hallgatóit felkészítse az elméleti és alkalmazott kommunikáció kérdéseinek önálló vizsgálatára. A programban nagy hangsúlyt kap az interdiszciplinaritás, amelynek köszönhetően a kutatási témák a kommunikáció- és médiatudomány mellett számos társult tudományterületet ölelnek fel – mint például a vizuális művészet, antropológia, stilisztika és retorika, kultúratudomány, nyelvészet, politikatudomány és viselkedéstudomány.
A Doktori Program Igazgatója
A Doktori Iskola Vezetője
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy automatikusan megkapd a továbbtanulással és a felvételivel kapcsolatos legfrissebb információkat!
A kommunikáció – legyen szó verbális, nonverbális, írott vagy képi kommunikációról – életünk minden aspektusára hatással van. Folyamatosan kommunikálunk, és folyamatosan kapjuk a kommunikációs üzeneteket. Ha érdekel, hogy mindez hogyan és miért történik, akkor itt a helyed! Csatlakozz KOMMközösségünkhöz és légy Te is KOMMkutató!
• A jelentkezőknek a kutatási tervet angol nyelven kell benyújtani. A szóbeli interjú nyelve az angol.
• A jelentkezés során beadandó kutatási terv elvárt terjedelme: legalább 10.000, legfeljebb 20.000 karakter hivatkozásokkal együtt.
• Ha a jelentkező mindkét programot megjelöli, akkor a DI vezetője és felvételi bizottságok döntik el, melyik program illetékessége a felvételi folyamat lefolytatása. Ha mindkét program illetékesnek tartja magát, a jelentkező részt vehet mindkét program felvételi eljárásában.
Szempont | Maximálisan kapható pont |
---|---|
Előzetes teljesítmény: | |
Mesterszintű tanulmányok / szakmai tapasztalat színvonala és illeszkedése a Doktori Iskola által elvárt ismeretekhez, kompetenciákhoz | 10 |
Korábbi kutatási tapasztalatok, publikációk | 10 |
Kutatási terv: | |
A kutatási terv igényessége, kidolgozottsága, az írásmű színvonala | 20 |
Kutatási elképzelés illeszkedése a témakiírásokhoz, a Doktori Iskolához kötődő kutatásokhoz | 10 |
Kutatás kivitelezhetősége és relevanciája | 10 |
Szóbeli meghallgatás: | |
Angol nyelvtudás és szakmai kommunikációs készség | 20 |
A szóbeli meghallgatáson nyújtott szakmai teljesítmény (felkészültség, vitakészség, rugalmasság) | 20 |
Dr. Aczél Petra
Dr. Kotics József
Dr. Kovács Gábor István
Dr. Nemesi Attila László
Dr. Sipos Balázs
Dr. Tóth Tamás
Dr. Veszelszki Ágnes
• Platformization and the cultural industries – Tamás Tófalvy
Cognition, language and communication
• Metaphor and metonymy in discourse and communication – Réka BENCZES
• Factors influencing memory for media messages – Gábor KOVÁCS
• The effects of non-verbal signals on thinking, speech and attention – Gábor KOVÁCS
• Linguistic creativity in social media discourse – Réka SÓLYOM
Digitalization and social media
• Discourses about disruptive technologies – Tamás BOKOR
• New challenges in the enhancement of digital competences – Tamás BOKOR
• Individual and society in digital network media – Tamás BOKOR
• Social media and their effects on society and human behaviour – Lajos KOVÁCS
• Conceptual integration in social media communication – Réka SÓLYOM
• Innovative forms of science communication – Ágnes VESZELSZKI
• Deception and manipulation in digital communication – Ágnes VESZELSZKI
• AI and linguistics – Ágnes VESZELSZKI
Social, organizational and marketing communication
• The role of interpersonal communication in collective judgement and decision making – Gábor KOVÁCS
• Organisational communication in a changing landscape – Lajos KOVÁCS
• Green and sustainable marketing communication: Linguistic and non-linguistic devices – László KOVÁCS
• Brand names, brand associations and positioning – László KOVÁCS
• Linguistic devices in marketing communication and branding – László KOVÁCS
• Alternative solutions to exploring and communicating social problems – Ariel MITEV
Visual and design communication
• Design communication as a social and economic catalyst: Making research as designing – Dóra HORVÁTH & Attila COSOVAN
• Visual communication in social media – Andrea KÁRPÁTI
• Fashion communication: history and current trends – Andrea KÁRPÁTI
• Current trends in visual communication: new genres, technologies and meaning making in communicating through images – Andrea KÁRPÁTI
• Exhibition communication: visitor studies, experience design, science communication, multilevel assessment of museum / gallery / commercial exhibitions – Andrea KÁRPÁTI
2015 óta összesen 49 doktorandusz védte meg sikeresen doktori disszertációját a Corvinus Kommunikációtudomány Doktori Program, illetve annak elődje, a Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola keretén belül. Ismerkedj meg végzett hallgatóinkkal!
A Doktori Program Igazgatója
Doctoral Study and Administration Expert
A Doktori Iskola Vezetője