1997 - 2002
Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Tanár szak, Német szaknyelv szakirány (D)
Fenntartható fogyasztásFenntartható turizmusHelykötődésDigitalizáció a felsőoktatásban
Major research projects
2008 - 2010, Fenntartható fogyasztás, termelés és kommunikáció
Form of participation: member of the research team
Moneylender: EEA és Norvég Alap
Further info about research: A projekt célja egy olyan hatékony és méltányos gazdaság-, társadalom- és településpolitika megalapozása, amely úgy szolgálja az életmód tartós javítását, hogy maximálisan figyelembe veszi az ökológiai fenntarthatóság feltételeit. A fejlesztési irány középpontjában a fogyasztás áll, amely egyrészt elsődleges színtere - az ipari szennyezések arányának csökkenésével - a környezetre kifejtett emberi tevékenységeknek, másrészt központi eleme a termelési folyamatoknak megágyazó társadalomszervezési technikáknak.
További részletek: http://www.sustainable.consumption.uni-corvinus.hu/
2010 - 2012, Fenntartható fogyasztás
Form of participation: member of the research team
Moneylender: TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR/-2010-0005
Further info about research: A BCE jövőképében egymással egyenértékű feladat a jövő nemzedékének magas szintű képzése, valamint a tudományos és kutatói tevékenység végzése. Ehhez adott ösztönzést a TÁMOP felsőoktatási minőségi fejlesztését szolgáló pályázata. A BCE vezetése öt kiemelt fontosságú, az egyetem integrációját demonstráló, interdiszciplináris szakmai témára építette kutatási programját, melyek között a fenntartható fejlődés feltételeinek biztosítása is megjelent. Az alprojekt feladatának tekinti a Közép-Magyarországi Régióban, mint modellterületen a fenntartható fejlődés műszaki, ökológiai, természeti-táji, valamint társadalmi-gazdasági kereteinek feltárását. Utóbbi terület vizsgálati fókusza kiterjed a fenntartható fogyasztás kérdéseire is, így a fogyasztási szokások alakulására nemzetközi és hazai szinten, befolyásolásának lehetőségeire, valamint a fogyasztást meghatározó tényezőkre.
További részletek: http://www.uni-corvinus.hu/index.php?id=30141&no_cache=1
2018 - 2019, DTP2-055-2.2 EcoVeloTour azonosítószámú
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Európai Unió - Széchenyi 2020 OP - Zugló Önkormányzata
Further info about research:
Consumer behaviourInternational marketingMarketingMarketing research
organization science
Sustainable consumptionSustainable tourismPlace attachmentDigitalisation in the higher education sector
Major research projects
2008 - 2010, Sustainable consumption, production and communication project
Form of participation: member of the research team
Moneylender: EEA and Norway Grants
Further info about research: Further information on research: http://www.sustainable.consumption.uni-corvinus.hu/
2010 - 2012, Increasing research, development and innovation efficiency at Corvinus University of Budapest, Member of the Sustainable Development Research Group
Form of participation: member of the research team
Moneylender: TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR/-2010-0005
Further info about research: Further information on research:http://www.uni-corvinus.hu/index.php?id=30141&no_cache=1
2018 - 2019, DTP2-055-2.2 EcoVeloTour Sustainable planning of ecotourism in the EUROVELO cycle path network in the Danube region
Form of participation: member of the research team
Moneylender: European Union - Széchenyi 2020 OP - Municipality of Zugló
Further info about research:
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.