Main page Corvinus University of Budapest Jump to main content
Back to contacts

CV - Kemény Ildikó

Personal data

Kemény Ildikó

Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 2004 - 2009
    Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Marketing szakirány (főiskolai)
  • 2006 - 2009
    Comenius Szakközépiskola és Szakiskola, Idegenforgalmi szakmenedzser (főiskolai)
  • 2010 - 2015
    Budapesti Corvinus Egyetem, PhD fokozat (főiskolai)
  • 2018 - 2018
    KÜRT Akadémia, Data Science képzés (főiskolai)
Scientific degrees and awards
  • 2015, PhD
    Budapesti Corvinus Egyetem
Career
Workplaces
  • 2010 - 2010
    GKIenet Internetkutató Kft., Kutató
  • 2008 - 2009
    Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Kutatási asszisztens
  • 2011 - 2015
    EFOTT, Piackutató és szponzorációs munkatárs
  • 2013 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, Tudományos segédmunkatárs
  • 2016 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, Adjunktus
Important study tours, delegacies
  • 2007, 4 hónap
    University of Tilburg, Hollandia
  • 2008, 5 hónap
    Karl Franzes Universität, Graz, Ausztria
  • 2012, 3 hónap
    Ludwig Maximillian Universität, München, Németország
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
German
Intermediate
Intermediate
Intermediate
Serbian
Basic
Basic
Basic
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance:
  • Language: German
    Speaking: Intermediate
    Writing: Intermediate
    Reading: Intermediate
    Media appearance:
  • Language: Serbian
    Speaking: Basic
    Writing: Basic
    Reading: Basic
    Media appearance:
Research, professional activity

Oktatott tantárgyak: Tanulás és kutatásmódszertan (BA), Marketing alapjai (BA) , Marketingkutatás alapjai (BA), Marketingkutatás és piacelemzés SPSS-sel (MA), Fogyasztó magatartás az e-kereskedelemben és online fogyasztói elégedettségmérés szakszeminárium (BA).

organization science

Omnichannel vásárlói magatartás, e-health szolgáltatások páciens oldalú elfogadása, PLS-SEM

Online fogyasztói elégedettségmérés, újravásárlási szándék, e-lojalitás, e-kereskedelem.
Major research projects
  • 2010 - 2013, A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005
    Further info about research: TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005 azonosítójú projektje, A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége címet viselő alprojektjének tagja.Téma: elektronikus szolgáltatásminőség és versenyképesség kapcsolatának elemzése
  • 2013 - 2017, A fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modelljének hatása a gazdasági teljesítményre
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: OTKA-K 109792
    Further info about research: Az elmúlt években számos nemzetközi kutatás foglalkozott már az e-szolgáltatásminőség, elégedettség, lojalitás kérdésével (Yoo – Donthu 2001; Wolfinbarger – Gilly 2003; Parasuraman et al. 2005; Bauer et al. 2005; Bressolles 2005; Francis 2009), azonban ezek többsége a piacot homogénként kezelte. Francis és White (2004, 2009) javaslata alapján a termék jellege és a vállalati teljesítés módja alapján érdemes a piacot négy részre osztani: (1) offline termékek, (2) online termékek, (3) offline szolgáltatások, és (4) online szolgáltatások kereskedelmére, és ezeket külön vizsgálni. Ilyen jellegű kutatásra a szakirodalomban még nem került sor. Célunk, hogy mind a négy szegmens esetében megvizsgáljuk a fentebb említett dimenziók közti kapcsolatokat, hatásukat a teljesítményre, valamint a különböző vásárlói jellemzők moderáló hatását a modellben, továbbá egy új ügyfélérték alapú szegmentációs módszertant határozzunk meg. Alapfeltevésünk, hogy mind a négy piac esetében a minőség, elégedettség és lojalitás hatással vannak egymásra és az ügyfélértékre, illetve mindezek befolyásolják az újravásárlási és továbbajánlási szándékot, melyek a vállalati teljesítményre pozitívan hatnak. Továbbá feltételezzük, hogy a fentebb megnevezett hatások mértéke a négy szegmens esetében eltérően alakulhat, illetve bizonyos fogyasztói jellemzők által befolyásolt. A felmérésre kerülő összetevők kombinálása révén egy „nem monetáris” alapú új ügyfélérték kalkulációs eljárást kívánunk meghatározni, amely egyben a vásárlók jövőbeni szegmentációját is segíti, szoros kapcsolatot vonva a szegmentációs ismérv és a vállalati teljesítmény szempontjából kiemelten fontos tényezők között.
Contacts
Location at the university
  • Building: E
    Room number: 321
    Extension: 5208
    Main line:
    Fax:
    Internal fax:
ildiko.kemeny@uni-corvinus.hu

2020/21 őszi félév - Kedd 13.50-15.10 - Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a524650b8a51b4223b6cda2845acfaec4%40thread.tacv2/General?groupId=b9dbcdc7-ea2b-4b4a-9c9f-6a2dda871ecc&tenantId=f8dd01b8-7276-4ace-aa9d-5767f0f4a5af
Personal data

Kemény Ildikó

Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 2004 - 2009
    University of Pécs Faculty of Business and Economics, Specialization in marketing (főiskolai)
  • 2006 - 2009
    Comenius Szakközépiskola és Szakiskola, Management in tourism (főiskolai)
  • 2010 - 2015
    Corvinus University of Budapest, PhD (főiskolai)
  • 2018 - 2018
    Kürt Akadémia, Data Science (főiskolai)
Scientific degrees and awards
  • 2015, PhD
    Corvinus University of Budapest
Career
Workplaces
  • 2010 - 2010
    GKIenet Internetkutató Kft., Market researcher
  • 2008 - 2009
    University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Research assistant
  • 2011 - 2015
    EFOTT, Market researcher and Sponsorship manager
  • 2013 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Assistant Research Fellow
  • 2016 - 2020
    Corvinus University of Budapest, Assistant professor
Important study tours, delegacies
  • 2007, 4 months
    Tilburg University, The Netherlands
  • 2008, 5 months
    Karl Franzes Universität, Graz, Austria (Go Styria!)
  • 2012, 3 months
    Ludwig Maximilian Univeristät München, Germany (DAAD)
  • 2022, 5 months
    University of Twente (C-PAP Scholarship)
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
German
Intermediate
Intermediate
Intermediate
Serbian
Basic
Basic
Basic
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance:
  • Language: German
    Speaking: Intermediate
    Writing: Intermediate
    Reading: Intermediate
    Media appearance:
  • Language: Serbian
    Speaking: Basic
    Writing: Basic
    Reading: Basic
    Media appearance:
Research, professional activity

Subjects: The Base of marketing (BA) seminar, The base of market research (BA) seminar, Market research with SPSS (MA) seminar, Consumer behavior and measurement of satisfaction in e-commerce (BA) seminar, Learning and research methodology (BA).Researches: pricing strategy in telecommunication (2010), service quality, satisfaction and loyalty in e-commerce (2010-2013)

organization science

Omnichannel shopping behaviour, acceptance of e-health, PLS-SEM

online-consumers satisfaction, WOM, e-WOM, repurchasing intention, e-commerce
Major research projects
  • 2010 - 2013, A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005
    Further info about research:
  • 2013 - 2017, THE IMPACT OF THE INTEGRATED MODEL OF CONSUMER SATISFACTION, LOYALTY AND VALUE ON THE ECONOMIC OUTCOME
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: OTKA-K 109792
    Further info about research: According to the marketing literature it is necessary to develop a scale that is valid in all of the aspects and categories of e-commerce. Francis in 2009 has already developed a scale, called RECIPE, which has four modified versions for all of the earlier mentioned product-fulfillment categories. Our previous results shows, that international scales have some limitations in Hungary, that is why we would like to develop an own e-service quality scale, that includes all of the specialties of the Hungarian online consumers and e-commerce. After we have developed the scale we would like to analyze the relationships between e-service quality, satisfaction and loyalty in all product-fulfillment categories. Based on these results we plan as well to define a new, non-monetary customer valuation method, resulting in an index, which enables online stores to segment their customer base according to the value generated by their customers. Our main questions are:1. What are the key dimensions of electronic service quality in Hungary?2. What kind of relationship exists between the e-sq and satisfaction? Is this relationship different in the four product-fulfillment categories? If yes, how?3. What kind of relationship exists between the e-satisfaction and e-loyalty? Is this relationship different in the four product-fulfillment categories? If yes, how?4. Which personal characteristics are moderating the effect between the satisfaction and loyalty?5. How can e-quality, online satisfaction and loyalty be measured in a way to combine these categories into a “non-monetary” customer valuation index?
Contacts
Location at the university
  • Building: E
    Room number: 321
    Extension: 5208
    Main line:
    Fax:
    Internal fax:
ildiko.kemeny@uni-corvinus.hu

2020/21 autumn semester - Tuesday 13.50-15.10 - Teams - https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a524650b8a51b4223b6cda2845acfaec4%40thread.tacv2/General?groupId=b9dbcdc7-ea2b-4b4a-9c9f-6a2dda871ecc&tenantId=f8dd01b8-7276-4ace-aa9d-5767f0f4a5af
Copied to clipboard
X
×