Jump to main content
Back03/10/2022

Will interfaces take over the physical workplace in higher education? A pessimistic view of the future – Publication by Dóra Horváth, Tamás Csordás, Katalin Ásványi, Julianna Faludi, Attila Cosovan, Attila Endre Simay and Zita Komár 

The publication by Dóra Horváth, Tamás Csordás, Katalin Ásványi, Julianna Faludi, Attila Cosovan, Attila Endre Simay and Zita Komár was published in the Journal of Corporate Real Estate.
Corvinus
Corvinus

Abstract: 

Purpose 

The purpose of this paper is to argue for the sustained need for the physical workplace and real-life encounters in higher education even in the digital age despite being seemingly transformable into the virtual sphere as seen during the COVID-19 situation. 

Design/methodology/approach 

This study is based on a collaborative autoethnography by a group of seven higher educators with an overall 2,134 student encounters during the study’s time span. The authors then connect these practitioner observations with relevant COVID-19-related studies thereby adding to research on higher education as a workplace. 

Findings 

The data suggest that the physical workplace strongly bolsters the personal experience and effectiveness of higher education through contributing to its dynamics. Spaces predetermine the scope and levels of human interaction of teaching and learning. In a physical setting, all senses serve as mediators, whereas, online, only two senses are involved: vision and hearing. The two-dimensional screen becomes a mediator of communications. In the physical space, actors are free to adjust the working space, whereas the online working space is limited and defined by platforms. 

Practical implications 

Although higher education institutions may indeed fully substitute most practices formerly in a physical setting with online solutions, real-time encounters in the physical working space belong to its deeper raisons d’être. 

Originality/value 

This paper highlights the necessity of the physical workplace in higher education and describes the depriving potential of the exclusively online higher education teaching setting. 

Source: emerald.com

Dr. Horváth Dóra

Dr. Horváth Dóra

dora.horvath@uni-corvinus.hu
+36 1 482 5141 • Ext: 5141
E épület, 335

Habilitált egyetemi docens / Habilitated Associate Professor

Rektori Szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet / Marketing- és Designkommunikáció Tanszék

CV
Dr. Csordás Tamás Viktor

Dr. Csordás Tamás Viktor

tamas.csordas@uni-corvinus.hu
+36 1 482 5390 • Ext: 5390
E épület, 337

Egyetemi Adjunktus / Assistant Professor

Rektori Szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet / Marketing- és Designkommunikáció Tanszék

CVLinkedInMTMT
Dr. Ásványi Katalin

Dr. Ásványi Katalin

katalin.asvanyi@uni-corvinus.hu
+36 1 482 7249 • Ext: 7249
C épület, 305

Fenntarthatóságért felelős dékán, Egyetemi docens / Dean for Sustainability Associate Professor

Rektori Szervezet / Fenntartható Fejlődés Intézet / Fenntarthatósági Menedzsment és Környezetgazdaságt

CVMTMT
Faludi Julianna

Faludi Julianna

julianna.faludi@uni-corvinus.hu
+36 1 482 5649 • Ext: 5649
E épület, 333

Docens / Associate Professor

Marketing Intézet

Dr. Cosovan Attila Róbert

Dr. Cosovan Attila Róbert

attila.cosovan@uni-corvinus.hu
+36 1 482 5141 • Ext: 5141
E épület, 335

Egyetemi Tanár / Professor

Rektori Szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet / Marketing- és Designkommunikáció Tanszék

CVLinkedInMTMTOther 1Other 2
Simay Attila Endre

Simay Attila Endre

attila.simay@uni-corvinus.hu
+36 1 482 5216 • Ext: 5216
E épület, 257

Egyetemi Adjunktus / Assistant Professor

Rektori Szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet / Marketing- és Designkommunikáció Tanszék

CVMTMT
Dr. Komár Zita

Dr. Komár Zita

zita.komar@uni-corvinus.hu
+36 1 482 5649 • Ext: 5649
E épület, 333

adjunktus

Rektori Szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet / Marketing- és Designkommunikáció Tanszék

CVLinkedInMTMTOther 1Other 2
Copied to clipboard
×