A marketing doktori képzés 30 évét ünneplik a Corvinuson
A marketing doktori képzés tudományos életben betöltött helyéről, a képzés korszakairól, élményekről és karrierutakról is szó lesz az eseményen.- Helyszín: Corvinus Egyetem, Főépület, III-as előadó (1093 Budapest, Fővám tér 8.)
- Dátum: 2023. november 15.
- Időpont: 14:00-17:00
- Nyelv: magyar-angol
Meghívó és regisztráció hamarosan.
Az 1989-ben beindult rendszerváltás nem hagyta érintetlenül a hazai egyetemi és akadémiai rendszert sem. Az 1993-tól érvénybe lépő új akadémiai és felsőoktatási törvény megszüntette az MTA kandidátusi fokozatát és a korábbi egyetemi doktori fokozatot, és helyettük az amerikai rendszerhez hasonló PhD programot vezette be az egyetemekre telepítve.
Az új PhD programok az elmúlt 30 évben sok változáson mentek keresztül, részben a törvényalkotás változása következtében, részben az intézményi tanulás eredményeként. Ma már az első évfolyamon végzettek foglalják el az akadémiai pozíciók jelentős részét, illetve többen közülük a gazdasági élet különböző területein dolgoznak.
Itt az ideje számvetést készíteni és történelmi perspektívába illesztve elemezni:
- Milyen folyamaton mentünk át, hová jutottunk, illetve jutottak a marketing programban résztvevők?
- Merrefelé is tart a marketing tudomány és gyakorlat idehaza és a nagyvilágban?
A konferenciára várnak mindenkit, aki az elmúlt 30 évben felvételt nyert a marketing PhD programba, függetlenül attól, hogy befejezte-e, vagy ha igen, akkor az életpályája milyen irányba sodorta. A szervezők emellett meghívnak minden kollégát, aki közreműködött a 30 év során az oktatásban, illetve bevonódott valamilyen formában (konzulensként, bírálóként, bizottsági tagként) a PhD képzésbe.
Program:
- 14.00 – 14.10 I Megnyitó: Dr. Kenesei Zsófia, Corvinus Gazdálkodástudományi Doktori Iskola, Marketing Programigazgató, Dr. Gyulavári Tamás, Corvinus Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet, Intézetigazgató
- 14.10 – 14.20 I Köszöntő: Dr. Keszey Tamara, Corvinus Kutatási Rektorhelyettes
- 14.20 – 14.40 I A marketing doktori képzés helye a tudományos életben: Dr. Berács József
- 14.40 – 15.20 I A marketing doktori képzés korszakai a specializációvezetők visszaemlékezéseinek tükrében: Dr. Bauer András, Dr. Simon Judit, Dr. Horváth Dóra, Dr. Kenesei Zsófia:
- 15.20 – 16.00 I Élmények és karrierek: Panelbeszélgetés a doktori program volt és jelenlegi hallgatóival
- 16.00 – 17.00 I Mi fán terem a marketingtudós? A marketing diszciplína múltja, jelene és jövője: World Café a résztvevőkkel
- 17.00 – Fogadás, kötetlen beszélgetés