A Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia Doktori Programja a nemzetközi munkaerőpiacra készíti fel hallgatóit. Célunk olyan kutatók kinevelése, akik képesek lesznek társadalmi szempontból releváns, elméletileg megalapozott, és a nemzetközi módszertani követelményeknek megfelelő kutatások lebonyolítására. Hallgatóink karrierjének előmozdítása céljából a szervezett doktori képzés angol nyelven zajlik és angol nyelvű disszertációk benyújtását várjuk. A program markáns eleme a doktori kutatómunka támogatása és a hagyományos kurzusmunka minimalizálása.
A Doktori Program Igazgatója
A Doktori Iskola Vezetője
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy automatikusan megkapd a továbbtanulással és a felvételivel kapcsolatos legfrissebb információkat!
Két évtizedes tapasztalataink alapján alakítottuk ki azt a képzési struktúrát, aminek középpontjában a doktori kutatás támogatása és a hagyományos kurzusmunka minimalizálása áll. A kurzusmunka a kutatáshoz szükséges készségek és ismeretek elsajátítását támogatják. A kötelező tárgyak (összesen 5 tárgy):
• Kutatószeminárium – amely a doktori kutatás tervének kidolgozásában segíti a hallgatókat (1-4. félév)
• Az elméletalkotás és a kutatás jó és kérdéses gyakorlatai (1. félév)
• Választható tárgyak (összesen minimum 3 tárgy): haladó kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek (2-4. félév) A választható tárgykínálatot a hallgatók igényeihez igazítjuk. Szintén a testreszabott tanulást szolgálja, hogy a hallgatók más doktori iskola tárgyait, sőt, akár nyári egyetemi részvételt is elismertethetnek választható tárgyként.
Kutatómunka már a beiratkozáskor elkezdődik. A hallgató ennek keretében:
• rendszeresen konzultál a témavezetőjével
• mindegyik félév végén rövid írásos munkabeszámolóban foglalja össze a kutatásának előrehaladását, a konferenciaelőadásait és a publikációit, valamint a munkatervét
• kutatási fórumon előadja kutatási eredményeit, megvédi a kutatási elképzeléseit kidolgozó kutatási tervet, valamint publikálja a kutatási eredményeit
Általános információk
• A jelentkezőknek a kutatási tervet angol nyelven kell benyújtaniuk. A szóbeli interjú nyelve az angol.
• A jelentkezés során beadandó kutatási terv elvárt terjedelme: legalább 10.000, legfeljebb 20.000 karakter hivatkozásokkal együtt.
• Ha a jelentkező mindkét programot megjelöli, akkor a Doktori Iskola vezetője és felvételi bizottságok döntik el, melyik program illetékessége a felvételi folyamat lefolytatása. Ha mindkét program illetékesnek tartja magát, a jelentkező részt vehet mindkét program felvételi eljárásában. Ebben az esetben a jelentkező két kutatási tervet is benyújthat.
A Felvételi Bizottság:
• áttekinti és értékeli a pályázati anyagban dokumentált előzetes teljesítményeket (tanulmányi eredmények, kutatási tapasztalatok, publikációs teljesítmény, valamint az elvégzett képzések illeszkedése a program szakterületéhez);
• áttekinti és értékeli a benyújtott kutatási tervet (a kutatási terv kidolgozottsága, a kutatási téma relevanciája, a téma illeszkedése a doktori program szakmai profiljához);
• személyes vagy online interjút folytat a jelentkezővel, és ennek során értékeli a pályázó nyelvtudását, kommunikációs készségeit, szakmai felkészültségét.
Szempont | Maximálisan kapható pont |
---|---|
Előzetes teljesítmény: | |
Mesterszintű tanulmányok / szakmai tapasztalat színvonala és illeszkedése a Doktori Iskola által elvárt ismeretekhez, kompetenciákhoz | 10 |
Korábbi kutatási tapasztalatok, publikációk | 10 |
Kutatási terv: | |
A kutatási terv igényessége, kidolgozottsága, az írásmű színvonala | 20 |
Kutatási elképzelés illeszkedése a témakiírásokhoz, a Doktori Iskolához kötődő kutatásokhoz | 10 |
Kutatás kivitelezhetősége és relevanciája | 10 |
Szóbeli vizsga: | |
Angol nyelvtudás és szakmai kommunikációs készség | 20 |
A szóbeli beszélgetésen nyújtott szakmai teljesítmény (felkészültség, vitakészség, önállóság, rugalmasság) | 20 |
Andrew Ryder (egyetemi docens, ELTE TK)
Bozsonyi Károly (egyetemi docens, KRE BTK)
Durst Judit (tudományos munkatárs, Társadalomtudományi Kutatóközpont)
Géring Zsuzsanna (tudományos főmunkatárs, BGE)
Hegedűs József (ügyvezető igazgató, Városkutatás Kft)
Kaló Zsuzsanna (egyetemi docens, ELTE PPK)
Messing Vera (tudományos főmunkatárs, Társadalomtudományi Kutatóközpont)
Pulay Gergely (tudományos munkatárs, Társadalomtudományi Kutatóközpont)
Takács Judit (kutatóprofesszor, Társadalomtudományi Kutatóközpont)
1993 óta több mint 100 doktorandusz védte meg sikeresen doktori disszertációját a Corvinus Szociológia Doktori Program, illetve annak elődje, a Szociológia Doktori Iskola keretén belül. Ismerkedjen meg végzett hallgatóinkkal!
2022
Nyírő Zsanna Jozefa (2022): THE EFFECT OF EDUCATIONAL UPWARD MOBILITY ON HABITUS
Paksi Veronika (2022): PHD AND CHILDBEARING? WORK-LIFE BALANCE OF FEMALE PHD STUDENTS IN THE FIELD OF ENGINEERING
Kutrovátz Kitti (2021): INTENSIVE PARENTING PERSPECTIVES ON PARENTAL TIME AND MEDIATION OF TECHNOLOGY USE
2021
Herke Boglárka Luca (2021): WELFARE DESERVINGNESS PERCEPTIONS OF SINGLE MOTHERS IN HUNGARY: INSTITUTIONAL DESIGN, GOVERNMENT DISCOURSE, AND PUBLIC ATTITUDES
Pap Viktória (2021): A SZIGET FESZTIVÁL MINT HELY ÉRTELMEZÉSE
Bauer Zsófia (2021): NARRATED EXPERIENCES OF MEDICALLY ASSISTED REPRODUCTION IN HUNGARY
Horzsa Gergely (2021): RURAL DEVELOPMENT AND MIGRATION – EFFECTS OF RURAL DEVELOPMENT PROJECTS ON INTERNAL MIGRATION AND MIGRATION ASPIRATIONS OF RURAL DWELLERS IN HUNGARY
Bocskor Ákos (2021): INFORMAL STATUS AMONG HUNGARIAN EARLY ADOLESCENTS. POPULARITY, COOLNESS, AND ACCEPTANCE FROM A MIXED METHODS PERSPECTIVE
Kováts Bence (2021): BECOMING (IN)DEPENDENT. TRENDS AND DETERMINANTS OF PARENTAL SUPPORT IN HOUSING ACCESS IN HUNGARY
Bajusz, Orsolya (2023) When Activism, Tactical Media, Visual And Participatory Media Involve High Stakes: Investigating The Visual And Participatory Aspects Of Science Communication.
Duráczky, Bálint (2023) Predikciós-modellalkotás a hallgatói lemorzsolódás korai azonosítása érdekében a felsőoktatási intézményekben elérhető adatok alapján.
Hajdu, Csongor (2023) Worried While Prospering – A study of the contradictions between consumer confidence and spending in Hungary.
Hajdu, Miklós (2023) Corruption risks of Hungarian municipalities: Quantitative and Qualitative Analyses.
Ilyés, Virág (2023) Social Networks and Individual Labor Market Outcomes – Evidence from Linked Employer-Employee Panel Data.
Miskolczi, Péter (2023) Captivating the Audience — What Impact Does an Introductory Sociology Course Make on Students?
Oborni, Katalin (2023) The Gender Perspective of Constructing Managerial Career — The Gender Regime of a Large Financial Organization in Hungary.
Samu, Flóra (2023) Reputation and cooperation in social dilemma games.
Solano Cahuana, Iris Laudith (2023) Gender equality in academic governance: Organizational approaches and collective attitudes.
Bauer, Zsófia (2022) Narrated Experiences of Medically Assisted Reproduction in Hungary – Infertility from a Multimethod Perspective.
Hámori, Ádám (2022) Well-being and Christianity – Relationship between Contemporary European Religiosity and Subjective Well-Being.
Herke, Boglárka Luca (2022) Welfare Deservingness Perceptions of Single Mothers in Hungary: Institutional Design, Government Discourse, and Public Attitudes.
Kollányi, Bence (2022) The automatization of social media communication – Exploring the development of bot codes on GitHub and the use of open-source bots on Twitter.
Kutrovátz, Kitti (2022) Intensive parenting – Perspectives on Parental Time and Mediation of Technology Use. DOI https://doi.org/10.14267/phd.2022043
Nyírő, Zsanna (2022) The effect of educational upward mobility on habitus – The Subjective Experience of Mobility among First-in Family Graduates in Hungary.
Paksi, Veronika Magdolna (2022) PHD and Childbearing? – Work-life Balance of Female PHD Students in the Field of Engineering.
Pap, Viktória (2022) A Sziget Fesztivál mint hely értelmezése.
Horzsa Gergely (2021): RURAL DEVELOPMENT AND MIGRATION – EFFECTS OF RURAL DEVELOPMENT PROJECTS ON INTERNAL MIGRATION AND MIGRATION ASPIRATIONS OF RURAL DWELLERS IN HUNGARY
Bocskor Ákos (2021): INFORMAL STATUS AMONG HUNGARIAN EARLY ADOLESCENTS. POPULARITY, COOLNESS, AND ACCEPTANCE FROM A MIXED METHODS PERSPECTIVE
Kováts Bence (2021): BECOMING (IN)DEPENDENT. TRENDS AND DETERMINANTS OF PARENTAL SUPPORT IN HOUSING ACCESS IN HUNGARY
2020
Pápay Boróka Tímea (2020): THE PURPOSE AND TYPES OF ORGANIZATIONAL GOSSIP
Hires-László Kornélia (2020): HÉTKÖZNAPI ETNICITÁS. BEREGSZÁSZI MAGYAROK AZ ETNIKAI KATEGÓRIÁK SZEREPÉRŐL
Szabó Júlia (2020): ERDÉLYI MAGYAR FIATALOK A TÁRSADALMI STRUKTÚRÁBAN
Teller Nóra (2020): Trapped in One’s Own Housing. The Limitations of Housing Choices in Segregated Neighborhoods
Tóth-Batizán Emese Emőke (2020): A turisztikai piac szerkezete és etnikai turizmus Székelyföldön
Vastagh Zoltán (2019): Társadalmi struktúra és jövedelemelosztás: Államilag intézményesített egyenlőtlenségek
Gyorgyovichné Koltay Elvira (2018): Magán-önkormányzás Magyarországon A budapesti agglomerációban található lakóparki szervezetek vizsgálata alapján
2019
Radó, Márta Katalin (2019) Tracking the effects of life events on subjective well-being
2018
Utzeri, Mounia (2018) A chance or a trap? Understanding gender equality schemes in management.
Havas, Ádám (2018) Szegény rokonok: A magyar jazzszcéna szerkezete és rétegződése.
Ivony, Éva (2018) A szubjektív életminőség alakulása a gazdasági válság időszakában Magyarországon.
Dén-Nagy, Ildikó(2018) Problem solver or private life killer?: Mobile Telephony and Work-life Balance in Hungary.
Bank, Dénes (2018) Implicit és explicit, valamint belső és külső CSR egy kettős függésben lévő piacgazdaságban. Különös tekintettel a munkavállalókról való gondoskodásra.
Gosztonyi, Márton (2018) A pénz zsonglőrei: az alacsony jövedelmű családok pénzügyi túlélési stratégiája és egy részvételi akciókutatás története.
Daróczi, Gergely (2018) Megszámlálhatatlan hajléktalan Magyarországon az ezredfordulón.
2017
Varga, Szabolcs (2017) A korrupció mint destruktív vállalkozás.
Makó, Ágnes (2017) A közismereti tudás és az elkötelezettség hatása a szakiskolát végzettek munkaerőpiaci esélyeire
Néray, Bálint (2017) Relational Integration as The Analysis of Friendship, Negative Ties and Ethnic Identity Among Adolescents
2016
Vépy-Schlemmer, Éva (2016) A deliberáció hatása a kaposvári deliberatív közvélemény-kutatás tapasztalatai
Geszler, Nikolett Barbara (2016) Work-Family Conflict of Hungarian Manager Fathers
Szanyi F., Eleonóra (2016) Szakiskolás tanulók rövid távú munkaerő-piaci és továbbtanulási tervei
Zakariás Ildikó (2016) Szolidaritás és hatalom a kisebbségi magyarokra irányuló jótékonyságban
Kisfalusi, Dorottya (2016) Interethnic Relations among Roma and Non-Roma Students in Hungary
Pál, Judit (2016) Status and Negative Ties: A Longitudinal Network Study among Adolescents
Martin, József Péter (2016) Felzárkózás vagy bezárkózás? A magyar gazdaság teljesítménye és az euroszkepticizmus alakulása az EU-csatlakozás után, összehasonlító keretben
Faludi, Julianna (2016) Innovation Patterns In the Design-Driven Industries: Opening Up The Made In Italy. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola.
2015
Bányai, Borbála (2015) Intézmények a munkaerőpiaci rehabilitáció területén. Pszichiátriai betegnek diagnosztizáltak a munkaerőpiacon
Csizmadia, Péter (2015) A szervezeti innováció és tudásfelhasználás mintái a magyar gazdaságban
Egyedné Gergely, Júlia (2015) Az önkormányzatok lehetőségei a szuburbanizációs folyamatok alakításában. A szuburbanizációs hatások térbeli megjelenése és a különbségek mögötti lehetséges okok vizsgálata a Budapesti Agglomeráció példáján
Géring, Zsuzsanna (2015) A vállalati társadalmi felelősségvállalás online vállalati diskurzusa. Avagy mit és hogyan kommunikálnak a hazai közép- és nagyvállalatok honlapjaikon a társadalmi szerepükről és felelősségükről
Győri, Ágnes (2014) Kis- és közepes vállalkozások együttműködési aktivitása. Egy közép-dunántúli kistérségben működő kis- és közepes vállalkozások kapcsolatrendszerének helyzetfeltárása
Kiss, Márta (2015) A „turisztikai táj” kollektív megteremtése és fönntartása
Nagy, Zita Éva (2015) Van-e út a munkába? A fogyatékos és megváltozott munkaképességű emberek munkaerő-piaci reintegrációjának esélyei
Sebők, Csilla (2015) A női munkavállalás hatása a napi időfelhasználásra
2014
Székely, Levente (2014) Média multitasking. Az új generációk megváltozó médiafogyasztási és kommunikációs szokásairól
Takács-Murinkó, Lívia (2014) Első elköltözés a szülői házból Magyarországon. A szülői ház elhagyásának időzítése, párkapcsolati környezete és családi háttér szerinti különbségei.
2013
Kónya, Hanna (2013) The emergence of a transnational elite. A methodological approach for the definition and identification of the Csángó elite…
Rácz, Attila (2013) Szegregáció a fejekben. A statisztikai és a mentális társadalmi-és térbeli elkülönülés vizsgálata Szegeden
Perpék, Éva (2013) Önkéntesség és közösségfejlesztés
Csüllög, Krisztina (2013) Kapcsolatok online és offline. Az internet és más infokommunikációs technológiák szerepe a privát kapcsolathálózatokban
Bodor-Eranus, Eliza Hajnalka (2013) Önkormányzati pályázati aktivitás. Információs kulcsszereplők az önkormányzati fejlesztéspolitikában és pályázataiban Magyarországon
2012
Balogh, Péter (2012) Kontraproduktivitás a fejlesztéspolitikában? Az EU-források felhasználásának gazdaságszociológiai elemzése.
Bakonyi, Eszter (2012) To trust or not to trust. Trust Towards Democratic Institutions in Central and Eastern Europe after the Regime Change in 1989-1990 – with a Special Focus on Hungary
Gulyás, Emese (2012) Az etikus fogyasztás mint a közügyekben való részvétel
Gulyás, Attila (2012) A friendly offer – fairness and social embeddedness
Szász, Antónia (2012) Progresszív judaizmus Magyarországon. Indentitás-(re)konstrukció reform zsidó közösségben
2011
Szalma, Ivett (2011) A munkaerő-piaci helyzet hatása az első tartós párkapcsolat kialakítására és a szülővé válásra Magyarországon
Papp, Gábor (2011) A prizonizációs elmélet újragondolása és alkalmazási lehetőségei egy hazai fegyintézeti populáción
Kristóf, Luca (2011) A magyar elitértelmiség reputációja
Gergely, Orsolya (2011) A székelyföldi női vállalkozók profiljának és motivációinak vizsgálata
Barabásné Kárpáti, Dóra (2011) Szocializáció és drogfogyasztás. Szocializációs rizikótényezők vizsgálata kezelésben részesült drogfogyasztó fiatalok körében
Szél, Bernadett (2011) A párkapcsolati összetartást segítő minták elemzése
Göncz, Borbála (2011) Az Európai Unió megítélése Magyarországon
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy automatikusan megkapd a továbbtanulással és a felvételivel kapcsolatos legfrissebb információkat!
Kérjük emailben egyeztess időpontot személyes konzultáció előtt!
A Doktori Program Igazgatója
Doctoral Study and Administration Expert
A Doktori Iskola Vezetője