• Álláshelyek, pozíciók: Turisztikai menedzser, kulturális menedzser, rendezvényszervező, létesítményvezető, marketing munkatárs.
• A következő szervezetek, szervezettípusoknál lehetséges a képesítéssel rendelkezők elhelyezése: Települési – és intézményi kulturális szervezetek– ezen belül kiemelten: kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, kiállítótermek, települési önkormányzatok, TDM szervezetek, stb.
A kulturális turisztikai szakközgazdász tudása:
• rendelkezik a kulturális turizmus alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek ismeretével, a releváns turisztikai és gazdasági szereplőkre, funkciókra és folyamatokra vonatkozóan;
• ismeri a kulturális turisztikai ágazat működésének elveit és annak kapcsolódó ágazatait, ismeri a kulturális turizmus hazai és nemzetközi piacát, a piac szereplőit, jellemzőit, sajátosságait és kapcsolódásaikat;
• ismeri a különböző típusú kulturális turisztikai vállalkozások (kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, kiállítótermek, települési önkormányzatok, TDM szervezetek stb.) típusait, valamint azok működtetésére és piaci tevékenységeinek irányítására vonatkozó elveket és menedzsment módszereket;
• ismeri a kulturális turizmus alágazatainak és tevékenységeinek működését, értékelését, döntési kritériumait, szakmai részterületeit és ágazati kapcsolódási pontjait;
• ismeri a megvalósult hazai és nemzetközi kulturális és turisztikai projekteket, a kulturális intézmények sikeres kapcsolatát a médiával, a marketingkommunikációban rejlő lehetőségeket és a kulturális intézmények látogatóbarát szemléletét.
A kulturális turisztikai szakközgazdász képességei:
Képes:
• kulturális turisztikai tevékenységet, projektet tervezni, szervezni, irányítani és ellenőrizni;
• a kulturális turisztikai vállalkozások piaci tevékenységének szervezésére és irányítására;
• kidolgozott szakmai javaslatok, vezetői beszámolók, marketingajánlatok (például programfüzetek, étlapok) készítésére a kulturális turizmus területén;
• a kulturális turisztikai szolgáltatásokkal összefüggő problémák felismerésére és hatékony kezelésére;
• a kulturális turisztikai vállalkozások tevékenységének részleges vagy teljes körű tervezésére, szervezésére, irányítására és ellenőrzésére;
• a kulturális turizmus különféle területein jelentkező gazdasági problémák kezelésére és megoldására;
• a települési és intézményi kulturális szervezetek – ezen belül kiemelten kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, továbbá különböző kulturális rendezvények mint fesztiválok, kiállítások stb., települési önkormányzatok, TDM szervezetek – menedzseri feladatai ellátására a kultúra és turizmus területén;
• a kulturális turizmuspiac kommunikációs és marketing eszközei, ezen belül az online marketing eszközeinek használatára;
• célirányos kapcsolatépítésre a médiával;
• a kulturális turisztikai projektek menedzselésére.