Marketing- és Designkommunikáció Tanszék
Tématerületi pozíciónk
A Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet keretein belül működő Marketing- és Designkommunikáció Tanszék oktatói és kutató tevékenységének tartomány metszéspontjában
MARKETING / MÉDIA / DESIGN / KOMMUNIKÁCIÓ
(Marketing / Media / Design / Communication = MMDC)
gazdasági- és társadalmi kontextusában valósul meg.
Tématerületi hozzáállásunk és értékajánlatunk az oktatás, tudományos és alkalmazott kutatás területén
Marketingkommunikáció, új média, közönségrészvétel
A személyes és szervezeti kommunikáció nem egyszerűen stratégiai eszköz, hanem a vállalati lét, a fennmaradás eszköze. A piaci és marketing célú gondolkodás érvényesítésében kiemelt szerepet játszik a kommunikáció, mely a cserefolyamatban részt vevő egyének összekötője. A klasszikus marketingkommunikáció területén alkalmazott eszközök – a technológia és az érintett közönségek hozzáállása alapján – ma szorosan kapcsolódnak egymáshoz, átfedik egymást, nem tisztán és nem elkülönülten jelennek meg. Vállalati oldalról egyre kevésbé kontrolálható.
Designkommunikáció = tervező kutatók / kutató tervezők
A designkommunikáció, alkotói tervezői módszertan, fejlesztésbe integrált kommunikáció. A designkommunikáció egy olyan kapcsolatteremtési szemléletet képvisel, amely HÍD- ként jelenik meg a különböző diszciplínák és diskurzusok, a társadalom és a gazdaság jelenségei között. Interdiszciplináris és interprofesszionális módszerével valós idejű kapcsolatot lehet teremteni oktatás, kutatás és vállalkozás között.
Oktatói pozíciónk
Az oktatás sikerágazat, sikerélményt kell, hogy nyújtson mind a diáknak, mind a tanárnak. A diák tapasztalhat, tanulhat, átélhet, felismerhet, megismerhet dolgokat. A tanár szerepelhet, taníthat, kifejezheti önmagát, lehet közönsége.
Újra értelmezzük a hallgatói és oktatói szerepeket. A hallgató már nem hallgat, hanem mondhatnánk, saját bőrét viszi a vásárra az oktatás és tanulás során, s a legfőbb értéket a tanulás során a résztvevők számára azt jelenti, hogy módja van „saját szemével, látni és a saját bőrén tapasztalni”, sőt közvetlen társinak „szemével” is szemlélni, értékelni saját teljesítményét és felmérnie, megértenie, erényeit és hibáit. Az egyéni oktatói siker, csak közös munkával érhető el:
A hallgatók számára:
- az idő optimalizálása – tanulás és munkahelyzetek integrálása
- valódi, téttel és referenciaértékkel rendelkező projektek
Az oktatók számára:
- kutatás és oktatás szimultaneitása
- kollaboratív oktatás, egyenrangú együttműködések, konstruktív visszajelzések