Ugrás a fő tartalomra

Hallgatói Önkormányzat Küldöttgyűlés választás 2024 – Választási felhívás

Kedves Hallgató!

*For the English version please scroll down.

Tájékoztatunk, hogy 2024.04.14. és 2024.05.19. között kiírásra kerül a Hallgatói Önkormányzat Küldöttgyűlés választás a Budapesti Corvinus Egyetem Hallgatói Önkormányzatának Felügyelő Bizottsága a Hallgatói Önkormányzat Elnökségének határozata alapján.

A választási időszak a Hallgatói Önkormányzat Alapszabálya szerint az alábbi egységekből tevődik össze:

  • április 14., 0:00 – 2024. április 18., 23:59 – jelöltállítási időszak;
  • április 19., 0:00 – 2024. április 21., 23:59 – jelöltállításra vonatkozó bírálati időszak;
  • április 22., 0:00 – 2024. április 24., 23:59 – jelöltállításra vonatkozó jogorvoslati időszak;
  • április 25., 0:00 – 2024. április 28., 23:59 – jelöltállításra vonatkozó jogorvoslati időszakot követő bírálati időszak;
  • április 29., 0:00 – 2024. május 11., 23:59 – szavazási időszak;
  • május 12., 0:00 – 2024. május 13., 23:59 – eredménymegállapítási időszak;
  • május 14., 0:00 – 2024. május 16., 23:59 – szavazás eredményére vonatkozó jogorvoslati időszak;
  • május 17., 0:00 – 2024. május 19., 23:59 – szavazásra vonatkozó jogorvoslati időszakot követő bírálati időszak.

A pályázatokat és az esetleges jogorvoslati kérelmeket a Felügyelő Bizottság részére, az alábbi címzetteknek kell eljuttatni hivatalos egyetemi email címről:

Jelölt- és listaállítás szabályai

Az érvényes pályázáshoz a jelöltnek az alábbi dokumentumokat kell benyújtania:

  1. egy a nevét, évfolyamát, szakját, motivációs levelét, valamint fényképét tartalmazó dokumentumot (választási plakát),
  2. aktív (nem szünetelő) hallgatói jogviszonyát hivatalosan igazoló dokumentumot,
  3. egy nyilatkozatot arra vonatkozólag, hogy:
    1. ismeri és elfogadja az Alapszabály rendelkezéseit;
    2. amennyiben egyéni jelöltként szeretne indulni, az erről szóló nyilatkozatot;
    3. mely választási körzetben indul;
    4. hozzájárulását a felsorolt adatoknak a választások időtartama alatti nyilvánosságra hozatalához.

Az adott Választásokra vonatkozóan képviselőcsoportot alapítani a jelöltállítási időszakban lehet. A listaállítás feltételeiről az Alapszabály 14.§-ában található bővebb információ. Listaállítás esetén a listán szereplő hallgatók nyilatkozatait, jogviszonyigazolását és választási plakátját a képviselőcsoport vezetője küldi el a Felügyelő Bizottság részére a jelöltállítási időszakban.

A jelöltállítással és a választással kapcsolatos további szabályok megtalálhatóak a Budapesti Corvinus Egyetem Hallgatói Önkormányzatának Alapszabályában (III. Fejezet, 10.§ – 17.§).

A választás elektronikus úton történik az Egyetem Moodle rendszerén keresztül, anonim módon. 2024. április 11. napján választójoggal rendelkező hallgatók száma: 6.960 fő

Üdvözlettel,

Hallgatói Önkormányzat /Felügyelő Bizottság

Dear Student,

Please note that from 14.04.2024 to 19.05.2024 will be announced the election of the Students’ Union Delegates Assembly by The Supervisory Board of the Students’ Union of Corvinus University of Budapest, based on the decision of the Presidency of the Students’ Union

The election period shall be composed of the following phases, according to the Statutes of the Students’ Union:

  • April 14, 2024, 0:00 – April 18, 2024, 23:59 – nomination period;
  • April 19, 2024, 0:00 – April 21, 2024, 23:59 – evaluation period for the nomination of candidates;
  • April 22, 2024, 0:00 – April 24, 2024, 23:59 – period for appeals for the nomination of candidates;
  • April 25, 2024, 0:00 – April 28, 2024, 23:59 – evaluation period following the period of appeals for the selection of candidates;
  • April 29, 2024, 0:00 – May 11, 2024, 23:59 – voting period;
  • May 12, 2024, 0:00 – May 13, 2024, 23:59 – results declaration period;
  • May 14, 2024, 0:00 – May 16, 2024, 23:59 – voting results appeal period;
  • May 17, 2024, 0:00 – May 19, 2024, 23:59 – evaluation period following the voting appeal period.

Applications and any requests for appeals must be sent to the Supervisory Board at the following addresses, using the official university email address:

Candidate and list submission rules

To be a valid candidate, the candidate must submit the following documents:

  1. a document containing his/her name, year, degree, cover letter and photograph (election poster),
  2. a document formally certifying that he/she is an active student (not on passive status),
  3. a declaration that:
    1. he/she is aware of and accepts the provisions of the Statutes;
    2. if he/she wishes to stand as an individual candidate, a declaration on that;
    3. the electoral district in which he/she is standing as a candidate;
    4. consent to the public disclosure of the above information for the duration of the elections.

A representatives’ group may be formed for a given Election during the period of candidacy. For more information on the conditions for establishing a list, see Article 14 of the Statutes. If a list is drawn up, the declarations, proof of status and election posters of the students on the list shall be sent to the Supervisory Board by the head of the group during the nomination period.

Further rules concerning the nomination and election of candidates can be found in the Statutes of the Students’ Union of Corvinus University of Budapest (Chapter III, § 10 – § 17).

The election is conducted electronically via the University’s Moodle system, anonymously.
As of 11 April 2024, there are 6.960 active students entitled to vote.

Best regards,

Students’ Union /Supervisory Board

Vágólapra másolva
X
×