Main page Corvinus University of Budapest Jump to main content
Back to contacts

CV - Agárdi Irma

Personal data

Agárdi Irma

Rektori szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi / Marketingmenedzsment
Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 1998 - 2004
    Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola (főiskolai)
  • 1993 - 1996
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Marketing Szakirány (főiskolai)
  • 1994 - 1996
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Deutschsprachiger Studiengang (főiskolai)
  • 1990 - 1993
    Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola, Belkereskedelem (főiskolai)
Scientific degrees and awards
  • 2005, PhD
    Budapesti Corvinus Egyetem
  • 2023, Dr.Habil
    Budapesti Corvinus Egyetem
Career
Workplaces
  • 1996 - 1997
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Marketing Tanszék, tudományos segédmunkatárs
  • 1998 - 2000
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Marketing Tanszék, PhD hallgató
  • 2001 - 2005
    Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Marketing Tanszék, egyetemi tanársegéd
  • 2005 - 2011
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketing Tanszék, egyetemi adjunktus
  • 2011 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketing Tanszék, egyetemi docens
  • 2014 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketing Tanszék, Kereskedelmi Kutatóközpont vezetője
Public activities in the university (memberships in university bodies)
  • 2023 -
    Marketing MSc szakfelelős
Membership in board of supervision and directors
  • 2024 -
    Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért, felügyelőbizottsági tag
  • 2021 -
    Magyar Közgazdasági Társaság Kereskedelmi Szakosztály, elnökségi tag
  • 2022 -
    MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, IX. osztály albizottsági tag
Important study tours, delegacies
  • 1997, 1 év
    Passaui Egyetem (junior kutató)
  • 2003, 1 hónap
    HEC, Jouy-en-Josas (meghívott kutató)
  • 2001, 1 hét
    EDEN Doctoral Seminar on Building Models for Marketing Decisions, Brüsszel
  • 2008, 3 nap
    PLS modell szeminárium, Hamburg
  • 2011, 2 hét
    International Management Teaching Academy, CEEMAN Slovenia
  • 2014, 3 nap
    Zürich Alkalmazott Tudományok Egyeteme (vendégelőadó)
  • 2006, 1 hónap
    Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem (CEEPUS oktatói mobilitás)
  • 2007, 1 hét
    Babes-Bolyai Egyetem, Marketing Tanszék
  • 2015, 3 nap
    Zürich Alkalmazott Tudományok Egyeteme (vendégelőadó)
  • 2016, 3 nap
    Zürich Alkalmazott Tudományok Egyeteme (vendégelőadó)
  • 2015, 4 nap
    Babes-Bolyai Egyetem (vendégelőadó)
  • 2019, 1 hét
    Academic Teaching Excellence kurzus, British Council
  • 2018, 1 hét
    Babes-Bolyai Egyetem (vendégelőadó)
  • 2021, 1 hét
    Horizon Europe pályázati tréning
  • 2024, 1 hét
    ESPM Sao Paulo, Brazil Summer University course
Awards, titles, honors
  • 2005, Harsányi István Díj
    Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság
  • 2010, Marketing-szakkönyv Díj
    MTA Marketingbizottság
  • 2017, EMOK 2017. konferencia legjobb előadás díj
    EMOK
  • 2015, Pro Scientia témavezetői oklevél
    Országos Tudományos Diákköri Tanács
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
German
Advanced
Advanced
Advanced
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance:
  • Language: German
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance:
Research, professional activity

Retailing Management, Retail Experience, Channel Design, Customer Relationship Management (CRM)PhD Seminar on Developing Research Concepts and Models

organization science

Digitális és nem-digitális innovációs hatása a kiskereskedők pénzügyi teljesítményére, NRC mobilfizetés elfogadása az X és Z generációbanDigitalizáció hatása a kiskereskedelemreRövid ellátási láncok mint társadalmi innovációk

Kiskereskedelmi innovációÜzleti modellek a kiskereskedelembenCRM Panoráma: szolgáltató vállalatok CRM tevékenységeTöbbcsatornás értékesítés szervezeti képességeiÉrzékszervi marketing a kiskereskedelembenKompetitív hatások a kiskereskedelembenKiskereskedelem hazai és nemzetközi tendenciáiFogyasztói Bizalmi IndexPrivatizáció hatása a vállalatok marketingstratégiájára
Major research projects
  • 1996 - 1998, A privatizáció hatása a vállalatok marketingstratégiájára
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: EU ACE projekt
    Further info about research:
  • 1996 - 2003, Fogyasztói Bizalmi Index
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Marketing Tanszék, Survey Center
    Further info about research:
  • 1997 - 2000, Hatékonyság és teljesítmény a kiskereskedelemben
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: OTKA
    Further info about research:
  • 1998 - 2000, A magyar lakosság értékrendje és munkahelyi értékek
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: OTKA
    Further info about research:
  • 2000 - 2000, Regionális attitűdök vizsgálata az EUROMOVE régióban
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: EU
    Further info about research:
  • 2001 - 2001, A magyar kereskedelempolitika megalapozása
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Gazdasági Minisztérium
    Further info about research:
  • 2001 - 2004, A horizontális stratégiai szövetségek hatása a kiskereskedelmi vállalatok
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: Gazdálkodástani Ph.D. program
    Further info about research:
  • 2005 - 2006, A vállalatközi kapcsolatok működtetése.
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Versenyképesség Kutatóközpont
    Further info about research:
  • 2006 - 2007, Kompetitív hatások a kiskereskedelemben
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: OMAI Posztdoktori ösztöndíj
    Further info about research:
  • 2011 - 2012, Marketing és vállalatközi kapcsolatok
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Versenyképesség Kutatóközpont
    Further info about research:
  • 2013 - 2015, Többcsatornás értékesítés szervezeti képességei
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: Versenyképesség Kutatóközpont
    Further info about research:
  • 2010 - 2011, A haptikus érzékelés szerepe a fogyasztók csatornaválasztásában.
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research:
  • 2014 - 2016, CRM Panoráma: szolgáltató vállalatok CRM tevékenysége
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: A vevőkapcsolat-menedzsment (CRM – Customer Relationship Management) mintegy két évtizede jelent meg a vállalati gyakorlatban és ma már számos iparágban elterjedt üzleti megoldásként működik. Nem csupán új szektorok fedezték fel a CRM-tevékenységben rejlő lehetőségeket, hanem a CRM-megoldások köre is jelentősen bővült. A CRM Panoráma a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem Kutatóközpontjának és a L&P Solutions tanácsadó cég közös kutatása. A felmérés célja, hogy több iparágat átfogó körképet adjon a hazai vállalatok CRM-tevékenységéről. Megközelítésünk alapján a CRM tevékenység középpontjában az új ügyfelek megnyerése, a meglévő ügyfélkapcsolatok erősítése, továbbá az ügyfelek forgalomhoz és nyereséghez való hozzájárulásának növelése áll. A kutatás során feltáró szakértői interjúkat készítettünk, amelyek lehetővé tették iparágakon átívelő, illetve szektor-specifikus CRM-gyakorlatok tanulmányozását. Az interjúalanyok a vállalatok CRM terület vezetői voltak. Az interjúk az alábbi öt iparág vállalatai közül kerültek ki: banki szolgáltatások; biztosítás távközlés; kiskereskedelem; szállodaipar.
  • 2014 - , Kiskereskedelmi innováció
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: A kutatási projekt nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok innovációs tevékenységét elemzi. A projekt célja, hogy a szektor innovációs tevékenységének jellegzetes formáit feltárja, illetve megvizsgálja, hogy az innováció és a diverzifikáció hogyan befolyásolja a nemzetközi üzlethálózattal rendelkező, európai kiskereskedelmi vállalatok teljesítményét. A kutatás egyrészt a kiskereskedelmi innovációs tevékenység mélyebb megértéséhez járul hozzá, másrészt az innováció és a diverzifikáció kapcsolatát elemzi. A kutatás eredményei a vállalatok számára legjobb gyakorlatokat azonosítanak, illetve útmutatást adnak az innovációs és diverzifikációs tevékenység sikeresebb összehangolására.
  • 2014 - , Üzleti modellek a kiskereskedelemben
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: A vállalatok által alkalmazott üzleti modellek fontos szerepet játszanak az élelmiszer-kiskereskedelem változásaiban. Ennek ellenére az üzleti modell fogalmát a menedzsment és a kiskereskedelmi szakirodalom is általában nagyvonalúan kezeli, kevésbé törekszik más vállalatgazdasági fogalmakhoz, mint pl. a stratégia, vagy innováció, való viszonyának tisztázására. Az üzleti modellek vizsgálatát bonyolítja, hogy számos kiskereskedelmi vállalat egyidejűleg több üzleti modellt képviselő formátummal fedi le a keresletet. A kereskedelmi kutatások az üzleti modelleket gyakran kereskedelmi formátum fogalommal írják le, amely eltérő bolttípusokat (pl. hipermarket, kisbolt stb.), illetve boltnélküli kereskedelmet (házhozszállítás, e-kereskedelem stb.) jelent. A kutatás a magyar piacvezető élelmiszer-kereskedelmi vállalatok adatainak elemzésén keresztül az üzleti modelleket, azok alkotóelemeit mutatjuk be, melynek eredménye a fogalom pontosabb meghatározása és egy kibővített tipológia létrehozása.
  • 2018 - 2019, Rövid ellátási láncok mint társadalmi innovációk
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: EFOP-3.6.2-16-2017-00007
    Further info about research: A kutatás középpontjában az áll, hogy a hazai élelmiszer vonatkozású társadalmi innovációs hálózatokban mi jellemzi az értékláncokat, az egyes szerepeket elsősorban a termelők és disztribútorok szempontjából, valamint milyen tudásmegosztási megoldásokat (milyen tudást, milyen csatornán, kik, milyen motivációból) használnak. Kapcsolódó kutatási kérdéseink: Hogyan hozhatók helyzetbe a társadalmilag innovatív megoldások az élelmiszer ellátási láncokban? Milyen társadalmi jellemzőkkel és hatásokkal rendelkeznek a globális gazdaságban is sikeres társadalmilag innovatív ellátási láncok? Milyen tudásmegosztási megoldások szolgálják ezeknek az ellátási láncoknak a fenntarthatóságát? Várható eredmény: a helyi, regionális gazdaságot erősítő társadalmi innovációs hálózatok fejlesztése az ellátási lánc megoldások kritikai föltárása révén.
  • 2018 - 2019, Digitális innovációk a kiskereskedelemben
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
    Further info about research: A kiskereskedelmi technológiai változások legfőbb hajtóereje a digitalizáció. Napjainkra a folyamat felgyorsult, a digitalizáció átjárja a teljes kiskereskedelmi szektort és már a fizikai üzletek kosárértékének 56%-át is a digitális interakciók befolyásolják (Deloitte, 2018). A kutatás arra a kérdésre keresi választ, hogy az élelmiszer-kiskereskedők digitális innovációira milyen mintázatok jellemzők, hogyan alakítják át a digitális megoldások az üzletben zajló értékesítési tevékenységet, hogyan kapcsolódnak össze az online és offline kiskereskedelmi csatornák, valamint a megvalósított digitális innovációk összefüggésbe hozhatók-e a vállalatok teljesítményével és a válság alatti fejlődésével.A kutatás egyik fontos alappillérét adja az a kiskereskedelmi innovációkat és vállalati adatokat tartalmazó, 2007-2017 időszakot felölelő adatbázis, amely nemzetközi élelmiszer-kiskereskedőket foglal magában.
  • 2019 - , Do generations differ in accepting mobile payment?
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: Consumers use increasingly their mobile phone to pay for products and services. Research on mobile payment assumed that the younger consumers are more likely to use the new payment method than older consumers because they have more affinity to new technology. Therefore, we aim to compare the mobile payment acceptance between different generations. We conducted an online survey among generation Z and X. The sample had been analysed with multi-group SEM. Our findings showed that the technology acceptance are driven mostly by perceived compatibility, usefulness, subjective norms, ease of use and enjoyment related to mobile payment. Surprisingly, only the ease of use showed difference between the two generations. Usefulness, compatibility, enjoyment and subjective norms revealed similar effects on the intended use of mobile payments of both generations.
  • 2020 - , Automatizált, élethelyzet alapú, valós idejű döntéstámogató keretrendszer
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: GINOP 2018-1.3.1-VKE Versenyképességi és Kiválósági Együttműködések
    Further info about research: A projekt célja egy mesterséges intelligencia vezérelt, élethelyzet alapú döntéstámogató keretrendszer, technológia kifejlesztése. A rendszer egy olyan, big data alapú vizsgálati, elemzési tevékenységet valósít meg, melynek eredményeként egy termelő, szolgáltató cég, közigazgatási egység vagy természetes személy az élethelyzetére szabott támogatást kap. Ez azt jelenti, hogy a rendszer belső és külső adatforrások előzetes és real-time elemzése, további adatokkal történő dúsítása és az élethelyzet figyelése alapján olyan javaslatokat tesz, amely az adott munkafolyamatot, szolgáltatást javítani, az ügyfélkiszolgálást illetve az értékesítést támogatni tudja.
  • 2019 - 2020, Élethelyzet-alapú magatartáselőrejelzés pénzügyi piacon
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: GINOP-2.2.1-18-2018-00010
    Further info about research:
Membership in scientific or professional bodies/organizations
  • 2003 - , tag,
    European Marketing Academy, international
  • 2005 - , tag,
    MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, national
  • 2003 - , Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért, member
    , national
Expert consultancy activities
  • 2005 - 2005
    Malév ZRt., A Malév utasok utazási szokásainak modellezése.
  • 2007 - 2007
    Malév ZRt., A oneworld csatlakozás hatása a Malév márkaértékére és -imázsára
  • 2009 - 2009
    Magyar Posta, A Magyar Posta kétütemű lojalitásprogramjának tervezése
  • 2011 - 2011
    Magyar Telekom, KPI meghatározás 360 fokos marketing-megoldások esetében
  • 2013 - 2013
    Európai Bizottság, Kutatási és Innovációs Főigazgatóság, Kiskereskedelmi innováció az Európai Unióban
  • 2014 - 2014
    , CRM tréning az Uniqa biztosító számára
  • 2019 - 2019
    SPAR Magyarország Kft., A nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelem trendjei és benchmark lehetőségek
Contacts
Location at the university
  • Building: Központi épület - Fővám tér 8.
    Room number: E355
    Extension: 5275
    Main line: 482-5275
    Fax: 482-5236
    Internal fax: 5236
irma.agardi@uni-corvinus.hu

Kedd 14.00-15.30, E355
Personal data

Agárdi Irma

Rektori szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi / Marketingmenedzsment
Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 1998 - 2004
    Corvinus University of Budapest, Doctoral Programme of Faculty of Business Administration (főiskolai)
  • 1993 - 1996
    University of Economic Sciences Budapest, Marketing Major (főiskolai)
  • 1994 - 1996
    University of Economic Sciences Budapest, German Language Programme (főiskolai)
  • 1990 - 1993
    College for Commerce and Hospitality, Commerce (főiskolai)
Scientific degrees and awards
  • 2005, PhD
    Corvinus University of Budapest
  • 2023, Dr.Habil
    Corvinus University of Budapest
Career
Workplaces
  • 1996 - 1997
    University of Economic Sciences Budapest, Marketing Department, research assistant
  • 1998 - 2000
    University of Economic Sciences Budapest, Marketing Department, PhD student
  • 2001 - 2005
    , assistant professor
  • 2005 - 2011
    Corvinus University of Budapest, Marketing and Media Institute, Marketing Department, senior lecturer
  • 2011 -
    Corvinus University of Budapest, Marketing and Media Institute, Marketing Department, associate professor
  • 2014 -
    Corvinus University of Budapest, Marketing and Media Institute, Marketing Department, Head of Retail Research Centre
Membership in board of supervision and directors
  • 2024 -
    Association for the Marketing Education and Research,
Important study tours, delegacies
  • 1997, 1 year
    Universität Passau (junior researcher)
  • 2003, 1 month
    HEC, Jouy-en-Josas (research fellow)
  • 2001, 1 week
    Seminar on Building Models for Marketing Decisions, Brüsszel
  • 2008, 3 days
    Seminar on PLS Path Modeling, Hamburg
  • 2011, 2 weeks
    CEEMAN International Management Teaching Academy, CEEMAN Slovenia
  • 2014, 3 nap
    Zurich University of Applied Sciences (guest lecturer)
  • 2006, 1 month
    Vienna University of Economics and Business Administration (CEEPUS Teacher Mobility)
  • 2007, 1 week
    Babes-Bolyai University, Marketing Department
  • 2015, 3 days
    Zurich University of Applied Sciences (guest lecturer)
  • 2016, 3 days
    Zurich University of Applied Sciences (guest lecturer)
  • 2015, 4 days
    Babes-Bolyai University (guest lecturer)
  • 2019, 1 week
    Academic Teaching Excellence course, British Council
  • 2018, 1 week
    Babes-Bolyai University (guest lecturer)
  • 2021, 1 week
    Horizon Europe training
  • 2024, 1 week
    ESPM, Sao Paulo Brazil
Awards, titles, honors
  • 2005, Harsanyi Istvan Award
    Scientific Association for Organization and Management
  • 2010, Award for the Marketing book of the year
    MTA Marketing Committee
  • 2017, EMOK Conference 2017, Best Paper Award
    EMOK
  • 2015, Pro Scientia supervisor certificate
    National Council of Student Research Societies
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
German
Advanced
Advanced
Advanced
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance:
  • Language: German
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance:
Research, professional activity

Retailing ManagementDistribution channelsCustomer Relationship ManagementPhD Seminar on Developing Research Concepts and Models

organization science

NRC mobile payment acceptance of Generation X and ZThe effect of digitalization on retailingShort supply chains as social innovations

Retail innovationBusiness models of grocery retailersCRM Panorama: CRM strategy of service companiesCapabilities of Multiple Channel IntegrationSensory marketing in retailingCompetitive Effects in RetailingDomestic and Interational Trends in RetailingConsumer Sentiment IndexThe Impact of Privatisation on the Marketing Strategy of Firms
Major research projects
  • 1996 - 1998, The Impact of Privatisation on the Marketing Strategy of Firms
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: EU ACE Project
    Further info about research:
  • 1996 - 2003, Index of Consumer Sentiment
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Marketing Department, Survey Center
    Further info about research:
  • 1997 - 2000, Efficiency and Performance of the Hungarian Retail Sector
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Hungarian Scientific Research Grant
    Further info about research:
  • 1998 - 2000, The Value System and Work-related Values of the Hungarian Population.
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Hungarian Scientific Research Grant
    Further info about research:
  • 2000 - 2000, Regional Attitudes in the EUROMOVE Region
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: EU
    Further info about research:
  • 2001 - 2001, Founding the Retail Policiy in Hungary.
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Ministry of Economics
    Further info about research:
  • 2001 - 2004, The Effect of Horizontal Alliances on the Performance of Grocery Retailers
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: PhD Programme of the Business Administration Faculty
    Further info about research:
  • 2005 - 2006, Managing Interfirm Relationships
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Competitiveness Research Centre
    Further info about research:
  • 2006 - 2007, Competitive Effects in Hungarian Grocery Retailing
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: Post-doctoral Research Grant
    Further info about research:
  • 2011 - 2012, Marketing and Interfirm Relationships
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Competitiveness Research Centre
    Further info about research:
  • 2013 - 2015, Capabilities of Multiple Channel Integration
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: Competitiveness Research Centre
    Further info about research:
  • 2010 - 2011, The Role of Haptic Exploration in Channel Choice of the Consumers.
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research:
  • 2014 - 2016, CRM Panorama: CRM strategy of service companies
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: For many companies, Customer Relationship Management (CRM) has become an important part of everyday business. Now, CRM is a widespread business activity in several industries. Not only new sectors have explored the opportunity in CRM but the range of CRM applications have been grown in the last 2 decade. The CRM Panorama is a research project of the Retail Research Centre in co-operation with the consulting firm, L&P Solutions Ltd. The objective of the research is to give a wide-angle view about the CRM activities of service companies operating in Hungary. During the research, we conducted expert interviews with 20 managers responsible for CRM in 5 different (bank, insurance, telecommunication, retailing, hotel) sectors.
  • 2014 - , Retail innovation
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: This work-in-progress project focuses on the innovation activity of the European retailers. The research aims to study how innovation and diversification affects the performance of international retail companies. Based on an 8-year longitudinal database, the research contributes to a deeper understanding of innovation patterns of retailers and it explores the interaction between innovation and diversification. Beside identifying innovation patterns of retailers, the findings will lead to implications how innovation and diversification activity can be harmonized in order to achieve higher performance.
  • 2014 - , Business models of grocery retailers
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: Business models play an important role in the evolution of the retail sector. However, the concept of business model is loosely defined in the management and retail literature. Clarification is needed to distinguish between concepts as strategy, business model, or business format. To make matters worse, retailers operate multiple formats representing different business models. Retail research often identify business formats as business models. This work-in-progress research project aims to find answers for the above dilemmas by identifying typical business models in the Hungarian grocery retail sector.
  • 2018 - 2019, Short supply chains as social innovations
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: EFOP-3.6.2-16-2017-00007
    Further info about research: The project focuses on the Hungarian short food supply chains. More precisely, it aims to explore how short food supply chains differ as value chain, what roles are fulfilled by manufactrers and distributors. It is especially interesting what type knowledge is shared within the channel. Related research questions: what innovative solutions can be observed in the short food supply chains, what are the social effects of these special distribution form in a global economy? Expected results: development of the local or regional innovation networks through the better understanding of short food supply chains.
  • 2018 - 2019, Digital innovations in the retail sector
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
    Further info about research: Digitalization has a widespread effect on the entire retail operation. Digital interactions are already affecting 56% of the in-store sales (Deloitte, 2018). The research aims to explore and analyze the patterns of digital innovations in the international grocery retail sector. More precisely, the research focuses on how digital solutions influence the retail sales activity, integrate online and offline channels, and whether digital innovations have an impact on the financial performance of the company. The research is based on panel database of International grocery retailers for the period 2007-2017.
  • 2019 - , Do generations differ in accepting mobile payment?
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: Consumers use increasingly their mobile phone to pay for products and services. Research on mobile payment assumed that the younger consumers are more likely to use the new payment method than older consumers because they have more affinity to new technology. Therefore, we aim to compare the mobile payment acceptance between different generations. We conducted an online survey among generation Z and X. The sample had been analysed with multi-group SEM. Our findings showed that the technology acceptance are driven mostly by perceived compatibility, usefulness, subjective norms, ease of use and enjoyment related to mobile payment. Surprisingly, only the ease of use showed difference between the two generations. Usefulness, compatibility, enjoyment and subjective norms revealed similar effects on the intended use of mobile payments of both generations.
  • 2018 - 2020, Automated, life-stage-based, real-time decision support framework system
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: GINOP-2.2.1-18-2018-00010
    Further info about research: The goal of theproject is the development of an artificial intelligence driven, insight based decision making framework technology and system. The system represents a big data based investigation and analysis activity where as a result of that a production or service company or an administrative unit or a human individual gets support tailored to its life situation. It means that the based on the preliminary and real-time analysis of internal and external data sources enriching them with further data and based on the identification of insights the system make suggestions which can improve the given workflow stage and service and can support the sales. The insight is the preliminary defined and identifiable behavior and status of the participants in the given production, service and sales process. The system is applicable for several segments: industry, private individuals, administration and services. In the framework system there is a self-learning capable modul, which provides the insight based support.
Membership in scientific or professional bodies/organizations
  • 2003 - , member,
    European Marketing Academy, international
  • 2005 - , committee member, member
    Hungarian Academy of Science, Business Administration Committee, national
  • 2003 - , Marketing Education and Research Association, member
    , national
Expert consultancy activities
  • 2005 - 2005
    Hungarian Airlines, Modelling the Travelling Behavior of Passengers
  • 2006 - 2006
    T-Mobile, Expected Consumer Reactions to Product Bundles of Double and Triple-play Telecommunication Services
  • 2007 - 2007
    Malev (Hungarian Airlines), Measuring the Impact of Joining the oneworld Alliance on the Brand Value of the Hungarian Airlines
  • 2009 - 2009
    Hungarian Post, Development of Two-Phase Loyalty Program
  • 2011 - 2011
    Hungarian Telekom, KPI Measurement of 360-degree Marketing Communication Programs
  • 2013 - 2013
    Research and Innovation DG, European Commission, Retail Innovation in the European Union
  • 2014 - 2014
    , CRM training for the insurance company Uniqa
  • 2019 - 2019
    SPAR Hungary Ltd., Trends and benchmark opportunities of international grocery retailers
Contacts
Location at the university
  • Building: Main Building - Fovam ter 8.
    Room number: E355
    Extension: 5275
    Main line: +36 1 482 5275
    Fax: +36 1 482-5236
    Internal fax: 5236
irma.agardi@uni-corvinus.hu

Tuesday 14.30-16.00
Copied to clipboard
X
×