MarketingBusiness marketing (B2B)Értékesítési és eladástechnikákSportmarketingMarketingkutatásMarketing and Public Opinion Research (angol)Marketing Management (angol)Online marketingOnline and Digital Marketing (angol)
organization science
MarketingKis- és középvállalati marketingOnline marketingKözösségimédia-marketingMarketing és értékesítés
Major research projects
2010 - 2010, A banki hitelfelvevők rejtett gazdaságból származó jövedelme
Form of participation: member of the research team
Moneylender: OTP Bank Nyrt.
Further info about research: A feketejövedelmek becslési metódusaiFelelős részek:A rejtett gazdaság kategóriáiIndirekt becslési módszerekDirekt becslési módszerek
2014 - 2014, A fizikai aktivitás és a sport magyarországi dimenzióinak feltárása
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Magyar Sporttudományi Társaság – Magyar Sportmenedzsment Társaság, TÁMOP-6.1.2/11/2012-0002 kódszámú projekt
Further info about research: Innovatív és kreatív kommunikációs, média- és marketingtartalmak feltárása, az egészségfejlesztést szolgáló fizikai aktivitás fokozásának szolgálatában, Sportolói közösségek szervezését, mozgósítását szolgáló sportszervezési megoldások és sportmenedzsment ismeretek feltárásaA lakossági egészségfejlesztést szolgáló fizikai aktivitás szakmai támogatása és a szabadidő-sportolói közösségek bővítése célú konstrukcióFelelős részek:Potenciális kommunikációs eszközök bemutatása, elemzéseÁtfogó sportkommunikációs honlap – szakmai elvárás rendszer
2010 - 2010, A fogyasztói szokások változása, és a reklám szerepe a válságban, fogyasztói és vállalati reakciók
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Magyar Telekom Nyrt.
Further info about research: Válság és reklám kapcsolata a nemzetközi szakirodalombanFelelős részek:Reklámozás a közgazdaságtanbanReklámdöntések fogyasztói érzékeléseHatékony marketingkommunikációs stratégia kidolgozásaReklámdöntések és a válság – Allokációs kérdések a brand manager számára
2011 - 2011, 360 fokos marketingkommunikációs mérések
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Magyar Telekom Nyrt.
Further info about research: A termékfejlesztést segítő marketingkommunikáció hatásmechanizmusainak feltárásaAlkalmazott mérési filozófiák, és egyes mérőszámok feltárása integrált marketingkommunikációs kampányok esetében isFelelős részek:Reklámhatások – Hogyan hat a reklám?A reklámhatékonyság méréseAz integrált marketingkommunikációs kampányok mérésének kérdéseiKPI (key performance indicators: kulcs teljesítménymutatók) értelmezése és elemzése
2016 - 2016, Vállalati társadalmi felelősségvállalás audit és stratégia
Form of participation: member of the research team
Moneylender: HungaroControl – Magyar Légiforgalmi Szolgálat
Further info about research:
Membership in scientific or professional bodies/organizations
2003 - 2009
University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Specialization of Marketing (főiskolai)
2003 - 2009
University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Specialization of Banking and Finance (főiskolai)
2014 - 2016
Corvinus University of Budapest, Faculty of Food Science, Postgraduate Specialization Programme of Translators in Agricultural and Natural Science (főiskolai)
2010 - 2016
Corvinus University of Budapest, Graduate School of Management Science, Management and Business Administration (főiskolai)
MarketingBusiness marketing (B2B)Értékesítési és eladástechnikák (Sales Techniques)Sportmarketing (Sports marketing)Marketingkutatás (Marketing Research)Marketing and Public Opinion Research (English course)Marketing Management (English course)Online marketingOnline and Digital Marketing (English course)
organization science
MarketingSmall and Medium-sized Enterprises MarketingOnline MarketingSocial Media MarketingMarketing and sales
Major research projects
2010 - 2010, Clients’ incomes from hidden economy: marketing approach and empirical attempt to support risk assessment operations of banks
Form of participation: member of the research team
Moneylender: OTP Bank Plc.
Further info about research: Estimation methods of black economyOwn parts:Categorization of informal economyIndirect estimation methodsDirect estimation methods
2014 - 2014, Physical activities and sport in Hungary
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Hungarian Sports Science Partnership – Hungarian Sport Management Partnership, TÁMOP-6.1.2/11/2012-0002 project
Further info about research: Exploring innovative and creative communication, media and marketing contents in favor of supporting health-related physical activities, especially organizing sport communities that can work with segmented target groupsExploring sport organizing solutionsSupporting health development for households, and helping amateur sports communities and their expansionOwn parts:Presentation and analysis of potential communication toolsProfessional expectations from a comprehensive sports communication webpage
2010 - 2010, Change of consumer habits, and the effect of advertising in recession, consumer and enterprise reactions
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Magyar Telekom Plc.
Further info about research: Connection between recession and advertisements in the international literatureOwn parts:Advertisements in economicsConsumer reactions of advertising choicesElaborating effective marketing communications strategyAdvertising choices and recession - Allocation dilemmas for the brand manager
2011 - 2011, 360-degree marketing communications measures
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Magyar Telekom Plc.
Further info about research: Exploring marketing communications mechanisms that help product developmentsApplied measuring philosophies, and considerations of different measures in integrated marketing communications campaignsOwn parts:Effects of advertisements - How advertising works?Measuring advertising effectivenessMeasuring integrated marketing communications campaignsKPI's (key performance indicators), their interpretations and analysis
2016 - 2016, Corporate social responsibility audit and strategy
Form of participation: member of the research team
Moneylender: HungaroControl – Air Navigation Services
Further info about research:
Membership in scientific or professional bodies/organizations
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.