Retailing Management, Retail Experience, Channel Design, Customer Relationship Management (CRM)PhD Seminar on Developing Research Concepts and Models
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
Digitális és nem-digitális innovációs hatása a kiskereskedők pénzügyi teljesítményére, NRC mobilfizetés elfogadása az X és Z generációbanDigitalizáció hatása a kiskereskedelemreRövid ellátási láncok mint társadalmi innovációk
Kiskereskedelmi innovációÜzleti modellek a kiskereskedelembenCRM Panoráma: szolgáltató vállalatok CRM tevékenységeTöbbcsatornás értékesítés szervezeti képességeiÉrzékszervi marketing a kiskereskedelembenKompetitív hatások a kiskereskedelembenKiskereskedelem hazai és nemzetközi tendenciáiFogyasztói Bizalmi IndexPrivatizáció hatása a vállalatok marketingstratégiájára
Fontosabb kutatások
1996 - 1998, A privatizáció hatása a vállalatok marketingstratégiájára
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: EU ACE projekt
További információk a kutatásról:
1996 - 2003, Fogyasztói Bizalmi Index
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Marketing Tanszék, Survey Center
További információk a kutatásról:
1997 - 2000, Hatékonyság és teljesítmény a kiskereskedelemben
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: OTKA
További információk a kutatásról:
1998 - 2000, A magyar lakosság értékrendje és munkahelyi értékek
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: OTKA
További információk a kutatásról:
2000 - 2000, Regionális attitűdök vizsgálata az EUROMOVE régióban
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: EU
További információk a kutatásról:
2001 - 2001, A magyar kereskedelempolitika megalapozása
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Gazdasági Minisztérium
További információk a kutatásról:
2001 - 2004, A horizontális stratégiai szövetségek hatása a kiskereskedelmi vállalatok
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Gazdálkodástani Ph.D. program
További információk a kutatásról:
2005 - 2006, A vállalatközi kapcsolatok működtetése.
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Versenyképesség Kutatóközpont
További információk a kutatásról:
2006 - 2007, Kompetitív hatások a kiskereskedelemben
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: OMAI Posztdoktori ösztöndíj
További információk a kutatásról:
2011 - 2012, Marketing és vállalatközi kapcsolatok
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Versenyképesség Kutatóközpont
További információk a kutatásról:
2013 - 2015, Többcsatornás értékesítés szervezeti képességei
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Versenyképesség Kutatóközpont
További információk a kutatásról:
2010 - 2011, A haptikus érzékelés szerepe a fogyasztók csatornaválasztásában.
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról:
2014 - 2016, CRM Panoráma: szolgáltató vállalatok CRM tevékenysége
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: A vevőkapcsolat-menedzsment (CRM – Customer Relationship Management) mintegy két évtizede jelent meg a vállalati gyakorlatban és ma már számos iparágban elterjedt üzleti megoldásként működik. Nem csupán új szektorok fedezték fel a CRM-tevékenységben rejlő lehetőségeket, hanem a CRM-megoldások köre is jelentősen bővült. A CRM Panoráma a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem Kutatóközpontjának és a L&P Solutions tanácsadó cég közös kutatása. A felmérés célja, hogy több iparágat átfogó körképet adjon a hazai vállalatok CRM-tevékenységéről. Megközelítésünk alapján a CRM tevékenység középpontjában az új ügyfelek megnyerése, a meglévő ügyfélkapcsolatok erősítése, továbbá az ügyfelek forgalomhoz és nyereséghez való hozzájárulásának növelése áll. A kutatás során feltáró szakértői interjúkat készítettünk, amelyek lehetővé tették iparágakon átívelő, illetve szektor-specifikus CRM-gyakorlatok tanulmányozását. Az interjúalanyok a vállalatok CRM terület vezetői voltak. Az interjúk az alábbi öt iparág vállalatai közül kerültek ki: banki szolgáltatások; biztosítás távközlés; kiskereskedelem; szállodaipar.
2014 - , Kiskereskedelmi innováció
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: A kutatási projekt nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok innovációs tevékenységét elemzi. A projekt célja, hogy a szektor innovációs tevékenységének jellegzetes formáit feltárja, illetve megvizsgálja, hogy az innováció és a diverzifikáció hogyan befolyásolja a nemzetközi üzlethálózattal rendelkező, európai kiskereskedelmi vállalatok teljesítményét. A kutatás egyrészt a kiskereskedelmi innovációs tevékenység mélyebb megértéséhez járul hozzá, másrészt az innováció és a diverzifikáció kapcsolatát elemzi. A kutatás eredményei a vállalatok számára legjobb gyakorlatokat azonosítanak, illetve útmutatást adnak az innovációs és diverzifikációs tevékenység sikeresebb összehangolására.
2014 - , Üzleti modellek a kiskereskedelemben
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: A vállalatok által alkalmazott üzleti modellek fontos szerepet játszanak az élelmiszer-kiskereskedelem változásaiban. Ennek ellenére az üzleti modell fogalmát a menedzsment és a kiskereskedelmi szakirodalom is általában nagyvonalúan kezeli, kevésbé törekszik más vállalatgazdasági fogalmakhoz, mint pl. a stratégia, vagy innováció, való viszonyának tisztázására. Az üzleti modellek vizsgálatát bonyolítja, hogy számos kiskereskedelmi vállalat egyidejűleg több üzleti modellt képviselő formátummal fedi le a keresletet. A kereskedelmi kutatások az üzleti modelleket gyakran kereskedelmi formátum fogalommal írják le, amely eltérő bolttípusokat (pl. hipermarket, kisbolt stb.), illetve boltnélküli kereskedelmet (házhozszállítás, e-kereskedelem stb.) jelent. A kutatás a magyar piacvezető élelmiszer-kereskedelmi vállalatok adatainak elemzésén keresztül az üzleti modelleket, azok alkotóelemeit mutatjuk be, melynek eredménye a fogalom pontosabb meghatározása és egy kibővített tipológia létrehozása.
2018 - 2019, Rövid ellátási láncok mint társadalmi innovációk
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: EFOP-3.6.2-16-2017-00007
További információk a kutatásról: A kutatás középpontjában az áll, hogy a hazai élelmiszer vonatkozású társadalmi innovációs hálózatokban mi jellemzi az értékláncokat, az egyes szerepeket elsősorban a termelők és disztribútorok szempontjából, valamint milyen tudásmegosztási megoldásokat (milyen tudást, milyen csatornán, kik, milyen motivációból) használnak. Kapcsolódó kutatási kérdéseink: Hogyan hozhatók helyzetbe a társadalmilag innovatív megoldások az élelmiszer ellátási láncokban? Milyen társadalmi jellemzőkkel és hatásokkal rendelkeznek a globális gazdaságban is sikeres társadalmilag innovatív ellátási láncok? Milyen tudásmegosztási megoldások szolgálják ezeknek az ellátási láncoknak a fenntarthatóságát? Várható eredmény: a helyi, regionális gazdaságot erősítő társadalmi innovációs hálózatok fejlesztése az ellátási lánc megoldások kritikai föltárása révén.
2018 - 2019, Digitális innovációk a kiskereskedelemben
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
További információk a kutatásról: A kiskereskedelmi technológiai változások legfőbb hajtóereje a digitalizáció. Napjainkra a folyamat felgyorsult, a digitalizáció átjárja a teljes kiskereskedelmi szektort és már a fizikai üzletek kosárértékének 56%-át is a digitális interakciók befolyásolják (Deloitte, 2018). A kutatás arra a kérdésre keresi választ, hogy az élelmiszer-kiskereskedők digitális innovációira milyen mintázatok jellemzők, hogyan alakítják át a digitális megoldások az üzletben zajló értékesítési tevékenységet, hogyan kapcsolódnak össze az online és offline kiskereskedelmi csatornák, valamint a megvalósított digitális innovációk összefüggésbe hozhatók-e a vállalatok teljesítményével és a válság alatti fejlődésével.A kutatás egyik fontos alappillérét adja az a kiskereskedelmi innovációkat és vállalati adatokat tartalmazó, 2007-2017 időszakot felölelő adatbázis, amely nemzetközi élelmiszer-kiskereskedőket foglal magában.
2019 - , Do generations differ in accepting mobile payment?
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: Consumers use increasingly their mobile phone to pay for products and services. Research on mobile payment assumed that the younger consumers are more likely to use the new payment method than older consumers because they have more affinity to new technology. Therefore, we aim to compare the mobile payment acceptance between different generations. We conducted an online survey among generation Z and X. The sample had been analysed with multi-group SEM. Our findings showed that the technology acceptance are driven mostly by perceived compatibility, usefulness, subjective norms, ease of use and enjoyment related to mobile payment. Surprisingly, only the ease of use showed difference between the two generations. Usefulness, compatibility, enjoyment and subjective norms revealed similar effects on the intended use of mobile payments of both generations.
2020 - , Automatizált, élethelyzet alapú, valós idejű döntéstámogató keretrendszer
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: GINOP 2018-1.3.1-VKE Versenyképességi és Kiválósági Együttműködések
További információk a kutatásról: A projekt célja egy mesterséges intelligencia vezérelt, élethelyzet alapú döntéstámogató keretrendszer, technológia kifejlesztése. A rendszer egy olyan, big data alapú vizsgálati, elemzési tevékenységet valósít meg, melynek eredményeként egy termelő, szolgáltató cég, közigazgatási egység vagy természetes személy az élethelyzetére szabott támogatást kap. Ez azt jelenti, hogy a rendszer belső és külső adatforrások előzetes és real-time elemzése, további adatokkal történő dúsítása és az élethelyzet figyelése alapján olyan javaslatokat tesz, amely az adott munkafolyamatot, szolgáltatást javítani, az ügyfélkiszolgálást illetve az értékesítést támogatni tudja.
2019 - 2020, Élethelyzet-alapú magatartáselőrejelzés pénzügyi piacon
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: GINOP-2.2.1-18-2018-00010
További információk a kutatásról:
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
2003 - , tag,
European Marketing Academy, nemzetközi
2005 - , tag,
MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, országos
2003 - , Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért, tag
, országos
Retailing ManagementDistribution channelsCustomer Relationship ManagementPhD Seminar on Developing Research Concepts and Models
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
NRC mobile payment acceptance of Generation X and ZThe effect of digitalization on retailingShort supply chains as social innovations
Retail innovationBusiness models of grocery retailersCRM Panorama: CRM strategy of service companiesCapabilities of Multiple Channel IntegrationSensory marketing in retailingCompetitive Effects in RetailingDomestic and Interational Trends in RetailingConsumer Sentiment IndexThe Impact of Privatisation on the Marketing Strategy of Firms
Fontosabb kutatások
1996 - 1998, The Impact of Privatisation on the Marketing Strategy of Firms
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: EU ACE Project
További információk a kutatásról:
1996 - 2003, Index of Consumer Sentiment
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Marketing Department, Survey Center
További információk a kutatásról:
1997 - 2000, Efficiency and Performance of the Hungarian Retail Sector
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Hungarian Scientific Research Grant
További információk a kutatásról:
1998 - 2000, The Value System and Work-related Values of the Hungarian Population.
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Hungarian Scientific Research Grant
További információk a kutatásról:
2000 - 2000, Regional Attitudes in the EUROMOVE Region
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: EU
További információk a kutatásról:
2001 - 2001, Founding the Retail Policiy in Hungary.
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Ministry of Economics
További információk a kutatásról:
2001 - 2004, The Effect of Horizontal Alliances on the Performance of Grocery Retailers
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: PhD Programme of the Business Administration Faculty
További információk a kutatásról:
2005 - 2006, Managing Interfirm Relationships
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Competitiveness Research Centre
További információk a kutatásról:
2006 - 2007, Competitive Effects in Hungarian Grocery Retailing
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Post-doctoral Research Grant
További információk a kutatásról:
2011 - 2012, Marketing and Interfirm Relationships
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: Competitiveness Research Centre
További információk a kutatásról:
2013 - 2015, Capabilities of Multiple Channel Integration
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Competitiveness Research Centre
További információk a kutatásról:
2010 - 2011, The Role of Haptic Exploration in Channel Choice of the Consumers.
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról:
2014 - 2016, CRM Panorama: CRM strategy of service companies
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: For many companies, Customer Relationship Management (CRM) has become an important part of everyday business. Now, CRM is a widespread business activity in several industries. Not only new sectors have explored the opportunity in CRM but the range of CRM applications have been grown in the last 2 decade. The CRM Panorama is a research project of the Retail Research Centre in co-operation with the consulting firm, L&P Solutions Ltd. The objective of the research is to give a wide-angle view about the CRM activities of service companies operating in Hungary. During the research, we conducted expert interviews with 20 managers responsible for CRM in 5 different (bank, insurance, telecommunication, retailing, hotel) sectors.
2014 - , Retail innovation
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: This work-in-progress project focuses on the innovation activity of the European retailers. The research aims to study how innovation and diversification affects the performance of international retail companies. Based on an 8-year longitudinal database, the research contributes to a deeper understanding of innovation patterns of retailers and it explores the interaction between innovation and diversification. Beside identifying innovation patterns of retailers, the findings will lead to implications how innovation and diversification activity can be harmonized in order to achieve higher performance.
2014 - , Business models of grocery retailers
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: Business models play an important role in the evolution of the retail sector. However, the concept of business model is loosely defined in the management and retail literature. Clarification is needed to distinguish between concepts as strategy, business model, or business format. To make matters worse, retailers operate multiple formats representing different business models. Retail research often identify business formats as business models. This work-in-progress research project aims to find answers for the above dilemmas by identifying typical business models in the Hungarian grocery retail sector.
2018 - 2019, Short supply chains as social innovations
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: EFOP-3.6.2-16-2017-00007
További információk a kutatásról: The project focuses on the Hungarian short food supply chains. More precisely, it aims to explore how short food supply chains differ as value chain, what roles are fulfilled by manufactrers and distributors. It is especially interesting what type knowledge is shared within the channel. Related research questions: what innovative solutions can be observed in the short food supply chains, what are the social effects of these special distribution form in a global economy? Expected results: development of the local or regional innovation networks through the better understanding of short food supply chains.
2018 - 2019, Digital innovations in the retail sector
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
További információk a kutatásról: Digitalization has a widespread effect on the entire retail operation. Digital interactions are already affecting 56% of the in-store sales (Deloitte, 2018). The research aims to explore and analyze the patterns of digital innovations in the international grocery retail sector. More precisely, the research focuses on how digital solutions influence the retail sales activity, integrate online and offline channels, and whether digital innovations have an impact on the financial performance of the company. The research is based on panel database of International grocery retailers for the period 2007-2017.
2019 - , Do generations differ in accepting mobile payment?
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó:
További információk a kutatásról: Consumers use increasingly their mobile phone to pay for products and services. Research on mobile payment assumed that the younger consumers are more likely to use the new payment method than older consumers because they have more affinity to new technology. Therefore, we aim to compare the mobile payment acceptance between different generations. We conducted an online survey among generation Z and X. The sample had been analysed with multi-group SEM. Our findings showed that the technology acceptance are driven mostly by perceived compatibility, usefulness, subjective norms, ease of use and enjoyment related to mobile payment. Surprisingly, only the ease of use showed difference between the two generations. Usefulness, compatibility, enjoyment and subjective norms revealed similar effects on the intended use of mobile payments of both generations.
2018 - 2020, Automated, life-stage-based, real-time decision support framework system
Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
Finanszírozó: GINOP-2.2.1-18-2018-00010
További információk a kutatásról: The goal of theproject is the development of an artificial intelligence driven, insight based decision making framework technology and system. The system represents a big data based investigation and analysis activity where as a result of that a production or service company or an administrative unit or a human individual gets support tailored to its life situation. It means that the based on the preliminary and real-time analysis of internal and external data sources enriching them with further data and based on the identification of insights the system make suggestions which can improve the given workflow stage and service and can support the sales. The insight is the preliminary defined and identifiable behavior and status of the participants in the given production, service and sales process. The system is applicable for several segments: industry, private individuals, administration and services. In the framework system there is a self-learning capable modul, which provides the insight based support.
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
A legjobb élmények biztosítása érdekében technológiákat, mint például sütiket használunk az eszközinformációk tárolására és/vagy elérésére. Ezekhez a technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra az olyan adatok feldolgozását, mint a böngészési magatartás vagy egyedi azonosítók ezen az oldalon. A hozzájárulás megtagadása vagy visszavonása negatívan befolyásolhat bizonyos funkciókat és jellemzőket.
Funkcionális
Always active
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szigorúan szükséges a felhasználó vagy előfizető által kifejezetten kért szolgáltatás használatának lehetővé tétele, vagy kizárólag az elektronikus hírközlő hálózaton keresztüli kommunikáció lebonyolítása céljából.
Beállítások
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szükséges a felhasználó vagy előfizető által nem kért beállítások tárolásához.
Statisztikák
A műszaki tárolás vagy hozzáférés, amely kizárólag statisztikai célokat szolgál.A műszaki tárolás vagy hozzáférés, amely kizárólag névtelen statisztikai célokból történik. A felhatalmazás hiányában, az internetszolgáltató önkéntes együttműködése nélkül vagy harmadik fél további adatai nélkül, az ezen célból tárolt vagy lekért információk általában nem használhatók fel azonosításra.
Marketing
A műszaki tárolás vagy hozzáférés szükséges a felhasználói profilok létrehozásához, hirdetések küldéséhez, vagy a felhasználó nyomon követéséhez egy vagy több weboldalon hasonló marketingcélokra.