Önköltség-befizetés és pénzügyek
Tájékoztató a neptunban végzendő pénzügyi teendőkről
Tételkiírás
A befizetés folyamata minden esetben, a befizetési tétel neptunban történő kiírásával kezdődik.
Pl.: Az ismételt vizsga (IV) díjak kiírásának esetén a hallgatóknak a neptunban a „Pénzügyek/Áttekintés/Befizetendő” menüben, az „Új tétel kiírása” gombra kell kattintania. Az így megjelenő ablakban az IV jogcímet, a félévet majd a tárgyat kell kiválasztani, melyből szükséges ismételnie a vizsgát. A fizetendő díjat, azaz a kiírt tétel összegét a rendszer automatikusan megállapítja. Ezt követően a tételt a leírt módok egyike szerint kell kiegyenlíteni.
A tévesen kiírt tétel törölhető. A hallgató azonban csak a saját maga által kiírt tételt tudja törölni. Amennyiben a hallgató a tanulmányi előadó által kiírt tételt jogosulatlannak tartja, akkor benyújthatja a „Kérelem tévesen befizetett díj visszafizetésére” nevű kérelmet. Tantárgyakra/vizsgákra csak abban az esetben jelentkezhet a hallgató ha nincs fizetési tartozása az Egyetemmel szemben.
A neptunban a „Pénzügyek/Áttekintés/Befizetendő” menüben folyamatosan nyomon tudja követni kiírt tételeinek és a tételek státuszának alakulását, a tétel mellett található „Részletek” gomb segítségével listázni tudja tétel lényeges adatait.
A hallgatóknak az egyetemen a befizetendő tételeket az alábbi módon lehet teljesíteni a neptunban:
Gyűjtőszámlán keresztül történő fizetési mód
Gyűjtőszámlás befizetéssel is lehet minden forintban (HUF) és euróban (EUR) kiírt befizetési kötelezettséget teljesíteni. Nincs lehetőség a Forint és EUR alapú gyűjtőszámlák közötti átutalásra.
Gyűjtőszámlák adatai
1. Forint gyűjtőszámla
Jogosult neve: neptun gyűjtőszámla
Jogosult számlaszáma: 11784009-22229913-00000000
Jogosult IBAN számlaszáma: HU64 1178 4009 2222 9913 0000 0000
Közlemény rovat első sora: NK-NEPTUNKÓD(szóköz)NÉV
2. Euró gyűjtőszámla
Jogosult neve: neptun Devizás gyűjtőszámla
Jogosult számlaszáma: HU93117638420068788100000000
SWIFT kód: OTPVHUHB
Közlemény rovat első sora: NK-NEPTUNKÓD(szóköz)NÉV
Bank neve: OTP Bank
Bank címe:1051 Budapest, Nádor utca 6.
A gyűjtőszámla feltöltése
A szükséges fedezetet a hallgatónak minden esetben egy azonosítható számlaszámról, banki átutalással kell indítania az egyetemi gyűjtőszámlaszámra. Minden más (postai csekkes, készpénz befizetés, VIBER utalás) utalási formát az Egyetem elutasít. Az átutalt összeg azonosítása szempontjából elengedhetetlen, hogy a közlemény rovat pontosan legyen kitöltve. A közlemény rovat első karaktere nem lehet szóköz. A rovat első sorának, első karakterétől kezdődően kell az ’NK-’ előtagot, utána folyamatosan a hallgatói neptunkódot – nem összekeverve a 0 (nulla) és az o (betű) karaktereket – kell berögzíteni, majd egy szóköz következik és a hallgató neve.
Az átutalás napjától 1-3 munkanap szükséges a neptunban való jóváírásig. Erre az átfutási időre különösen vizsgaidőszakban célszerű nagyon odafigyelni, amikor néhány nap lehet csak a különbség a vizsgaidőpontok között, így célszerű a várható kötelezettségek kiegyenlítéséhez szükséges fedezetet előre átutalni.
A gyűjtőszámláról történő befizetés
A gyűjtőszámlára való átutalás még nem jelent tényleges befizetést, azt a hallgatónak a neptunban kell elvégeznie. A Pénzügyek/Áttekintés/Gyűjtőszámlák menüben megjelennek a hallgatóhoz tartozó gyűjtőszámlák egyenlege is, így könnyedén ellenőrizni tudja, hogy rendelkezik-e a megfelelő fedezettel ahhoz, hogy fizetési kötelezettségeinek eleget tegyen.
A hallgató a neptunban a „Pénzügyek/Áttekintés/Befizetendő” menü alatt találja meg a kiírt befizetési kötelezettségeit. A kiegyenlítendő tétel mellett lévő „Részletek” gombra, majd a „Befizetési mód választása” gombra kattintva lehet elérni a „Befizetési mód választását”, ahol a „Gyűjtőszámlás befizetést” kell kiválasztani. A következő ablakban kell kiválasztani a megfelelő gyűjtőszámlát, majd pedig a „Megerősítés” gombra kattintva egyenlíthető ki a kiírt tétel.
SimplePay fizetési mód
Minden forintban (HUF) és euróban (EUR) kiírt tétel esetén – kaució tétel kivételével – lehetőség van SimplePay-el történő fizetésre
- A kiírt tétel összegével megegyező összeget lehet kiegyenlíteni, azaz részletfizetésre nincs lehetőség.
- Egyszerre több kiírt tétel is kiegyenlíthető egy tranzakcióval.
- Rendelkezni kell neptunban rögzített e-mail címmel.
- Bármilyen internetes fizetésre alkalmas kártya használható Simple app telepítés nélkül is.
- A kiegyenlített tétel azonnal teljesített státuszúvá válik.
- Sikertelen teljesítés esetén a Simple Pay azonosítóra hivatkozva, a Simple Pay ügyfélszolgálatnál tud tájékozódni a probléma okáról.
A hallgató a neptunban a „Pénzügyek/Áttekintés/Befizetendő” menü alatt találja meg a kiírt befizetési kötelezettségeit. A kiegyenlítendő tétel mellett lévő „Részletek” gombra, majd a „Befizetési mód választása” gombra kattintva lehet elérni a Befizetési mód választását. A megjelenő felületen a „SimplePay” fizetést kiválasztva, az Adattovábbítási nyilatkozat elfogadása után az oldal átirányításra kerül a SimplePay felületére.
Tényleges befizetés
Számlás tétel teljesítése
Cég/munkáltató (befizető szervezet) fizeti ki az önköltségi díjat a hallgató helyett:
Ebben az esetben még a befizetés előtt a cég/munkáltató (befizető szervezet) által megküldött Számlakérő nyomtatvány szükséges, amelynek kitöltésével a cég átvállalja a hallgató önköltségi díját. A kitöltött, aláírt nyomtatványt a szamla@uni-corvinus.hu email címre szükséges megküldeni.
A Számlakérő nyomtatvány elérhető a weboldalon a Hallgatói tanulmányi ügyek menüponton keresztül.
A Számlakérő alapján az Egyetem Pénzügye kiállítja a cég/munkáltató (befizető szervezet) nevére a számlát, amit megküld a cég/munkáltató (befizető szervezet) részére.
Cég, munkáltató (befizető szervezet) fizetése esetén csak és kizárólag átutalással lehet kifizetni a számlát. A számlán feltüntetett összeget a számlán feltüntetett bankszámlaszámra kell a cégnek átutalnia.
A számlás tétel befizetési határideje minden esetben a kiírt tétel befizetési határidejével megegyező dátum lesz. Számla igénylésével nem lehet határidőt hosszabbítani.
Az olyan aktív státuszú tételt, melyhez már cég/munkáltató (befizető szervezet) számára számlát állítottak ki, a gyűjtőszámlán keresztül vagy Simplepay bankkártyás fizetési móddal kiegyenlíteni nem lehet!
Számla igénylése harmadik fél részére
Ebben az esetben még a befizetés előtt a cég/munkáltató (befizető szervezet) által megküldött Számlakérő nyomtatvány szükséges, amelynek kitöltésével a cég átvállalja a hallgató önköltségi díját. A kitöltött, aláírt nyomtatványt a szamla@uni-corvinus.hu email címre szükséges megküldeni.
A Számlakérő nyomtatvány elérhető a weboldalon a Hallgatói tanulmányi ügyek menüponton keresztül.
A Számlakérő alapján az Egyetem Pénzügye kiállítja a cég/munkáltató (befizető szervezet) nevére a számlát, amit megküld a cég/munkáltató (befizető szervezet) részére.
Cég, munkáltató (befizető szervezet) fizetése esetén csak és kizárólag átutalással lehet kifizetni a számlát. A számlán feltüntetett összeget a számlán feltüntetett bankszámlaszámra kell a cégnek átutalnia.
A számlás tétel befizetési határideje minden esetben a kiírt tétel befizetési határidejével megegyező dátum lesz. Számla igénylésével nem lehet határidőt hosszabbítani.
Az olyan aktív státuszú tételt, melyhez már cég/munkáltató (befizető szervezet) számára számlát állítottak ki, a gyűjtőszámlán keresztül vagy Simplepay bankkártyás fizetési móddal kiegyenlíteni nem lehet!
Egyetem részére történő visszafizetés gyűjtőszámlán keresztül
Az esetlegesen visszafizetendő tételeket a hallgatónak a SimplePay segítségével vagy gyűjtőszámlán keresztül kell kiegyenlíteni, melyet előzőleg a fent leírtak alapján fel kell tölteni. A „Pénzügyek/Áttekintés/Befizetendő” menüben visszafizetendő tétel melletti „Részletek” gombra kattintva látja a hallgató a tétel részletes adatait. A „Befizetési mód” választása gombbal tudja kiválasztani a neki megfelelő fizetési módot. A tantárgyakra/vizsgákra a hallgató csak abban az esetben tud jelentkezni, ha nincs tartozása az Egyetemmel szemben.
Visszautalás kezdeményezése gyűjtőszámláról a hallgató saját számlájára
A visszautalás kezdeményezése előtt érdemes ellenőrizni, hogy van-e rögzítve számlaszám a Neptunban, illetve az megfelelő-e.
A számlaegyenleg folyamatosan nyomon követhető a neptunban és amennyiben a hallgató úgy dönt, akkor Forint alapú gyűjtőszámlájáról a pénzét vissza is utaltathatja a neptunban regisztrált, Forint alapú számlaszámára. Lehetőség van EUR alapú gyűjtőszámláról is visszautaltatni az összeget, ebben az esetben szükséges a számlavezető bank neve, címe, a bankszámlaszám IBAN kódja és SWIFT kódja. a neptunban
A hallgató a „Pénzügyek/Áttekintés” menüben tudja elérni a Gyűjtőszámláinak adatait. A visszautalás kezdeményezése a „Gyűjtőszámlák kezelése” gombbal indítható el, ezután a megfelelő gyűjtőszámla melletti „Részletek” gombra kattintva érhető el a „Visszautalás a gyűjtőszámláról” gomb.
Ösztöndíjak
A Corvinus Egyetem számos ösztöndíjlehetőséget kínál számodra, hogy támogassa tanulmányaidat és kiemelkedő teljesítményedet. Az ösztöndíjak célja, hogy anyagi segítséget nyújtsanak neked, ezáltal hozzájárulva tanulmányaid sikeres befejezéséhez és szakmai fejlődésedhez. Az Egyetemen különböző típusú ösztöndíjak érhetőek el a számodra, mint:
- Önköltséget finanszírozó ösztöndíj (Corvinus Ösztöndíj)
- Tanítsunk Magyarországért Ösztöndíjprogram
- Szociális alapú ösztöndíjak
- Teljesítményalapú ösztöndíjak
- Partneri ösztöndíjak
- Állami ösztöndíjak
- Díjak
- Doktori ösztöndíjak
- Új Nemzeti Kiválósági Program (ÚNKP)
Részletes információkért és a pályázati feltételekért látogass el a honlap ösztöndíjakkal foglalkozó oldalára.