Ugrás a fő tartalomra

Kommunikációtudomány Doktori Program

A Kommunikációtudomány Doktori Program célja, hogy hallgatóit felkészítse az elméleti és alkalmazott kommunikáció kérdéseinek önálló vizsgálatára. A programban nagy hangsúlyt kap az interdiszciplinaritás, amelynek köszönhetően a kutatási témák a kommunikáció- és médiatudomány mellett számos társult tudományterületet ölelnek fel – mint például a vizuális művészet, antropológia, stilisztika és retorika, kultúratudomány, nyelvészet, politikatudomány és viselkedéstudomány. 

Budapesti Corvinus Egyetem

Dr. Benczes Réka

A Doktori Program Igazgatója ​​​​

Budapesti Corvinus Egyetem

Dr. Elekes Zsuzsanna

A Doktori Iskola Vezetője​

„Alkalmazzuk az elméleti tudást az iparban”

Aleksandra Zivanovic PhD-sztorija

„A doktorin sokkal több vagy, mint diák”

Bagi Alexandra PhD-története

Légy informált!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy automatikusan megkapd a továbbtanulással és a felvételivel kapcsolatos legfrissebb információkat!

Miért a Kommunikációtudomány Doktori Program?

A kommunikáció – legyen szó verbális, nonverbális, írott vagy képi kommunikációról – életünk minden aspektusára hatással van. Folyamatosan kommunikálunk, és folyamatosan kapjuk a kommunikációs üzeneteket. Ha érdekel, hogy mindez hogyan és miért történik, akkor itt a helyed! Csatlakozz KOMMközösségünkhöz és légy Te is KOMMkutató! 

Felvételi információk

• A jelentkezőknek a kutatási tervet angol nyelven kell benyújtani. A szóbeli interjú nyelve az angol. 

• A jelentkezés során beadandó kutatási terv elvárt terjedelme: legalább 10.000, legfeljebb 20.000 karakter hivatkozásokkal együtt. 

• Ha a jelentkező mindkét programot megjelöli, akkor a DI vezetője és felvételi bizottságok döntik el, melyik program illetékessége a felvételi folyamat lefolytatása. Ha mindkét program illetékesnek tartja magát, a jelentkező részt vehet mindkét program felvételi eljárásában. 

Felvételi pontrendszer

SzempontMaximálisan kapható pont
Előzetes teljesítmény:
Mesterszintű tanulmányok / szakmai tapasztalat színvonala és illeszkedése a Doktori Iskola által elvárt ismeretekhez, kompetenciákhoz 10
Korábbi kutatási tapasztalatok, publikációk10
Kutatási terv:
A kutatási terv igényessége, kidolgozottsága, az írásmű színvonala 20
Kutatási elképzelés illeszkedése a témakiírásokhoz, a Doktori Iskolához kötődő kutatásokhoz 10
Kutatás kivitelezhetősége és relevanciája 10
Szóbeli meghallgatás:
Angol nyelvtudás és szakmai kommunikációs készség 20
A szóbeli meghallgatáson nyújtott szakmai teljesítmény
(felkészültség, vitakészség, rugalmasság)
20

Témavezetőink, oktatóink

  • Dr. Benczes Réka 
  • Dr. Berta-Deli Eszter 
  • Dr. Bokor Tamás 
  • Dr. Kárpáti Andrea 
  • Dr. Kovács Lajos  
  • Dr. Sass Judit Gabriella  
  • Dr. Szabó Lilla Petronella 
  • Dr. Székely Levente 

Dr. Acsády Judit 

Dr. Aczél Petra 

Dr. Böröcz József 

Dr. Demeter Márton 

Dr. Kotics József 

Dr. Kovács Gábor István 

Dr. Kovács László 

Dr. Krémer András 

Dr. Nemesi Attila László 

Dr. Sipos Balázs 

Dr. Szabó Árpád Töhötöm 

Dr. Tóth Tamás 

Dr. Veszelszki Ágnes 

• Platformization and the cultural industries – Tamás Tófalvy

Cognition, language and communication

• Metaphor and metonymy in discourse and communication – Réka BENCZES
• Factors influencing memory for media messages – Gábor KOVÁCS
• The effects of non-verbal signals on thinking, speech and attention – Gábor KOVÁCS
• Linguistic creativity in social media discourse – Réka SÓLYOM

Digitalization and social media
• Discourses about disruptive technologies – Tamás BOKOR
• New challenges in the enhancement of digital competences – Tamás BOKOR
• Individual and society in digital network media – Tamás BOKOR
• Social media and their effects on society and human behaviour – Lajos KOVÁCS
• Conceptual integration in social media communication – Réka SÓLYOM
• Innovative forms of science communication – Ágnes VESZELSZKI
• Deception and manipulation in digital communication – Ágnes VESZELSZKI
• AI and linguistics – Ágnes VESZELSZKI

Social, organizational and marketing communication
• The role of interpersonal communication in collective judgement and decision making – Gábor KOVÁCS
• Organisational communication in a changing landscape – Lajos KOVÁCS
• Green and sustainable marketing communication: Linguistic and non-linguistic devices – László KOVÁCS
• Brand names, brand associations and positioning – László KOVÁCS
• Linguistic devices in marketing communication and branding – László KOVÁCS
• Alternative solutions to exploring and communicating social problems – Ariel MITEV

Visual and design communication
• Design communication as a social and economic catalyst: Making research as designing – Dóra HORVÁTH & Attila COSOVAN
• Visual communication in social media – Andrea KÁRPÁTI
• Fashion communication: history and current trends – Andrea KÁRPÁTI
• Current trends in visual communication: new genres, technologies and meaning making in communicating through images – Andrea KÁRPÁTI
• Exhibition communication: visitor studies, experience design, science communication, multilevel assessment of museum / gallery / commercial exhibitions – Andrea KÁRPÁTI

Végzett hallgatóink

2015 óta összesen 49 doktorandusz védte meg sikeresen doktori disszertációját a Corvinus Kommunikációtudomány Doktori Program, illetve annak elődje, a Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola keretén belül. Ismerkedj meg végzett hallgatóinkkal!

Kapcsolat

Budapesti Corvinus Egyetem

Dr. Benczes Réka Ágnes

A Doktori Program Igazgatója ​​​​

Budapesti Corvinus Egyetem

Marcell Kiss

Doctoral Study and Administration Expert

Budapesti Corvinus Egyetem

Dr. Elekes Zsuzsanna

A Doktori Iskola Vezetője

Vágólapra másolva
X
×