Legyél képben az informatikai rendszereinkkel!
A modern oktatás nélkülözhetetlen elemei a különböző informatikai rendszerek. A tanév sikeréhez elengedhetetlen, hogy időben beszerezd a megfelelő szoftvereket és rendelkezz a kívánt belépési kódokkal.Oktatási rendszerek
Kérjük, vedd figyelembe, hogy az alábbi installációk/regisztrációk nélkül nem tudod teljesíteni a félévet, ezért javasoljuk, hogy amint módodban áll, végezd el a lenti teendőket.
CUSMAN
A Cusman rendszer lehetővé teszi, hogy a különböző informatikai szolgáltatásokat ugyanazzal a felhasználói névvel és jelszóval lehessen használni. A Cusmanba történő első belépésed során jön létre az egyetemi e-mail címed, melyre szükséged lesz a tanulmányaid adminisztrációja és az Egyetemmel való kommunikáció során.
Mikor?
Ha korábban nem léptél be a Cusman rendszerbe, akkor kérjük, tedd meg azt követően, hogy erről e-mailben értesítést kapsz. A belépést azután kezdheted meg, hogy az adataid bekerültek a Neptun rendszerbe.
Miért fontos?
- Az egyetemi e-mail címedet (…@stud.uni-corvinus.hu) a Cusman belépésed során generáljuk. Az adatvédelmi és egyetemi szabályozásoknak eleget téve a későbbiekben nem kommunikálhatunk veled a privát e-mail címeden keresztül.
- A Microsoft Teams programba az egyetemi email címeddel és a Cusman jelszavaddal tudsz belépni. További hasznos tudnivaló, hogy a Cusman felületen tudod ellenőrizni az egyetemi e-mail címed, illetve itt tudsz jelszómódosítást kezdeményezni.
- Az egyetemi WiFi-re is a Cusman adataiddal tudsz csatlakozni.
Hol?
Itt léphetsz be a CUSMAN oldalra. Kérjük, az első belépést követően változtasd meg a jelszavadat, hozzáférésed ezzel a lépéssel válik véglegessé.
Hogyan?
A Cusman rendszerrel kapcsolatban itt találsz bővebb tájékoztatást.
NEPTUN
A Neptun az Egyetemen használt egységes tanulmányi rendszer. Ezen a platformon tudod elvégezni a tanulmányaiddal kapcsolatos legtöbb adminisztratív feladatot, úgymint az aktív vagy passzív félévről való rendelkezést, tantárgyfelvételt, pénzbefizetést, kérvények leadását, vizsgajelentkezést és még sok más egyéb funkciót. Továbbá itt kerülnek rögzítésre az érdemjegyeid is.
Mikor?
A Neptunban elvégzendő ügyintézési teendőket kérjük folyamatosan kísérd figyelemmel! Ezekről az Egyetem honlapján tájékozódhatsz. A személyes beiratkozást követően az első legfontosabb teendőd az Aktív/Passzív státuszról való rendelkezés és a minimum egy tanegység felvétele lesz.
Miért fontos?
A Neptun rendszer felhasználó szintű ismerete és az adminisztratív feladatok elvégzése kiemelten fontos, hiszen ezek a teendők elkerülhetetlenek a tanulmányaid sikeres teljesítése érdekében. Bizonyos ügyintézési tennivalók elmulasztása nem csupán anyagi terhet vonhat maga után, de akár a képzési idődet is megnövelheti. Kérjük, mindig figyeld az aktuális ügyintézési követelményeket és határidőket, melyekről az egyetem honlapján tájékozódhatsz!
Hol?
Itt léphetsz be a Corvinus Neptun rendszerébe.
Hogyan?
A Neptun rendszerbe a 6 jegyű Neptun kódoddal és az általad megadott jelszóval tudsz belépni. Amennyiben nehézséget tapasztalnál a belépés során, kérjük a MyCorvinus HUB / Intézd Online rendszeren keresztül jelezd felénk a „Technikai problémák – NEPTUN, Moodle, Teams, CUSMAN” menüpont alatt! A Neptun kódodról a sikeres felvételidet követően rövidesen e-mail formájában tájékoztatunk.
Ha továbbra is maradtak benned kérdések, akkor a Neptun hallgatói tudástár tanulmányozását javasoljuk.
MOODLE
A Moodle az Egyetem e-learning rendszere. Az itt megjelenő tartalom a felvett kurzusaidtól függ. Az itteni teendőidről az oktatóid fognak tájékoztatni.
Mikor?
A Moodle rendszerbe a Cusman regisztrációt követően fogsz tudni belépni ugyanazokkal az adatokkal. Az elérhető tartalmak és teendők a felvett kurzusok függvényében egyénenként eltérnek.
Miért fontos?
A Moodle rendszert a tanulmányaid során fogod használni. Többek között itt érheted el a felvett kurzusaid követelményrendszerét, az oktatóid anyagait és prezentációit. A tantárgytól függően akár az órai munkákat, beadandókat, vizsgafeladatokat is itt tudod majd leadni.
Hol?
Hogyan?
A Moodle rendszerbe a Cusman felhasználóneveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben nehézséget tapasztalnál a belépés során, kérjük, jelezd a moodlehelpdesk@uni-corvinus.hu e-mail címen.
MICROSOFT TEAMS
A Microsoft Teams az Egyetem egységes kommunikációs és kollaborációs platformja.
Mikor?
Ha még nem rendelkezel a Microsoft Teams asztali applikációval, akkor azt ajánljuk, hogy töltsd le minél hamarabb!
Miért fontos?
A Teams az Egyetem online kapcsolattartási felülete. Ezen keresztül vehetsz részt azokon a kurzusokon, amiket online fogunk tartani, valamint a virtuális rendezvényeken.
Hol?
A Microsoft Teams elérhető webes böngészőn keresztül is, de a gyorsabb belépés és stabilabb alkalmazhatóság miatt azt javasoljuk, hogy mindenképp telepítsd az applikációt az általad használt asztali számítógépre, laptopra, illetve a telefonodra egyaránt!
A webes verzió itt érhető el.
Az applikációt pedig innen tudod letölteni.
Hogyan?
A Moodle rendszerbe a Cusman felhasználóneveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben A Teams-be való bejelentkezéshez az egyetemi e-mail címedet (…@stud.uni-corvinus.hu) és a Cusman jelszavadat kell használnod. Amennyiben bármi problémád akadna a bejelentkezéssel, kérjük, jelezd az ithelpdesk@uni-corvinus.hu e-mail címen.
MICROSOFT 365 (OFFICE 365), OUTLOOK
A Microsoft 365 a Corvinus Egyetem által támogatott Office csomag, mely számodra is ingyenesen elérhető. A programot használhatod felhő alapú webes verzióban, illetve annak különböző programelemeit a számítógépedre is telepítheted.
Azt javasoljuk, hogy az Outlook levelező program applikációját feltétlen töltsd le a telefonodra is, és állítsd be az értesítéseket, hogy ne maradj le a fontos egyetemi tudnivalókról!
Mikor?
A Microsoft 365 csomag szolgáltatásait bármikor elérheted az egyetemi email címeddel és a Cusman jelszavaddal, de azt ajánljuk, hogy készülj fel időben, és az Outlook applikációt töltsd le a Cusman regisztrációd után!
Amennyiben a regisztrációd befejezése után közvetlenül még nem sikerül belépned az Office felületére az egyetemi azonosítóiddal, nincs miért aggódnod, az átfutási idők miatt kérünk, hogy egy óra elteltével próbáld újra.
Miért fontos?
A Microsoft 365 csomag tartalmaz minden olyan programot (Word, Excel, Power Point… stb.), melyek használata létfontosságú a beadandók és egyéb egyetemi feladatok elkészítéséhez. A OneDrive felhőalapú szolgáltatás segítségével megoszthattok fájlokat, vagy akár közösen is szerkeszthetitek azokat.
Az Outlook levelezőprogramon elérhető egyetemi e-mail címed (…@stud.uni-corvinus.hu) lesz a továbbiakban az egyetlen kommunikációs csatorna, melyen kapcsolatot tarthatsz az egyetemmel. Ide küldjük majd el a legfontosabb tudnivalókat, ezért olyan lényeges, hogy folyamatosan lásd a beérkező üzeneteidet. A Teams fontosságát már korábban ismertettük.
Hol?
A Microsoft 365 szoftvereket innen tudod elérni vagy letölteni.
Hogyan?
A Microsoft 365 és az Outlook programokba való bejelentkezéshez az egyetemi e-mail címedet (…@stud.uni-corvinus.hu) és a Cusman jelszavadat kell használnod. Amennyiben bármi problémád akadna a bejelentkezéssel, kérjük, jelezd az ithelpdesk@uni-corvinus.hu e-mail címen! A program telepítésével kapcsolatban itt találsz részletesebb leírást.
NEPTUN/MICROSOFT KÉTFAKTOROS HITELESÍTÉS
Sok applikációnál, például bankoknál már régóta működik a kétfaktoros azonosítás, hogy megvédjék a felhasználóikat az esetleges csalásoktól. Az IT biztonsági incidensek kivédése érdekében a Corvinus is szeretné növelni az általános rendszerbiztonságot. A Microsoft/CUSMAN és neptun fiókoknál ezért a felhasználók azonosítása kötelezően kétlépcsőssé vált. Fontos megjegyezned, hogy a neptun kétfaktoros azonosítás, ami neptun jelszóval történik, nem összekeverendő a Microsoft/CUSMAN fiókos hitelesítéssel, amihez természetesen a CUSMAN jelszó szükséges. Mind a neptun, mind a Microsoft fiókok hitelesítése külön beállítást igényelnek. Ezek teljesen külön rendszerek, így azokat a megfelelő jelszavad megadásával éred el.
Mikor?
Amikor először jelentkezel be bármelyik Microsoft alkalmazásba az egyetemi e-mail címeddel (pl. Outlook, Teams) vagy a neptun rendszerbe a neptun kódod és jelszavad segítségével, regisztrálnod kell egy autentikátor applikációval ellátott (pl. Microsoft Authenticator) okostelefont.
Az okoseszköz kiválasztásánál kérjük vedd figyelembe, hogy a regisztráció után minden belépéshez szükség lesz a párosított eszközre. A rendszerekbe nem fogsz tudni belépni a párosított készüléken futó kód megadása nélkül, ezért kérjük gondold át melyik eszközödet szeretnéd regisztrálni a rendszerekkel, hogy mindig nálad legyen.
Miért fontos?
Az intézkedés nemcsak az informatikai rendszereket, hanem a személyes adataidat is védi, amivel elkerülhető, hogy adathalászat és egyéb csalások áldozatává válj.
Hogyan?
A Microsoft/CUSMAN és neptun rendszerek kétfaktoros azonosításáról szóló tájékoztatót kérjük alaposan olvasd el a beállítás előtt. Az olvasmány lépésről-lépésre bemutatja a kétfaktoros hitelesítés beállítását külön a Microsoft/CUSMAN, külön a neptun rendszerekre szabva. Emellett leírja szétválasztva a Microsoft/CUSMAN és a neptun fiók esetében kihez fordulhatsz segítségért, ha problémába ütköztél; illetve felmerülő kérdéseidre választ kaphatsz a gyakori kérdések szekciót átböngészve.
Egyetemi rendszerek
A Budapesti Corvinus Egyetem az elmúlt években jelentős digitális fejlesztéseket hajtott végre annak érdekében, hogy a hallgatók számára minél kényelmesebb és hatékonyabb legyen az egyetemi élet. Ezek a fejlesztések nemcsak az oktatást segítik, hanem a diákok mindennapi életét is megkönnyítik.
INTÉZD ONLINE!
A tanulmányi ügyintéző rendszerünk egy helyen gyűjt össze minden fontos információt, ráadásul kiváltja az e-mailes ügyintézés zömét. A felületen több mint 100, dinamikusan kereshető szócikkből tájékozódhatsz, ha tanulmányi ügyintézéssel kapcsolatos kérdésed merül fel. Ha pedig személyre szabott segítségre van szükséged, akkor az eddig megszokott e-mailes ügyintézés helyett a felületen közvetlenül felveheted a kapcsolatot az ügyintéző kollégáinkkal, a megkezdett ügyeket pedig folyamatosan nyomon követheted.
Mikor?
Az online tanulmányi ügyintéző rendszerünk bármikor elérhető, így nincs időhöz kötve az ügyintézés. A nap bármely szakaszában hozzáférhetsz a szükséges információkhoz és elindíthatod a kéréseidet.
Miért fontos?
Az online rendszer használata megkönnyíti és felgyorsítja az ügyintézést, mivel:
- Már a kezdőlapon eléred a legfontosabb tanulmányi ügyeket.
- Dinamikusan kereshetsz. A keresést kulcsszavak is megkönnyítik.
- Szintén egyszerűsíti a navigációt a kiemelt kategóriák és szócikkek funkció, ahol az éppen aktuális témákat találod.
- Már a kezdőlapon eléred a futó ügyeidet és azok státuszát. A portálon keresztül tudod tartani a kapcsolat az ügyet intéző munkatársunkkal.
Hol?
Az online tanulmányi ügyintéző rendszer elérhető innen, illetve az egyetem hivatalos weboldalán keresztül.
MYCORVINUS APP
A MyCorvinus applikációval zsebedben az Egyetem. Segítségével egyszerűen és gyorsan érhetőek el a legfontosabb hallgatói élethez kapcsolódó információk és szolgáltatások.
Mikor?
A MyCorvinus app bármikor szabadon letölthető az App Store és Google Play áruházakból, azonban egyes bejelentkezéshez kötött funkciói csak beiratkozás / Neptun félév aktiválás után lesznek elérhetőek számodra.
Miért fontos?
Az alkalmazás számos funkcióval rendelkezik, beleértve az órarendet, a jegyeket, a kedvezményeket, az egyetem térképét és még sok minden mást. Ezek az információk bárhol és bármikor elérhetőek telefonod vagy táblagéped segítségével.
Ha szeretnéd, hogy egyetemi éveid komfortosabbak legyenek, ne habozz letölteni a MyCorvinus applikációt!
Hol?
MYVIEW
A MyView felülete lehetőséget nyújt a hallgatóknak arra, hogy a félév végén részletesebben is megosszák gondolataikat az egyetemi kurzusokkal, oktatóikkal kapcsolatban. A MyView-nak köszönhetően a diákok nagyobb befolyással lehetnek a képzésre, és arra, hogy a következő évfolyam hogyan sajátítja el a tananyagot. A MyView kulcseleme az oktatás minőségfejlesztésének és az oktatóink egyéni fejlődésének biztosításnak.
Mikor?
A MyView platform a félév végén érhető el, amikor a hallgatók visszajelzéseiket megoszthatják az egyetemi kurzusok és oktatók kapcsán. A pontos időszakért kérjük figyeld az egyetemi kommunikációt, hogy mikor kezdődik a visszajelzési időszak.
Miért fontos?
A MyView használata fontos, mert:
- Lehetővé teszi, hogy a hallgatók visszajelzései alapján javuljon az oktatás minősége.
- Segíti az oktatókat abban, hogy fejlődjenek és jobban megfeleljenek a hallgatói igényeknek.
- A visszajelzések révén a következő évfolyamok számára is jobb tanulási élményt biztosít.
Hol?
A MyView direktben innen érhető el. Emellett keresd a MyView felületet a MyCorvinus Hubon vagy a MyCorvinus applikációban.
MYVOICE
A MyVoice felület olyan platformot biztosít a Corvinus hallgatóinak, amely segítségével a diákok a félév közben is bekapcsolódhatnak az egyetemi párbeszédbe és megoszthatják véleményüket az óráikon tapasztaltak kapcsán. A MyCorvinus alkalmazás azonnal értesítést küld, amikor egy óra értékelésére van lehetőség, a hallgatók pedig anonim módon mondhatják el a véleményüket, így biztos lehet mindenki abban, hogy a hangját meghallják. Töltsd le a MyCorvinus applikációt!
Mikor?
A MyVoice platform a félév közben érhető el, így folyamatosan bekapcsolódhatsz az egyetemi párbeszédbe és megoszthatod véleményedet. Az értesítések azonnal megjelennek a MyCorvinus alkalmazásban, amikor egy óra értékelésére van lehetőség.
Miért fontos?
- Lehetővé teszi, hogy a hallgatók folyamatosan visszajelzést adjanak az óráikról, ezáltal hozzájárulva az oktatás minőségének javításához.
- Az anonim visszajelzések biztosítják, hogy minden hallgató bátran kifejezhesse véleményét.
- Az azonnali értesítések segítségével mindig időben értesülsz a visszajelzési lehetőségekről, így egyetlen alkalmat sem kell kihagynod.
Hol?
A MyVoice platform elérhető a MyCorvinus applikáción keresztül. Töltsd le a MyCorvinus alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból, hogy hozzáférhess a MyVoice szolgáltatáshoz és értesülhess az értékelési lehetőségekről.
NAVIGATOR
Az Egyetem saját intelligens platformjának segítségével megtervezheted egyetemi életutadat és karrieredet. Az alapjául szolgáló személyiségteszt segít jobban megismerned önmagadat, rálátnod legerősebb kompetenciáidra és fejlesztendő területeidre. A kapcsolódó mentorprogram keretein belül pedig 360 fokos képet kaphatsz saját profilodról, szakszerű iránymutatást egyetemi életutadhoz, illetve karriertanácsokat az egyetem befejezését követő időszakra. Mi segítünk a jövőd megtervezésében, hogy megvalósíthasd a benned rejlő potenciált!
Mikor?
A Corvinus Egyetem Navigator platformja bármikor elérhető, így bármikor megkezdheted egyetemi életutad és karriered tervezését. A személyiségteszt és a mentorprogram folyamatosan rendelkezésre állnak, hogy időbeosztásodhoz igazodva tudj részt venni.
Miért fontos?
- Kiderítheted, hogy mely kompetenciáid a legerősebbek és melyek szorulnak fejlesztésre
- Kiválaszthatod a módok és a karrierhorgonyok segítségével a neked leghasznosabb kötelezően és szabadon választható tárgyakat
- Megnézheted, hogy mely diákszervezetekhez és szakkollégiumokhoz érdemes csatlakoznod
- Zártkörűen meghirdetett eseményekre is ellátogathatsz
- A mentorok segítségével szakszerű iránymutatást kaphatsz az egyetemi életutad és a karriered terén
- Értesítést kaphatsz számodra releváns állásokról
Hol?
A Navigator életút- és karriertervező platformját a MyCorvinus Hub-on érheted el. Ha érdekel a program lényege, akkor nézd meg kétperces videónkat. További részletekért keresd fel honlapunkat vagy ha kérdésed lenne, írhatsz a navigator@uni-corvinus.hu e-mail címre is!
Hogyan?
A MyCorvinus Hub Navigator oldalán az első bejelentkezés során egy 8-10 perces személyiségtesztet kell kitöltened, mely a profilod alapjául fog szolgálni. Érdemes rászánni az időt a kérdőívre, mivel így kaphatod a legpontosabb eredményeket. A személyiségteszt mellett az érettségi eredményeid, nyelvvizsgáid és a neptunból kinyert kurzuseredmények teszik teljessé a profilodat.