Ugrás a fő tartalomra

Hallgatói elégedettségmérés

Mondd el véleményed – formáljuk együtt az oktatást!

Elkötelezettek vagyunk, hogy diákjaink minőségi, hazai és nemzetközi szinten is kiemelkedő oktatást kapjanak. Ezért fontos, hogy hallgatóink véleményét rendszeresen kikérjük, és megismerjük a tanulmányaik során tapasztaltakról. Az így szerezett visszajelzéseket különböző pontokon használjuk fel, építjük be. Ez az oldal abban segít, hogy tájékozódj, az egyes felmérések milyen célokat szolgálnak.

MyView

A MyView az egyetem hallgatói véleményezési rendszere, amely képzési szinttől függetlenül minden hallgatónak lehetőséget nyújt arra, hogy az egyes félévek végén visszajelezzen a felvett kurzusokkal és azok oktatóival kapcsolatban. A MyView kérdőívek kitöltésével a diákok segítik a Corvinus oktatási minőségfejlesztését, a fejlesztések irányának kijelölését.

Hogyan zajlik a kitöltés?

  • A kérdőívek kitöltésére kizárólag digitálisan, a MyView felületén van lehetőség.
  • A felületen minden tantárgyhoz külön kérdőív érhető el, azokat külön lehet betölteni.
  • A kitöltés minden esetben anonim és önkéntes.
  • A beérkezett kérdőívek eredményeihez az egyetem munkatársai csak összesített formában férnek hozzá. Kivételt ez alól kizárólag a szöveges válaszok jelentenek.
  • A visszajelző kérdőív kitöltésére az oktatók az egyes tárgyak utolsó kurzusalkalmán biztosítanak lehetőséget.
  • Abban az esetben, ha egy hallgató az utolsó kurzusalkalmon nem tud jelen lenni, a szorgalmi időszak végéig még kitöltheti a kérdőívet.

Milyen információkra és hogyan kérdez rá a felület?

  • A hallgatók a kérdőívekben három területen adhatnak visszajelzést: a követelmény, tantárgy tartalma és az oktató tanítása.
  • A kérdőívek egyaránt tartalmaznak eldöntendő és szöveges kifejtést igénylő kérdéseket.

Hogyan hasznosulnak a kitöltések?

  • A kitöltések hozzájárulnak a szakok fejlesztéséhez, a szakos kimeneti követelmények felülvizsgálatához.
  • A visszajelzéseket az egyetem a tananyagok fejlesztése során is figyelembe veszi.
  • A hallgatói vélemények rámutathatnak olyan intézményen belüli oktatási jógyakorlatokra, amelyeket érdemes szélesebb körben is terjeszteni.
  • A tárgy oktatója a közvetlen visszacsatolás által fejleszteni tudja tananyagátadási módszereit.
  • Az oktatóknak szánt visszacsatolásokat az Oktatás Minőségfejlesztési és Módszertani Központ munkatársai is figyelembe veszik az oktatói belső képzések kialakításánál.

Végzős hallgatói kérdőív

A végzős hallgatói kérdőív az egyetem egyik minőségbiztosítási eszköze. A kérdőívben a képzésüket lezáró hallgatók tudnak visszajelzést adni a tanulmányaik, a hallgatói élet és az egyetem nyújtotta szolgáltatások minőségét illetően. Az elégedettségmérés eredményeit a Corvinus a különböző területek fejlesztési irányainak kijelölése során használja fel.

Milyen információkra és hogyan kérdez rá a kérdőív?

  • A kérdőív által érintett legfontosabb témakörök: a képzés minősége, az oktatók munkája, az infrastrukturális feltételek, a támogatások rendszere, valamint hallgatói élet és az egyetemi légkör.
  • A kérdőívben szerepelnek kérdések az elvégzett szak, a tervezett továbbtanulás vagy munkavállalás kapcsán.
  • Továbbá a kérdőív fontos részét képezik a szakmai gyakorlatra és az esetleges külföldi részképzésre (mobilitásra) vonatkozó kérdések is.
  • A kitöltés során a végzős hallgatók eldöntendő és szöveges kifejtést igénylő kérdésekre tudnak válaszolni.

Hogyan hasznosulnak a kitöltések?

  • Az egyetem a kitöltéseket felhasználja a tantárgyi és szakfejlesztési irányok meghatározásakor.
  • A kitöltéseket az oktatói elismerések, kiválósági díjak odaítélésénél ugyancsak figyelembe veszi az egyetem.
  • A kérdőívből nyert adatok részét képezik az oktatói munka értékelésének.

Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR)

A Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR) a felsőoktatásban tanuló és végzett hallgatók munkaerőpiaci életútját elemzi és követi nyomon országos szinten.

Hogyan történik az adatfelvétel?

Az adatokat az Oktatási Hivatal koordinálása mellett a felsőoktatási törvény 3. mellékletének 1/B. pontja alapján a felsőoktatási intézmények rögzítik.

A megkérdezettek a következő módokon vesznek részt a DPR adatok felvételében:

  • Aktív hallgatói motivációs vizsgálat: célja, hogy feltárja a hallgatók munkavállalási és továbbtanulási szándékait, elvárásait és terveit.
  • Végzett hallgatói vizsgálat: célja, hogy felmérje az 1 és 5 éve végzett hallgatók aktuális munkaerőpiaci helyzetét, valamint azt, hogy a képzési idő alatt tanultakat milyen mértékben tudják kamatoztatni a munkába állás során.

A kérdőívek kitöltése anonim és önkéntes alapon zajlik.

Hogyan hasznosulnak a kitöltések?

  • A DPR által nyert adatok segítik a döntéshozókat a felsőoktatási szakpolitikák és stratégiák kialakításában.
  • Hozzájárulnak a képzések fejlesztéséhez, a képzésekre irányuló egyetemi döntések előkészítéséhez.
  • Továbbá információt nyújtanak a hallgatóknak karrierjük és pályaválasztásuk megtervezéséhez.
  • A leendő hallgatók számára biztosítják a tájékoztatást a munkaerőpiacon várható elhelyezkedési lehetőségekről.

További részletek a DPR-ről a Diplomán túl weboldalon olvashatók.

Vágólapra másolva
X
×