gazdaságszociológia, vállalkozáselméletek, a piacgazdaság kultúrája
sociology
A munka kikényszerítésének és ellenőrzésének történeti formái.
Nyilvánosság; a szociológia szerepe a közbeszéd formálásában
Kisvállalkozások
Major research projects
1987 - 1988, Kisvállalkozások társadalmi összetétele
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Társadalmi Struktúra 3-as program
Further info about research: A kutatás vezetője Laky Teréz, a zárótanulmányt Kuczi Tibor és Vajda Ágnes készítette.
1993 - 1994, The Spread of Entrepreneurship in Eastern Europe
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: CEU RSS
Further info about research: Lengyel, orosz, szerb, magyar összehasonlító vizsgálat a vállakozók rekrutációjáról, társadalmi összetételéről
1992 - 1996, Rural Regeneration in Post Socialist Central Europe
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Centre for Central and Eastern European Studies, Liverpool
Further info about research: Lengyel, cseh, szlovák, magyar összehasonlító vizsgálat a rendszerváltás utáni agrárátalakulásról. Kutatásvezető: Nigel Swain
1996 - 1999, A vállalkozások társadalmi erőforrásai
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research: A kutatás a kapcsolatoknak a vállalkozások létrejöttében és működésében játszott szerepét tárta föl.
1998 - 1998, A vállalkozások erőforrásai és a cégek életciklusai
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány
Further info about research: A kutatás a hazai kisvállalkozások életciklusainak sajátosságait tárta föl.
1999 - 2000, Ipari parkok és a vállalkozások hálózatai
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OKTK
Further info about research: A kutatás a győri ipari park kialakulástörténetét tarta föl
2000 - 2003, Vállalkozói kultúra
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research: A kutatás a kisvállalkozók típusait próbálta meg történeti összefüggésekben föltárni.
2004 - 2006, Társadalmi struktúra a rendszerváltás után
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Politikaitörténeti Alapítvány
Further info about research: Kutatásvezető: Kovách Imre
A kutatásban 3 téma vizsgálatában, illetve a kutatási eredmények összegzésében vettem részt:
Kisvállalkozások a magyar gazdaságban
A szociológia szerepváltozása
A magyar társadalom struktúrájával kapcsolatos elméleti kérdések kidolgozása
Membership in scientific or professional bodies/organizations
2004 - 2007, tag,
OTKA Társadalomtudományi Kollégium, national
2004 - , tag,
MTA Szociológiai Doktori Bizottság, national
2006 - , kuratóriumi elnökhelyettes,
Jelenkutató alapítvány, national
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.