A fenntarthatóság elvének komplex alkalmazására felkészítő pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak
A képzés a Kék Bolygó Alapítvány Zöld Föld projektjében kifejlesztett Fenntarthatóság tantárgy oktatására (amely 2024-től választható érettségi tárgy) és az abból történő érettségiztetésre készíti fel a tanárokat.
Cél olyan szakvizsgázott pedagógusok képzése, akik alapvető rendszerdinamikai, természettudományi, társadalomtudományi, gazdasági és korszerű oktatásmódszertani kompetenciákkal rendelkezve képesek a fenntartható fejlődési célok megvalósítását támogató oktatásra, fejlesztésére, vizsgáztatásra.
A képzésért felelős szervezet: Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ
Szakfelelős oktató: Bodnár Éva
Képzési terület: Pedagógusképzés
Képzési idő félévekben: 4 félév
Képzés nyelve: Magyar
Telephely: Budapest
Tagozat: Levelező
Képzési típus: Hagyományos (jelenléti)
Oktatás napjai: Pénteki, szombati elfoglaltságot jelent, blended tanulási környezetben
Finanszírozás: önköltséges, 440 000 Ft/félév (A felvételi eljárás díja: 9.000 Ft)
A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: szakvizsgázott pedagógus a fenntarthatóság elvének komplex alkalmazása szakterületen.
A jelentkezési időszak lezárult, a következő kurzusok indulási dátuma még nincs kitűzve. Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy rögtön értesüljön az új hírekről, programjainkról!
Tudj meg mindent a felvételiről! Iratkozz fel hírlevelünkre!
Olyan tanárok, oktatók, pedagógusok jelentkezését várjuk, akik az iskolákban részt szeretnének venni a fenntarthatósági tantárgycsoport oktatásában és szeretnének ezen a területen érettségi felkészítést tartani, az érettségiztetésben részt venni.
Ha általános kérdése van szakirányú továbbképzéseinkkel kapcsolatban keressen minket a jelentkezes.part.time@uni-corvinus.hu e-mail címen vagy a +36308127085 telefonszámon!
• Az alábbi alapképzési szakok valamelyikén (korábban főiskolai képzésben) szerzett végzettség és pedagógus szakképzettség: óvodapedagógus, tanító, tanár, gyógypedagógus, szociálpedagógus, konduktor, szakoktató, csecsemő- és kisgyermeknevelő szak, vagy
a. 2006. előtti képzési rendszerben szerzett főiskolai szintű tanári szakképzettség, vagy
b. 2006. előtt szerzett egyetemi szintű tanári oklevél, illetve
c. 2006. utáni képzési rendszerben tanári mesterképzési szakon szerzett oklevél (bármely szakképzettséggel), és
• minimum 3 év pedagógus munkakörben eltöltött gyakorlat.
• felsőfokú végzettséget igazoló oklevél magyar és (ha van) angol nyelvű oldala
• szakmai önéletrajz
• motivációs levél
• munkáltatói igazolás (ennek hiányában nyilatkozat az eltöltött gyakorlatról)
A felvételhez szóbeli felvételi vizsga (motivációs és szakmai elbeszélgetés) kapcsolódik.
Pszichológusként és anyaként meggyőződésem, hogy a fenntarthatóság, amely korunk egyik legfontosabb és legösszetettebb kérdése, a fiatalok jövőjéről szól, az ő sorsuk múlik a környezeti egyensúly megőrzésén.
Tanárként azt vallom, hogy a fenntartható jövő kialakítása szempontjából a felelős, tudatos, etikus nevelés és oktatás, a gyermekek és a diákok edukációja, a fenntartható szemlélet meghonosítása nélkülözhetetlen. Erre ad kiváló lehetőséget a Fenntarthatóság tantárgy, amely célja az, hogy a diákok életközeli és életkoruknak megfelelő módon jussanak hozzá e kompetenciákhoz. Az ismeretek fontosságát jelzi, hogy 2024-től érettségizhetnek is e tárgyból.
Szakirányú továbbképzési szakunk e tárgy tanítására és az abból való érettségiztetésre készíti fel a tanárokat. A 4 féléves képzés tanterve problémaalapú, és projektekre építi a tanulási folyamatot úgy, hogy korszerű, 21. századi tanulási környezetben, tevékenységalapú módszerekkel dolgoznak a résztvevők.
Daruka Magdolna
szakfelelős
A szak tanterve
Tantárgy megnevezése | Félév | Tárgyfelelős | Intézet |
Együttműködések a fenntarthatóságért (a társadalmi mozgalmakkal, szerveződésekkel, közösségekkel) | 1 | Kiss Gabriella | Operáció és Döntés Intézet |
Fenntartható pedagógiai innováció | 3 | Csillik Olga | Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ |
Közösségi reziliencia a pedagógia gyakorlatban | 2 | Kiss Gabriella | Operáció és Döntés Intézet |
Korszerű módszerek és eszközök használata | 3 | Csillik Olga | Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ |
Vizsgaelnöki feladatok a fenntarthatósági érettségi témához kapcsolódva | 4 | Ütőné Visi Judit | Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ |
Társadalmi gazdasági környezet kapcsolódásai | 1 | Zsóka Ágnes | Fenntartható Fejlődés Intézet |
Kihívások és megoldások rendszerszintű elemzések | 3 | Köves Alexandra | Operáció és Döntés Intézet |
Kihívások és megoldások a mindennapi gyakorlatban | 3 | Kiss Gabriella | Operáció és Döntés Intézet |
Fenntarthatóság a pedagógiai gyakorlatban | 4 | Papp Ágnes | Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ |
Fenntarthatóság oktatását támogató programok oktatásmódszertana / Zöld Föld program oktatásmódszertana | 3 | Czippán Katalin | Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ |
A diploma elvégzése után
• Taníthatja a Fenntarthatóság tantárgyat
• Felkészíthet a Fenntarthatóság tantárgyból való érettségire
• Érettségiztethet Fenntarthatóság tantárgyból
Tudj meg mindent a felvételiről! Iratkozz fel hírlevelünkre!