Ugrás a fő tartalomra

Marketing- és Designkommunikáció Tanszék

Tématerületi pozíciónk 

A Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet keretein belül működő Marketing- és Designkommunikáció Tanszék oktatói és kutató tevékenységének tartomány metszéspontjában 

MARKETING / MÉDIA / DESIGN / KOMMUNIKÁCIÓ  

(Marketing / Media / Design / Communication = MMDC) 

gazdasági- és társadalmi kontextusában valósul meg. 

Tématerületi hozzáállásunk és értékajánlatunk az oktatás, tudományos és alkalmazott kutatás területén 

Marketingkommunikáció, új média, közönségrészvétel  

A személyes és szervezeti kommunikáció nem egyszerűen stratégiai eszköz, hanem a vállalati lét, a fennmaradás eszköze. A piaci és marketing célú gondolkodás érvényesítésében kiemelt szerepet játszik a kommunikáció, mely a cserefolyamatban részt vevő egyének összekötője. A klasszikus marketingkommunikáció területén alkalmazott eszközök – a technológia és az érintett közönségek hozzáállása alapján – ma szorosan kapcsolódnak egymáshoz, átfedik egymást, nem tisztán és nem elkülönülten jelennek meg. Vállalati oldalról egyre kevésbé kontrolálható. 

Designkommunikáció = tervező kutatók / kutató tervezők 

A designkommunikáció, alkotói tervezői módszertan, fejlesztésbe integrált kommunikáció. A designkommunikáció egy olyan kapcsolatteremtési szemléletet képvisel, amely HÍD- ként jelenik meg a különböző diszciplínák és diskurzusok, a társadalom és a gazdaság jelenségei között. Interdiszciplináris és interprofesszionális módszerével valós idejű kapcsolatot lehet teremteni oktatás, kutatás és vállalkozás között.  

Oktatói pozíciónk 

Az oktatás sikerágazat, sikerélményt kell, hogy nyújtson mind a diáknak, mind a tanárnak. A diák tapasztalhat, tanulhat, átélhet, felismerhet, megismerhet dolgokat. A tanár szerepelhet, taníthat, kifejezheti önmagát, lehet közönsége. 

Újra értelmezzük a hallgatói és oktatói szerepeket. A hallgató már nem hallgat, hanem mondhatnánk, saját bőrét viszi a vásárra az oktatás és tanulás során, s a legfőbb értéket a tanulás során a résztvevők számára azt jelenti, hogy módja van „saját szemével, látni és a saját bőrén tapasztalni”, sőt közvetlen társinak „szemével” is szemlélni, értékelni saját teljesítményét és felmérnie, megértenie, erényeit és hibáit. Az egyéni oktatói siker, csak közös munkával érhető el: 

A hallgatók számára: 

  • az idő optimalizálása – tanulás és munkahelyzetek integrálása 
  • valódi, téttel és referenciaértékkel rendelkező projektek 

Az oktatók számára: 

  • kutatás és oktatás szimultaneitása 
  • kollaboratív oktatás, egyenrangú együttműködések, konstruktív visszajelzések 

Vágólapra másolva
X
×